کد خبر: ۱۶۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

اماکن تاریخی و فرهنگی فارس مهیای نوروز می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آماده‌سازی سایت‌ها و مراکز تاریخی و فرهنگی این استان برای ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس به همراه شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز و تنی چند از کارشناسان از روند فعالیت‌های مرمتی، ساماندهی فضای سبز و پروژه قنات و حوض ماهی سعدی همچنین مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ بازدید کردند.

 

 

وی در حاشیه  بازدیدها با مثبت ارزیابی‌کردن فعالیت‌های انجام شده در خصوص مرمت ساختمان آرامگاه سعدی  گفت: با توجه به اینکه مرمت آرامگاه سعدی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند به‌زودی داربست‌های مرمتی از بنای آرامگاه باز می‌شود.


این مقام مسئول افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها ساماندهی فضای سبز مجموعه فرهنگی سعدی نیز در حال انجام است که به طور حتم تا قبل از تعطیلات نوروزی به پایان می‌رسد.


ثابت اقلیدی در خصوص ساماندهی فضای سبز در مجموعه تاریخی فرهنگی حافظ هم گفت: خوشبختانه این روند با همکاری‌های بسیار خوب شهرداری منطقه در حال انجام است.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین از آماده‌سازی دیگر سایت‌ها و اماکن تاریخی گردشگری این استان برای میزبانی و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.


شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازدید با تأکید بر اهمیت بهسازی و بازسازی فضای سبز محوطه پیرامونی آرامگاه سعدی گفت: گل‌کاری در این محوطه انجام شده و کاشت درخت و همچنین بازسازی آب‌نماها و رنگ‌آمیزی آن‌ها نیز در دستور کار است و تا قبل از نوروز این اقدامات تکمیل خواهد شد.


افضلی همچنین به روند بهسازی فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ اشاره کرد و افزود: تمامی تلاشمان را در پروژه‌های مشترک با اداره کل میراث‌فرهنگی فارس برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی به کار بسته‌ایم.


گفتنی است در دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس با شهردار منطقه ۳ شیراز موضوعات مرتبط با مراکز گردشگری منطقه ۳ شهرداری نظیر حافظیه، سعدی و... و همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه گردشگری مطابق با نیاز امروز جامعه، تلاش برای جذب هر چه بیشتر گردشگر و حفظ و نگهداری آثار تاریخی موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان