کد خبر: ۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰

با امنیت ملی ایران بازی نکنید

شما اشتباه بزرگ و راهبردي‌ در ميزباني از سپر دفاع موشکي آمريکا کرديد. آگاه باشيد هر اتفاقي که در منطقه روي دهد، پايگاه موجود در خاک شما و در آغاز آن، پايگاه اينجرليک را هدف قرار خواهيم داد. اينجا ديگر جايي براي دوستي با شما نیست. اين ديگر به دوستي با ديگران ربطي ندارد، بلکه مسأله امنيت ملي ايران در ميان است.

سفر علاءالدين بروجردي، رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به ترکيه و ديدار وي با مقامات ترک، هر چند در رسانه‌هاي درونی چندان بازتاب نداشت، وي حامل پيام آشکار و شفاف تهران به آنکارا مبني بر رخدادهای اخير منطقه به ویژه سوريه بوده است.

به گزارش شیرازه به نقل از «تابناک»،  روزنامه «الاخبار»، چاپ بيروت نوشت، بروجردي که در اين سفر با عبدالله گل، رئيس جمهور ترکيه ديدار کرد، با تأکيد بر حسن همجواري ميان دو کشور، خطاب به اين مقام بلندپايه ترک از سياست‌هاي آنکارا در قبال دمشق به شدت انتقاد کرده است.

اين روزنامه در گزارش خود به نقل از منابع بلندپايه آگاه آورده است: رئيس کميسون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي، خطاب به سران ترکيه گفته است: «اگر به رفتار اشتباهتان درباره سوريه پايان ندهيد، بی‌گمان، دوستي با ايران را هم بايد فراموش کنيد. شما اشتباه بزرگ و راهبردي‌ در ميزباني از سپر دفاع موشکي آمريکا کرديد. آگاه باشيد هر اتفاقي که در منطقه روي دهد، پايگاه موجود در خاک شما و در آغاز آن پايگاه اينجرليک را هدف قرار خواهيم داد. اينجا ديگر جايي براي دوستي با شما نیست. اين ديگر به دوستي با ديگران ربطي ندارد، بلکه مسأله امنيت ملي ايران در ميان است، دفاع از سوريه و فلسطين و مقاومت جزیي از باور ديني و سياسي ماست و نه از آن دست تاکتيک‌هايي که معروف است.

گفتني است، تهديد صریح و بدون واسطه اين مقام ايراني، در حالي خطاب به ترک‌ها ابلاغ شد که حزب عدالت و توسعه ترکيه، با قرار گرفتن در بازي کشورهاي غربي در حال راه انداختن جنگي جديد در منطقه است.
چند روز پيش هم سردار حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تهديد کرده بود، در صورت هر گونه جنگ، ايران اين اجازه را دارد که رادار سپر دفاع موشکي آمريکا مستقر در خاک ترکيه را هدف قرار دهد.

نظرات بینندگان