کد خبر: ۱۶۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل زندان‌های فارس خبر داد:

آزادسازی ۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس

مدیرکل زندان‌های فارس گفت:مجموعاً ستاد دیه از منابع مختلف ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پرداخت کرد تا آزادی بیش از ۶۵۰ نفر از زندانیان جرائم مالی فراهم شود. 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس در این مراسم، از آزادی بیش از ۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: مجموع بدهکاری‌ها رقم یک‌هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد، کمک خیرین و البته گذشت شکات پرونده‌ها، این اقدام خدا پسندانه انجام شد. 


وی افزود: بزرگ‌ترین خیرین ستاد دیه، خود شکات هستند که این بار به میزان ۷۵۸ میلیارد تومان از حق و حقوق خودشان گذشت کردند.


مدیرکل زندان‌های فارس با تقدیر از همکاری دادگستری استان اظهار کرد: این ارگان همواره به تقاضای اعسار زندانیان در اسرع وقت رسیدگی کرد و مجموعاً ۷۵۸ میلیارد تومان اعسار پرونده‌ها را پذیرفتند و از هر امکانی که بود برای آزادی زندانی دریغ نکرد. 
مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: مجموعاً ستاد دیه از منابع مختلف ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پرداخت کرد تا آزادی بیش از ۶۵۰ نفر از زندانیان جرائم مالی فراهم شود. 


ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۳ نفر زندانی محکوم مالی در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند، گفت: مجموع بدهکاری این افراد بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، اما اگر ستاد دیه ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار داشته باشد، با این فرایند امکان آزادی همه این ۹۵۳ نفر فراهم می‌شود. 


وی ادامه داد: ما با همکاری صدا و سیما فارس پویشی را تحت عنوان «سهم من چهل» راه‌اندازی کردیم. یعنی هر یک نفر از استان تنها ۴۰ هزار تومان پرداخت کند، امکان آزادی همه زندانیان فراهم می‌شود که تا چند روز گذشته که تراکنش‌ها را بررسی کردیم، بیش از ۵ هزار تراکنش انجام شده و پول به ستاد دیه واریز شده بود. 


مدیرکل زندان‌های فارس در پایان گفت: طی دیروز، امروز و فردا در همه شهرستان‌های استان جشن گلریزان برگزار می‌کنیم تا خیرین کمک کنند و مقدمات آزادی همه زندانیان محکوم مالی استان فراهم شود. 
رئیس‌کل دادگستری استان فارس نیز با بیان اینکه کسانی که به مردم کمک می‌کنند، از گذرگاه‌های سخت به راحتی عبور خواهند کرد گفت: کمک به مردم راه نجات است. 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: در پویش «سهم من چهل» مبلغ ۴۰ هزار تومان عدد زیادی نیست و امیدواریم صدا و سیما هم این پویش را راه‌اندازی کند تا ۹۵۳ نفر زندانی با تهیه ۲۰۰ میلیارد تومان آزاد شوند. 


وی گفت: امیدواریم این پویش در استان به‌قدری جا بیفتد تا ان‌شاءالله سال آینده هیچ زندانی غیرعمدی در استان نداشته باشیم.


رئیس‌کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه هر جایی که قانون اجازه دهد، به آزادی زندانیان غیرعمد کمک خواهد شد، گفت: این کمک صرفاً برای زندانیان جرائم غیرعمد است و در مقابل سایر جرائم کوتاه نخواهیم آمد.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان