کد خبر: ۱۶۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳

استقرار پایگاه‌های سیار اهدا خون در شب قدر

دو پایگاه سیار اهدا خون همزمان با دومین شب قدر در شیراز مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،مجیداکبرزاده مدیر کل انتقال خون فارس گفت: کمپ خونگیری سیار، ‌امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ تا یک بامداد در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مستقر می‌شود.

اکبر‌زاده افزود: همچنین واحد سیار انتقال خون دیگری‌امشب در مجتمع دانشگاه شیراز از ساعت ۱۹ و ۳۰ تا یک بامداد میزبان اهداکنندگان خون است.

وی افزود: اتوبوس سیار انتقال خون هم‌امشب در حسینیه عاشقان ثار الله واقع در بولوار زرهی شیراز مستقر می‌شود.

مدیرکل انتقال خون فارس همچنین اعلام کرد: کارکنان همه شهرستان‌هایی که پایگاه انتقال خون دارند از ساعت ۱۹ و ۳۰ تا یک بامداد، منتظر حضور مردم برای اهدا خون هستند.

استقرار پایگاه‌های سیار اهدا خون در شب قدر

وی با اعلام اینکه هنوز در استان فارس موضوع کاهش ذخایر خونی وجود دارد، افزود: پایگاه انتقال خون قوامی در شیراز همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۳ پذیرای اهدا‌کنندگان خون است و پایگاه انتقال خون در شاهچراغ هم این روز‌ها همه روزه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ برای خونگیری از هم استانی‌ها مستقر است.

اکبر‌زاده تأکید کرد: با توجه به نیاز مبرم بیماران سرطانی، تالاسمی و بیماران تصادفی به فرآورده‌های خونی، مردم نوع‌دوست فارس برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی گفت: فارس پس از استان‌های سیتان و بلوچستان، مازنداران و اهواز، بیشترین بیماران تالاسمی را دارد که نیازمند دریافت خون و فراورده‌های آن به صورت مستمر هستند.

در استان فارس ۸۴ بیمارستان و مرکز درمانی به صورنت مستمر نیازمند دریافت دخون و فراورده‌های خونی به صورت روزانه هستند.

انتهای خبر/

منبع:صدا و سیما فارس

نظرات بینندگان