کد خبر: ۱۶۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

اسکان ۱۷۷ هزار نفر در شب سال‌تحویل

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در شب سال‌تحویل ۱۴۰۳ افزون بر ۱۷۷ هزار نفر مسافر در مدارس استان پذیرش و اسکان داده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،  به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بازدید از ستادهای پذیرش مهمانان نوروزی در نواحی آموزش وپرورش شهر شیراز گفت: ۶۰ پایگاه پذیرش اسکان در سراسر استان کار پذیرش از میهمانان نوروزی ۱۴۰۳ را در ایام نوروز انجام خواهند داد.


وی گفت: نگاه ما در ستاد اسکان مهمانان نوروزی در مدارس نگاه درآمدی نبوده و نگاه خدماتی و رفاهی به‌ویژه برای همکاران فرهنگی است.


رئیس کارگروه خدمات اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر استان فارس گفت: باتوجه‌به بارندگی شب گذشته علاوه بر رده‌های درس تعدادی از نمازخانه مدارس و سالن‌های ورزشی آموزش وپرورش نیز مورداستفاده مهمانان نوروزی قرار گرفت.

اسکان ۱۷۷ هزار نفر در شب سال‌تحویل


قاسمی افزود: قبل از آغاز کار ستاد اسکان توسط تیم‌های بازرسی از تمام مدارس طرح اسکان بازدید میدانی شده و دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی، روشنایی و سرویس‌های بهداشتی همگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش وپرورش عمده کار اسکان را برعهده داشته؛ بنابراین استاندار فارس مسئولیت کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر در سطح استان را به آموزش و پرورش محول کرده است.


وی از وجود ۶ پایگاه پذیرش مهمان نوروزی در شیراز و ۵۶ پایگاه پذیرش در سطح استان خبر داد و افزود: در استان فارس ۹۷۰ مدرسه و در شهر شیراز ۴۳۱ مدرسه کار میزبانی از مهمانان نوروزی را بر عهده خواهند داشت.
رئیس کارگروه خدمات اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر استان فارس گفت: در استان فارس ۸ هزار و ۲۷۸ کلاس و در شهر شیراز ۴ هزار و ۴۶۰ کلاس برای اسکان مهمانان نوروزی آماده شده است.


قاسمی ادامه داد: کلاس ها با توجه به امکانات در سه گروه در نظر گرفته شده و با تمهیدات صورت گرفته، روزانه زمینه پذیرش ۳۱ هزار نفر مسافر نوروزی در مدارس شیراز را فراهم کردیم البته با حساب شهرستان‌های سراسر استان میزان پذیرش مهمانان در مدارس به نزدیک به ۵۸ هزار نفر در روز می‌رسد.


وی همچنین در خصوص آخرین آمار اسکان نیز گفت: در شب سال‌تحویل ۱۴۰۳ افزون بر ۵۷ هزار نفر در قالب ۸ هزار و ۲۷۷ خانواده و در مجموع ۱۷۷ هزار نفر در مدارس و اماکن وابسته به آموزش وپرورش فارس اسکان داده شدند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان