کد خبر: ۱۶۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس جهاد دانشگاهی فارس خبرداد:

برگزاری رویداد تخصصی بازساختی - پزشکی آینده در شیراز

رئیس جهاد دانشگاهی فارس از برگزاری رویداد تخصصی بازساختی - پزشکی آینده در روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروهاجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌ عمومی جهاد دانشگاهی فارس، امیرحسین استقلال امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه از برگزاری رویداد تخصصی پزشکی بازساختی - پزشکی آینده در شیراز خبر داد و گفت: این رویداد باهدف آشنایی با آخرین دستاوردهای پزشکی بازساختی و کاربرد آن در درمان بیماری‌ها توسط جهاد دانشگاهی فارس و یکی از شرکت‌های فناور زیر مجموعه و با همکاری سازمان نظام‌پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سالن وصال شیرازی هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پزشکی بازساختی رویکردی نوین در علوم پزشکی است که به‌جای درمان علائم بیماری، به دنبال ترمیم و بازسازی بافت‌ها و اندام‌های آسیب‌دیده است. این حوزه از پزشکی با استفاده از سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، مهندسی بافت و سایر تکنیک‌های پیشرفته سلول‌درمانی و ژن‌درمانی به درمان بسیاری از بیماری‌ها و بازسازی بافت‌های بدن می‌پردازد. 

استقلال تصریح کرد: پزشکان می‌توانند با بهره‌گیری از این روش‌ها به بیمارانی که قبلاً امیدی به درمان نداشتند از جمله بیماری‌های خودایمن، مغز و اعصاب، قلبی و ناباروری کمک شایانی کنند و همچنین تغییرات چشمگیری در بهبود و ترمیم آسیب‌های مفصلی، عضلانی، و اسکلتی ایجاد کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس تأکید کرد: تاکنون در دنیا درمان‌های زیادی در زمینه پزشکی بازساختی برای درمان سرطان‌های خونی، درمان آتروفی عضلانی نخاعی، هموفیلی، تالاسمی بتا، سرطان مثانه، ترمیم نقص‌های جمجه، زخم‌های دیابتی و مزمن و بسیاری از بیماری‌های دیگر وجود دارد و در کشورمان نیز روش‌های تأیید شده برای سلول‌درمانی و فرآورده‌های آن وجود دارد و محققان و پزشکان کشورمان دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه به بیماران عرصه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این رویداد در نظر دارد با معرفی این زمینه‌های نوین علم پزشکی دستان توانمند پزشکان حاذق کشورمان را در درمان بیماری‌ها و ارتقای سلامت غنا بخشد. 

استقلال بیان کرد: مخاطبان این رویداد پزشکان عمومی و متخصصین در تمامی رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان رشته‌های دکتری علوم پایه پزشکی و مرتبط با سلامت هستند، از محورهای این رویداد می‌توان به معرفی آخرین دستاوردها و کاربرد پزشکی بازساختی در درمان بیماری‌های مختلف، چالش‌ها و فرصت‌های پزشکی بازساختی در ایران و آشنایی بیشتر پزشکان با ظرفیت پزشکی بازساختی اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس ادامه داد: از مزایای شرکت در این رویداد برای پزشکان آشنایی با جدیدترین روش‌های درمانی در پزشکی بازساختی، بهره‌گیری از اساتید برجسته و صاحب‌نام در این زمینه و تبادل نظر با سایر متخصصان و همکاران پزشکی بازساختی است. 

وی، زمان برگزاری این رویداد تخصصی جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ و مکان آن را هتل بزرگ شیراز اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی Rmreg.fars-jd.ac.ir ثبت‌نام کنند.

استقلال با بیان اینکه باتوجه‌به محدودیت ظرفیت انجام ثبت‌نام در سایت الزامی است، افزود: ثبت‌نام در این رویداد رایگان است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه رویداد به شماره ۰۹۳۹۲۸۳۴۸۳۸ تماس حاصل کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی فارس یادآور شد: در این رویداد جوایزی از سوی سفیر بورد بین‌المللی پزشکی بازساختی به ۱۰ نفر از برترین‌های پزشکی بازساختی ایران شامل محققان و شرکت‌های فعال در زمینه پزشکی بازساختی که فعالیت‌های برجسته‌ای در این زمینه داشته‌اند، اعطا می‌شود؛ لذا فعالان حوزه پزشکی بازساختی اعم از ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط، پزشکان و محققان می‌توانند با ارسال رزومه به دبیرخانه رویداد از طریق ایمیل  unihealthcity@gmail.com در این رقابت شرکت کنند.

وی همچنین گفت: باتوجه‌به برپایی نمایشگاه تخصصی محصولات و خدمات مرتبط با پزشکی بازساختی به‌عنوان برنامه جانبی این رویداد تخصصی، شرکت‌های فعال در این حوزه در صورت علاقه‌مندی به معرفی محصولات و خدمات، می‌توانند جهت هماهنگی و رزرو غرفه با دبیرخانه رویداد به شماره ۰۹۳۹۲۸۳۴۸۳۸ تماس حاصل کنند.

استقلال با بیان اینکه این برنامه به همت و همکاری جهاد دانشگاهی فارس، نظام‌پزشکی فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و... برگزار خواهد شد، گفت: به‌زودی برنامه مهارت‌آموزی در زمینه پزشکی بازساختی نیز در شیراز برگزار خواهیم کرد.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان