کد خبر: ۱۳۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

اضافه شدن ۵۰ اقامتگاه جدید به ظرفیت گردشگری فارس

ماهانه ۴ اقامتگاه‌های بوم گردی فارس افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: تا پایان امسال بیش از ۵۰ اقامتگاه جدید به ظرفیت گردشگری فارس اضافه خواهد شد.
امیری با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۴ اقامتگاه بوم گردی جدید در فارس افتتاح می‌شود افزود: ۸۵ اقامتگاه بوم‌گردی در فارس فعال هستند که تا پایان امسال به ۱۴۰ اقامتگاه می‌رسد.
وی گفت: بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استقبال خوبی از اینگونه اقامتگاه‌ها دارند و سازمان میراث فرهنگی نیز این موضوع را جزو اولویت‌ها قرار داده است.
امیری هزینه کم و بهره برداری بالا را از ویژگی اقامتگاه‌های بوم گردی بیان کرد و گفت: استقبال از این اقامتگاه‌ها در بین مردم زیاد است.
وی گفت: آنچه امروز در شهر شیراز با نام اقامتگاه بومگردی وجود دارد، بیشتر اقامتگاه سنتی است؛ اقامتگاه بومگردی واحد‌های اقامتی روستایی دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی است، اما در شهر‌هایی مانند شیراز با توجه به مجموع جاذبه‌ها، این واحد‌ها ایجاد شده و در حال گسترش است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در شهری مانند شیراز شاهد تعدد اقامتگاه‌های سنتی هستیم، و سرمایه‌گذار وقتی با افزایش تقاضای مسافر روبه رو می‌شود، به سمت گسترش دامنه فضای فیزیکی فعالیت خود تمایل پیدا می‌کند.
وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن ۱۲۷ مجتمع گردشگری در فارس گفت: این مجموعه‌ها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار پیش بینی شده برای اتمام این پروژه‌ها بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: تا پایان امسال سه هتل در شهر جدید صدرا و شیراز آماده بهره‌برداری خواه می‌شود.
نظرات بینندگان