کد خبر: ۱۶۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

تربیت نسل جوان مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با اشاره به جنگ شناختی دشمن علیه کشورمان، بر تربیت نسل جوان مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در جلسه جهاد تبیین ویژه اساتید دانشگاه جهرم، به جایگاه انقلاب اسلامی در جهان پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال عمر خود با ۲۶ نبرد مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا و صاحبان تفکر نئولیبرالیسم مواجه شده است و صاحبان قدرت در یک برهه‌ای از زمان برای صف‌آرایی در مقابل انقلاب اسلامی متحد می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه در دفاع مقدس تمام صاحبان قدرت در یک صف مقابل ایران ایستادند افزود: تحریم‌های کنونی به بهانه سلاح هسته‌ای است، اما در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس هیچ یک از این موضوعات وجود نداشت و حتی جنگنده‌های ایران نیز در اوایل جنگ تحمیلی به دلیل عدم اجازه آمریکایی‌ها برای اشراف پرسنل ایرانی بر سلاح‌ها قادر به پرواز نبودند پس باید دلیل این صف‌آرایی دشمن در یک جبهه علیه تفکر انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرارداد.
 
سردار کوشکی تصریح کرد: زمانی که عراق به خرمشهر حمله کرد، لشکر ۷۷ خراسان برای نبرد حدود یک ماه در راه بود و طی این مدت خرمشهر را شهید جهان‌آرا به همراه مردم نگه داشتند و عشق و علاقه آن‌ها بود که باعث ایستادگی و مقاومت آن‌ها شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه مردم ایران از دنیا چیزی جز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نخواستند، بیان کرد: امام خمینی (ره) استراتژیست‌ترین عالم این دوران است و ایشان راهبرد جمهوری اسلامی ایران را زمینه‌سازی ظهور امام‌زمان (عج) تعیین کرد که تا رسیدن به مقصود خود پایان‌ناپذیر بوده و زمان‌دار نیست.
 
این استاد دانشگاه، انقلاب‌های مهم دنیا را موردتوجه قرار داد و اظهار کرد: در انقلاب کبیر فرانسه ۲۵ درصد مردم مشارکت داشتند درصورتی‌که در انقلاب اسلامی ۷۸ درصد مردم ایران در زمان خود طبق اسناد حضور داشتند و تمامی انقلاب‌های بزرگ دنیا در دهه سوم عمر خود تمام شدند، اما انقلاب اسلامی هنوز در راه خود استوار مانده است.
 
سردار کوشکی با بیان اینکه جوانان امروز کشور در آینده نامعلوم و غیرقابل‌دستیابی به‌واسطه فضای مجازی حضور دارند، تأکید کرد: باید تاریخ و سرگذشت پیشینیان کشور را به نسل جدید منتقل کرد. 
 
وی تقابل جوامع با یکدیگر را جزو سرشت آن‌ها دانست و ادامه داد: سرنوشت جامعه‌ها در پرتو اراده مقاومت آن‌ها خواهد بود و طبق آیه قرآن کریم تقابل حق و باطل همیشگی است و لیبرالیسم و اسلام نیز کماکان مقابل یکدیگر هستند؛ ازاین‌رو جنگ تمام می‌شود که یک طرف اراده خود را تحمیل کند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: جنگ موجودی اجتماعی است که اگر ضعیف باشیم بر ما وارد می‌شود؛ ازاین‌رو رهبر معظم انقلاب با استناد به آیه قرآن کریم بر قوی‌شدن جمهوری اسلامی تأکید دارند.
 
این استاد دانشگاه تفاوت‌های بین انقلاب اسلامی و فرهنگ لیبرال را موردتوجه قرار داد و گفت: بخشی از جامعه امروز پرچم فرهنگ لیبرالیسم را بلند کردند و عدم تعهد، مسئولیت‌ناپذیری، فردگرایی را ترویج می‌کنند؛ ازاین‌رو در انتخابات نیز با این موضوع مواجه هستیم. در آمریکا برای ایجاد فضای پرشور انتخاباتی، دوقطبی‌سازی شدید وجود دارد و این جدال بر اساس اصول و راهبرد نیست؛ بلکه تاکتیک‌ها را دو حزب مطرح آمریکایی موردبحث قرار می‌دهند.
 
سردار کوشکی با اشاره به اینکه در اسناد امنیت ملی آمریکا سه دشمن بیشتر تعریف نشده است، اضافه کرد: چین، روسیه، ایران به‌عنوان دشمن آمریکا در اسناد امنیت ملی آن‌ها تعریف شده است و برای هرکدام طرحی را تدوین کردند. راهبُرد تاریکی اطلاعات راهبرد ایران مقابل آمریکا مخصوصاً در موضوعات امنیتی و دفاعی بود که موفقیت‌های گسترده‌ای به دنبال داشت.
 
وی یادآور شد: آمریکایی‌ها منطقه را زمانی آرام می‌دانند که جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد، اما به فضل خداوند این نظام مقدس روزبه‌روز در حال پیشرفت است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه دشمن با راه‌اندازی جنجال‌های فرهنگی و اعتراضی در کشور به دنبال تجزیه ایران است، تأکید کرد: اقتدار ایران باعث شده که آمریکایی‌ها در شرایط خاص قرار گرفتند و وضعیت کنونی اصلاً برای آن‌ها قابل‌قبول نیست.
 
بنا به گفته این استاد دانشگاه، نظام جمهوری اسلامی برتری قوای آمریکایی‌ها را به موازنه وحشت تبدیل کرده است و ۱۳۰ پایگاه بزرگ و کوچک آمریکایی‌ها در کنار ایران احداث کرده، اما زیر چتر موشکی ایران قرار دارد که باعث وحشت دشمن شده است.
 
سردار کوشکی با اشاره به اینکه زمان فاصله پاسخگویی ایران در مقابل دشمن به ۲۰ ثانیه تبدیل شده است، اظهار داشت: این اقتدار توسط نظام جمهوری اسلامی برای کشور به ارمغان آورده شد؛ چراکه اگر یک نظام سیاسی نتواند از امنیت مردم و سرزمین خود دفاع کند، فروپاشیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین باید فرمایشات به‌روز رهبر معظم انقلاب را مورد بررسی قرار داده و آن را دنبال کنند. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه ایران و آمریکا هر دو در حال قدرت سازی هستند، یادآور شد: مشکل آمریکایی‌ها این است که با کسانی قدرت سازی کند که عمدتاً حاکمان هستند درصورتی‌که جمهوری اسلامی با مردم غرب آسیا قدرت سازی می‌کند و این تمام‌شدنی نیست؛ ازاین‌رو به نتیجه می‌رسد.
 
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ شناختی دشمن علیه ایران، بر تربیت نسل جوان مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد.
 
سردار کوشکی با بیان اینکه فضای مجازی اجازه تنفس اطلاعاتی صحیح به مردم نمی‌دهد، تصریح کرد: فضای مجازی باعث شده که مردم از داشته‌های خود لذت کافی نمی‌برند و به مصرف‌گرایی ترغیب می‌شوند و ناامیدی و یاس در جامعه وجود دارد. فقیر واقعی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۱۵ میلیون نفر هستند، اما احساس فقر و نداری دامن همه انسان‌ها را گرفته که در مطالعات میدانی و اجتماعی این موضوع نمایان است.
 
وی در پایان سخنان خود بر مشارکت و حضور پرشور همه آحاد مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه و فعالیت مؤثر نخبگان فضاهای انتخاباتی تأکید کرد.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان