کد خبر: ۱۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۰

دیمونا؛ در دسترس‌ترین هدف برای ایران

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی، تاکید کرد در صورت تهدید مراکز هسته ای ایران، تأسیسات دیمونای رژیم اشغالگر در دسترس ترین هدف برای ایران است.

"سردار سید مسعود جزایری" در مصاحبه با العالم، در پاسخ به این سئوال که آيا ايران از نظر نظامي مي تواند تاسيسات ديمونای رژيم اسرائيل را هدف قرار دهد، گفت: اين مرکز در دسترس ترين مراکز است، و ايران توانمندي هاي بيشتري هم دارد.

سردار جزایری با اشاره به تهدیدهای آمريکايي ها و صهيونيست ها برای حمله به ايران، گفت: چنانچه چنين اتفاقي بيفتد خوشبختانه جمهوري اسلامي براساس تجاربي که از دوران گذشته دارد در موقعيتي نيست که دست بسته باقي بماند.

وی افزود: توانمندي‌هاي ما و شيوه هاي دفاعي ما قطعا براي دشمناني مانند آمريکا يا صهيونيست ها پشيمان کننده خواهد بود.

بحران جدی نظام سرمایه داری آمریکا

سردار جزایری با اشاره به مشکلات داخلی آمریکا، خاطرنشان کرد: غده سرطاني و بيماري شديد مالي و اقتصادي آمريکا تازه سر درآورده است، و مشکلات اقتصادي و مالي آمريکا يک بحث کاملا جدي و شکننده است، و نظام سرمايه داري آمريکا را با چالش جدي و بحران مواجه خواهد کرد.

سردار جزایری گفت: آنچه که مردم جهان این روزها در خيابان‌هاي برخي شهرهاي آمريکا مشاهده مي کنند، يک جنبش واقعي و يک نهضت مردمي در برابر تحرکات ضد عدالت هيأت حاکمه آمريکا است.

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه تاکید کرد: آمريکا با بزرگترين مشکل سياست خارجي خود در يکصد سال اخير در خاورميانه مواجه است.

آمریکایی ها از عراق فرار می کنند

وی افزود: آمريکايي ها مفتضحانه خاک عراق را ترک مي کنند يا بهتر بگوييم فرار مي کنند، و بسياري از کارشناسان به اين مسئله اذعان دارند که اين اتفاق به زودي در افغانستان هم رخ خواهد داد.

سردار جزایری گفت: ما شاهد روزي خواهيم بود که سربازان آمريکايي از افغانستان فراري خواهند شد. اينها گوشه هايي از مشکلات آمريکايي ها است.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: آمريکايي ها در حال فرافکنی هستند، و فکر می کنند اگر مجموعه برخوردهاي خود را متمرکز کشور قدرتمندي مانند ايران کنند قادر خواهند بود توجه افکار عمومي را به سمت ديگري جلب کنند.

سردار جزایری تاکید کرد: عمده مسئله اي که آمريکايي ها و هم پيمانان آنها در اروپا يا منطقه، يا صهيونيسم جهاني دنبال مي کنند ، انحراف افکار عمومي از واقعيت هاي تلخي است که گريبان نظام سرمايه داري جهاني را گرفته است.

جوسازی آمریکا علیه ایران ناکارآمد است

سردار جزایری با بیان اینکه ایران می تواند از اینگونه چالشها عبور کند، خاطرنشان کرد: اگر آمريکايي ها فکر مي کنند که با جوسازي درباره مسائلي مانند حقوق بشر و تروريسم و مسئله انرژي هسته اي مي توانند اقتدار و اراده ايران را در تصميم گيري تحت تاثير قرار دهند، اشتباه مي کنند و قطعا دولتمردان ما تحت تاثير اينگونه فشارها قرار نخواهند گرفت.

آمریکا قادر به اقدام نظامی علیه ایران نیست

سردار جزایری خاطرنشان کرد: ما نظاميان بحث را جدي مي گيريم،  ايران به خوبي قادر است هر گونه تجاوز و جنگ را مديريت و هدايت کند البته از شيطان بزرگ هر کاري ممکن است سر بزند.

ایران قادر است هر اقدام نظامی را مدیریت کند

سردار جزایری تاکید کرد: آمريکا يا هر رژيم يا کشور ديگري ممکن است آغازگر جنگ باشند، ولی مسلما پايان دهنده آن نخواهند بود؛ و ايران قادر است هر اقدام نظامي را مديريت کند، و بسياري از کارشناسان معتقدند که اگر چنين اتفاقي بيفتد يک واقعه بزرگ در جهان اتفاق خواهد افتاد.

سناریوی دفاعی ایران

سردار جزایری در پاسخ به این سئوال که آیا طرح جامعی براي پاسخ به حمله احتمالي وجود دارد، گفت: ما سالها است که طرح هايي را در اين زمينه آماده کرديم؛ و دهها طرح و سناريوي دفاعي را پيش بيني کرده ايم و از اين جهت هيچ نگراني نداريم.

وی افزود: اکثر تاکتيک هاي ما مبتني بر جغرافياهاي گسترده و متنوع است.

سردار جزایری گفت: ما در دفاع محدوديتي براي خودمان قائل نيستيم، هر چند تلاش خواهيم کرد که مسائل انساني را حفظ کنيم.

تناقض آمریکا در ارتباط با حقوق بشر و دمکراسی

سردار جزایری با اشاره به تهدیدهای آمریکا برای ترور شخصیتها و مسئولان نظامی ایران گفت: کسانيکه دم از اقدامات تروريستي مي زنند، مرتب خود را مدافع حقوق بشر و انسان ها معرفی کرده ومعتقدند که عالي ترين دموکراسي را دارند. تاريخ نشان مي دهد که متاسفانه تروريسم دولتي در آمريکا بيش از همه دولت ها است و آخرين نمونه آن تهديد به اقدامات تروريستي عليه شهروندان ايراني است. اين براي بشريت به خصوص مردم آمريکا واقعا يک ننگ است.

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص تهدیدهای اسرائیل گفت: رژیم نامشروع اسرائيل با مشکلات داخلي مواجه است، و هر روز شاهد تظاهرات و راهپيمايي مردم مقيم اين سرزمين هستيم.

وی افزود: اسرائيلي ها نسبت به شکنندگي خود در برابر جمهوري اسلامي اطلاع دارند. این رژيم در برابر مقاومت يک سازمان مانند حزب الله، يا يک گروه مانند حماس در فلسطین شکست خورد.

هر اقدام نظامی اسرائیل، موجب نابودی آن می شود

سردار جزایری تاکید کرد: تل آويو به خوبي مي داند که  کوچکترين اقدامي در برابر ايران، يا عليه ايران با حيات آن مرتبط است. فقط ما نمي گوييم؛ بسياري معتقدند که اگر چنين اقدام نظامي از سوي رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي صورت گيرد در واقع بايد شاهد نابودي کامل اسرائيل از صفحه تاريخ باشيم.

سردار جزایری در ادامه افزود: توانمندي ها و راهبردهاي دفاعي ايران و تاکتيک هايي که پيش بيني شده، اين را پيش روي ما قرار داده است.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: ما اميدواريم در هيچ منطقه اي از جهان جنگي رخ ندهد، اما متاسفانه مردم دنيا با حاکماني مانند آمريکايي ها و انگليسي ها و صهيونيست ها مواجه هستند، به همين علت هر لحظه ممکن است جنگي رخ دهد.

وی افزود: اگر در کشور ما و در منطقه ما چنين اتفاقي بيفتد، ما از آنچنان تجربه و توانايي برخورداريم که مي توانيم مقاومت کنيم، مقاومتي که براي متجاوز شکننده خواهد بود و اين شکننده براي آمريکايي ها جدي خواهد بود.

سردار جزایری با بیان اینکه، رژيم صهيونيستي در اندازه اي نيست که بتواند اين ادعاها را عملي کند، تاکید کرد: ايران برگ هاي زيادي دارد و اين برگ ها محدود به منطقه نيست، و در زمان مناسب از آنها استفاده خواهد کرد.

اطلاعات خوبی درباره دشمنان داریم

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح درباره تهدید اسرائیل برای هدف قرار دادن تاسيسات هسته اي ايران، گفت: طبيعي است که براي مراکز انرژي هسته اي تمهيدات لازم به کار برده مي شود، ما اميدواريم چنين اتفاقي نيفتد اما اگر اين اتفاق بيفتد مدل مشابهي مي تواند باشد که در مناطق ديگر هم اين اتفاق بيفتد.

سردار جزایری با بیان اینکه ما اطلاعات نظامي خوبي درباره دشمنان داریم، هشدار داد: اگر قرار باشد مراکز انرژي هسته اي ما هدف قرار بگيرد اين اتفاق مي تواند در مناطق ديگر هم بيفتد.

با توجه به توانمندیهایمان، نیازی به بمب اتم نداریم

سردار جزایری درباره گزارش اخیر آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: اسناد خود آژانس نشان مي دهد که اقدامات جمهوري اسلامي در زمينه انرژي هسته اي، قانوني و صلح آميز و در راستاي علم و فناوري و خدمت به انسان ها و بشريت است. شهروندان ايراني حق دارند از اين انرژي استفاده کنند.

سردار جزایری تاکید کرد: دانشمندان و جوانان ما به اين فناوري دست يافته اند، و اصلي ترين مشکلي که رژيم هاي سلطه در اين زمينه با ما دارند، مسأله دستيابي به این فناوری استاست. به همين علت عليه ما تبليغات مي کنند.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کرده ايم که توانمندي هايي داريم که نيازي به بمب اتم نداريم، زيرا بمب اتم ممکن است به کشته شدن انسان هاي بيگناه زيادي منجر شود. آنها سعي دارند ايران را در اين زمينه تحت فشار قرار دهند.

زیر بار مذاکره با آمریکا نمی رویم

سردار جزایری با بیان اینکه آمريکايي ها آرزو مي کنند که با ما مذاکره اي داشته باشند که در آن پيروز شوند، گفت: ما زير بار اين آرزوي آمريکايي ها نخواهيم رفت؛ ما اگر مذاکره اي هم داشته باشيم در راستاي پيشبرد منافع خودمان خواهد بود.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: آمريکايي ها اين روزها با مطرح کردن مسائلي مانند حقوق بشر ، تروريسم و انرژي هسته اي عليه ايران، از يک طرف سعي دارند افکار عمومي را از مسائل داخلي خودشان منحرف کنند، و شکست هاي پي در پي در خاورميانه را بپوشانند، و از طرف ديگر فکر مي کنند که مي توانند با اين شيوه و هجوم سه جانبه مردم و مقامات ما را تحت تاثير قرار بدهند اما اين يک اشتباه بزرگ است.

انتهای خبر/ک

برچسب ها: دیمونا ، ایران ، اسرائیل
نظرات بینندگان