کد خبر: ۱۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰

پنج پتروشیمی فارس فعال هستند

معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس گفت: از مجموع 11 پتروشیمی مصوب در استان فارس تنها پنج پتروشیمی فعال هستند

محمدتقی زمانیان عصر امروز در حاشیه همایش مشترک دهیاران و شوراهای اسلامی بخش‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر پتروشیمی‌های شهرستان‌های کازرون، ممسنی، فسا، داراب و جهرم فعال بوده و مراحل مقدماتی آن‌ها پایان یافته و در مرحله پی‌ریزی بنای پتروشیمی‌ها هستند.
زمانیان بیان داشت: پتروشیمی فیروزآباد نیز شرکت آن تشکیل شده و در آستانه آغاز فعالیت‌های اجرایی است.
وی ابراز داشت: مابقی پتروشیمی‌های این استان نیز در حال تشکیل شرکت و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی هستند.
معاون برنامه‌ریزی استانداری فارس بیان داشت: معتقدیم قبل از اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی باید مطالعه صورت گیرد و با ایجاد زیرساخت‌های لازم اجرای آن آغاز شود.
زمانیان تصریح کرد: اگر یک طرحی توجیه اقتصادی داشته باشد باید آن را اجرا کنیم نه اینکه موارد اقتصادی آن را مورد توجه قرار نداده و بخواهیم اجرایی شود.
معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‌ها در استان فارس به صورت عجله‌ای تصویب شده و این در حالی است که هنوز زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن آن‌ها وجود ندارد.
زمانینان در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات عمرانی امسال استان فارس اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون 45 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته که به دنبال جذب مابقی آن هستیم.
وی در مورد اعتبارات سال 91 و تخصیص آن نیز خاطرنشان کرد: با تعامل خوبی که بین نمایندگان و مسئولان استان فارس صورت گرفته در حال رایزنی برای جذب اعتبارات بیشتری در لایحه بودجه سال آینده  نسبت به سال گذشته هستیم.
وی ادامه داد: برخی از طرح‌های ملی نیازمند تخصیص اعتبار هستند که موافقت وزیران مربوطه را نیز برای جذب اعتبارات گرفته‌ایم.

نظرات بینندگان