کد خبر: ۱۶۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
استاندار فارس مطرح کرد:

توزیع عدالت محور سرلوحه عملکرد دولت سیزدهم

استاندار فارس گفت: دولت مردمی سیزدهم، توزیع عدالت محور امکانات و خدمات را به عنوان یک اصل سرلوحه عملکرد و برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در شورای برنامه‌ ریزی و توسعه فارس افزود: بر همین اساس، برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم در استان نیز امری مهم و ضروری است.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مدون باید نسبت به برخورداری مناطق دور افتاده از خدمات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سایر پیش نیازهای زندگی شهروندان اقدام کرد.


استاندار فارس از نمایندگان مردم استان در مجلس دوازدهم درخواست کرد تا نسبت به حل مشکلات مردم و پیشبرد پروژه‌ها، اتحاد و اهتمام ویژه داشته باشند.
وی گفت: دستاورد طرح‌هایی مانند طرح انتقال آب خلیج‌فارس برای تمام استان مفید و مؤثر خواهد بود و در پرتو هم افزایی می‌توان به اجرا و به سرانجام رسیدن این طرح‌هاامید داشت.


ایمانیه افزود: استان پهناور فارس با تکیه بر اصالت و ظرفیت‌های ارزنده‌ای که دارد باید پیشتاز باشد و سرانه آسیب‌های اجتماعی در آن، در پایین‌ترین رتبه‌ها در بین سایر استان‌ها قرار گیرد.


وی ادامه داد: مدیران استان، برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای ارزیابی و آسیب‌شناسی در شورای راهبردی استان ارائه کنند.
ایمانیه یکی از وظایف شورای راهبری فارس را حمایت از پیشبرد پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: مطالبه از وزارتخانه‌ها برای پیشرفت طرح‌های استان یکی از مأموریت‌های ویژه شورای راهبری استان است.


پیگیری ارتقای بهره‌وری در سال جاری
استاندار فارس، ارتقای بهره‌وری را از مأموریت‌های اصلی دولت در سال جاری برشمرد و گفت: موضوع رشد بهره وری در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی بسیار مهم و حیاتی است.


ایمانیه افزود: امروز میزان تولید گندم در فارس بین ۲ تا ۱۲ تن به ازای یک هکتار متغیر است و این موضوع اهمیت ارتقای بهره وری و حرکت به سمت حداکثر استفاده صحیح از منابع را نشان می‌دهد.


وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال ‘جهش تولید با مشارکت مردم’ از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: دولت در گام نخست می‌تواند تمرکز خود را بر اخذ مشارکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی با ارائه‌ایده‌های نو و کاربردی معطوف سازد.


اعتبارات باقیمانده تا پایان خرداد جذب شود
استاندار فارس، همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست که تا پایان خردادماه امسال اعتبارات مانده و محقق نشده را جذب کنند.
ایمانیه، همچنین از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در حوزه مولدسازی اهتمام بیشتری داشته باشند.


وی ضمن قدردانی از عملکرد بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات افزود: طی چندماهه گذشته میزان پرداخت تسهیلات از سپرده‌ها پیشی گرفته و جایگاه استان از رتبه ۲۹ به ۱۹ ارتقا یافته است.


ایمانیه، جذب سرمایه‌های خرد را راهگشا توصیف کرد و افزود: تمام سازمان‌ها می‌توانند با راه‌اندازی تعاونی‌های تولید و اشتغال، در حوزه درآمدزایی، رشد بهره‌وری و حمایت از معیشت کارمندان مؤثر باشند.


امکان جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی
استاندار فارس، ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: جذب سالیانه یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان پهناور فارس قابل دسترس و انجام است.
ایمانیه افزود: تعدادی از سرمایه‌گذاران آمادگی خود را برای حضور در عرصه‌های صنایع تبدیلی، خودروسازی، انرژی و غیره اعلام کرده‌اند.


انتهای خبر/
 

نظرات بینندگان