کد خبر: ۱۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰

باغ قلهک را از انگلیس پس بگیرد

بسیج دانشجویی 312 دانشگاه کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه با هماهنگی دستگاه قضایی در اسرع وقت نسبت به بازپس‌گیری باغ قلهک و ساختمان لانه جاسوسی از چنگال انگلیسی‌ها اقدام عاجل کند.

بسیج دانشجویی 312 دانشگاه کشور با صدور بیانیه‌ای از تعطیلی سفارت انگلیس در ایران حمایت کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

جنبش دانشجویی ایران از بدو آغاز شکل‌گیری خود علیرغم برخی از تفاوت‌ها، استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی، ظلم‌ستیزی و آرمان‌خواهی را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است.

حماسه‌آفرینی‌های دانشجویان این سامان در 16 آذر 1332، روزهای پر خاطره بهمن 1357، 13 آبان 1358 و جنگ تحمیلی هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نخواهد شد. این بار نیز فرزندان ایران اسلامی با درک موقعیت حساس موجود و به منظور دفاع از شرافت و پایان دخالت‌های رژیم انگلستان در حرکتی فراگیر که با استقبال بدنه دانشجویان و توده‌های مردم مواجه گردید، لانه جاسوسی انگلستان برای همیشه تعطیل شد.

حضور تاریخی دانشجویان و توده‌های مختلف مردم، علیرغم دارا بودن سلایق و نگرش مختلف در روز 8 آذر خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. به باور ما، عمق ناراحتی از اقدامات بی‌شرمانه دولت انگلستان در 200 سال اخیر ریشه اصلی این خشم و جوشش احساسات پاک بود. گرچه دول غربی همچنان در توهم به سر می‌برند و دانشجویان را اوباش می خوانند و مماشات نیروی انتظامی را علت تسخیر سفارت می‌دانند، اما مردم و به ویژه خبرنگاران خارجی که در آن روز بزرگ در متن حادثه حضور داشتند شهادت خواهند داد که نیروی انتظامی با امکانات و توان خود به مقابله پرداخت، اما انگیزه ملی و دینی جوانان معترض که به علت بیانیه توهین‌آمیز وزارت امور خارجه انگلستان درست چند ساعت قبل از تجمع به اوج خود رسیده بود به هیچ عنوان مهارشدنی نبود.

مجروح شدن تعدادی از دانشجویان و پرسنل نیروی انتظامی و انتقادات تند برخی از دانشجویان به شدت عمل نیروهای امنیتی خود گواهی دیگر است بر این واقعیت. بله، روز 8 آذر کینه و بغض 200 ساله به اوج خود رسید، اگرچه هنوز هم عده‌ای خود را به توهم می‌زنند، اما خیالی نیست؛ چون آنها سال‌هاست که در توهم به سر می‌برند و نمی‌خواهند از خواب و رؤیا فاصله گیرند.

زمانی که جوانان دانشجو و توده‌های مردم کشورمان به کتاب‌های تاریخ معاصر ایران نگاه می‌کنند، با تصویری از دولت انگلستان مواجه می‌شوند که تنها جنایت، خیانت و فتنه‌انگیزی را نمایندگی می‌کند؛ پایه‌گذاری و حمایت از فرقه‌هایی چون بابیت و بهائیت، تجزیه بخش‌های وسیعی از خاک ایران، قرارداد تحمیلی و استعماری 1919، تلاش در جهت انحراف کشاندن مشروطه از اهداف اصیل و اولیه‌اش، پایه‌گذاری فراماسونری، کودتای 29 اسفند 1299 و روی کار آوردن دیکتاتوری رضاخانی، اشغال و غارت منابع انسانی و مالی این سامان در جنگ‌های جهانی اول و دوم، به قدرت رساندن پهلوی دوم، کودتای ننگین 28 مرداد 1332، حمایت از دیکتاتوری 25 ساله محمدرضا پهلوی پس از کودتا، تجهیز و پشتیبانی از صدام در جنگ تحملیل 8 ساله، تحریم کشورمان، پیشقدم شدن در کلیه طرح‌های ضدایرانی غرب علیه ملت ایران، حمایت از سلمان رشدی مرتد و اعطای مدال به او به سبب جریحه‌دار کردن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان، فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و قومی در گوشه و کنار کشور عزیزمان، حمایت از گروهک جندالشیطان، سرپوش گذاشتن بر جنایات و ماهیت تروریستی گروهک منافقین، تلاش در جهت ایجاد اختلاف میان تهران و کشورهای همسایه، جاسوسی به نفع صهیونیسم و آمریکا توسط سفارت خود در تهران و صدها عمل جنایت‌کارانه و غیرانسانی دیگر در حق ملت ما تنها بخش کوچکی از خودسری‌ها و قانون‌شکنی‌های این رژیم در 200 سال اخیر است که با هیچ اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل و به ویژه اصل عدم مداخله در امور کشورها همراهی نداشته است.

هنوز هم آزردگی روح و جان بسیاری از جوانان دیروز این سامان از گلوله‌ها و سلاح‌های شیمیایی رژیم سلطنتی انگلستان در هشت سال جنگ تحمیلی شاهدی است بر مظلومیت ایران و دروغ‌گویی روباه پیر. غارت مستعمراتی چون شبه قاره هند، تراژدی انسانی در عراق و افغانستان، زندان‌های مخفی، سرکوب جوانان و دانشجویان انگلیسی تنها بخش کوچکی از جنایات آشکار رژیم انگلستان در نزد افکارعمومی ملت‌های جهان است. مرگ مظلومانه بابی ساندز(Bobby Sands) در زندان‌های مخوف رژیم لندن تنها به جرم درخواست برای برخورد انسانی با زندانیان را هنوز پدران ما به خوبی به یاد دارند. برگ‌های تاریخ این کشور هنوز هم جولان شعبان بی‌مخ ها و سرنگونی دولت قانونی ایران به وسیله پول‌های کثیف لندن و واشنگتن را در کودتای سیاه 28 مرداد 1332 را فریاد می‌زند.

هنوز مردم ایران فتنه‌گری‌های سفارت انگلستان و رسانه حکومتی‌اش(بی بی سی فارسی) در حوادث پس از انتخابات88 را فراموش نکرده‌اند. بازداشت 8 نفر از کارمندن محلی سفارت رژیم لندن در تهران که در حال جمع‌آوری اطلاعات برای سرویس های امنیتی این کشور و بی بی سی فارسی بودند، خود گواهی است بر این مدعا. فرزندان دانشجوی ایران هنوز دخالت‌ها و ارتباط گیری‌های شورای فرهنگی انگلستان را در اعطای بورس‌ها و پول‌های کلان به برخی فتنه‌گران و افراد معلوم‌الحال را به خوبی به یاد دارند.

رژیم خبیث انگلیس امروز باید به ملت ما پاسخ دهد که صرف هزینه سالانه 300 هزار پوندی لانه جاسوسی این کشور در تهران برای ارتباط‌گیری با NGO های ایرانی با چه اهدافی صورت می‌گرفته است؟ وزیر امورخارجه انگلستان که این روزها با وقاهت تمام به تهدید و خط و نشان کشیدن برای ملت ما مشغول است باید پاسخ دهد که چگونه گزارش‌های به اصطلاح دیپلمات های لندن در ایام فتنه به منظور پروپاگاند رسانه‌ای و ایجاد چالش امنیتی سر از شبکه بی بی سی فارسی در می‌آورد؟ جناب نخست‌وزیر پرادعای انگلستان باید پاسخ‌گو باشد که این‌گونه اقدامات با کدامین عرف دیپلماتیک و روابط دوستانه هم‌خوان است؟

مقامات غربی و به ویژه سفارتخانه‌های آلمان، فرانسه، ایتالیا و به ویژه انگلستان باید به افکارعمومی این کشور در مورد علت حضور برخی از دیپلمات‌های خود چون حضور کاردار سفارت انگلستان در اغتشاشات خیابان انقلاب پاسخ‌گو باشند. سفرای طلبکار غربی باید پاسخ دهند که حضور دبیر سوم سفارت انگلستان با لباس سبز در میان فتنه‌گران با کدامین اصول و قواعد پذیرفته شده بین‌المللی همراهی دارد؟ جالب آنکه این اقدامات مخرب و غیرحرفه‌ای در آن ایام همراه با نوعی هماهنگی و تقسیم کار سفارتخانه‌های کشورهای مورد اشاره صورت می‌گرفت. دولت‌های فرانسه، ایتالیا، استرالیا، عربستان‌سعودی و آلمان نیز در برابر اقدامات مشابه نمایندگان دیپلماتیک خود در ایام فتنه باید به ملت ما پاسخ‌گو باشند. علاوه بر این دول غربی به ویژه انگلستان باید در مورد خون‌های ریخته شده در آشوب‌های پس از انتخابات به مادران و پدران داغدار ایرانی پاسخ‌گو باشد.

همچنین لندن باید در مورد نقش این کشور در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان چون شهید شهریاری به ملت ما توضیح دهد. ملت آزاده انگلستان باید حاکمان خود را در مورد علت نوکری تمام عیار برای آمریکا و صهیونیست‌ها مورد پرسش جدی قرار دهند.

ملت شریف ایران، با عنایت به آنچه که در این چند خط به گونه‌ای گذرا بدان اشاره شد، فرزندان دانشجوی شما به علت درخواست‌های مردمی و به منظور پایان بخشیدن به این روند نامطلوب تلاشی جدی را آغاز کردند. گرچه که در چند سال اخیر بارها در تجمع‌های متعدد خودجوشمان در اطراف لانه جاسوسی بریتانیا پیام ملت ایران را به گوش آنان رسانده بودیم، اما ادامه روندهای نامطلوب گذشته از سوی لندن و به ویژه تلاش‌های روباه پیر برای تحریم بانک مرکزی کشورمان سرانجام پایانی بود بر صبر طولانی مدتمان. مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش سطح روابط با لندن گرچه کف مطالبات ملت بود؛ اما خود همین مصوبه گواهی است بر ناخوشنودی مردم ما از اقدام‌های خصمانه لندن.

لذا ما دانشجویان بسیجی به نمایندگی از ملت شریف اعلام می‌داریم که:

1- بر خلاف جنجال‌سازی‌های اخیر رسانه‌های غربی در مورد تعطیلی لانه جاسوسی انگلستان، این هوچی‌گری و پروپاگاندای رسانه‌ای امری کاملاً برنامه‌ریزی شده بوده که قبل از اقدام عزت‌مندانه فرزندان خمینی کبیر کلید خورده بود. گزارش سفارشی احمد شهید در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورمان که بنا بر اسناد موجود، بخشی از آن به وسیله بنگاه دروغ‌پراکنی بی بی سی فارسی و جاسوسخانه انگلستان در تهران تهیه شده است، بخش اول این پازل بود. بخش دوم پازل، جنجال سعودی آمریکایی ترور سفیر رژیم ریاض بود که با همراهی لندن به اجرا در آمد. در نهایت گزارش آمریکایی اسرائیلی آمانو در مورد بحث هسته‌ای کشورمان قطعه سوم این پازل را تشکیل می‌داد، لذا بر خلاف آنچه که رسانه‌های وابسته به لندن و واشنگتن تبلیغ می‌کنند اقدام شجاعانه دانشجویان حرکتی بود که این طراحی موزیانه را بر هم زد. حرکتی که در آینده نزدیک برکاتش نمایان خواهد شد.

2- ضمن تشکر از اقدام به جای مجلس شورای اسلامی در حمایت از حرکت غرورانگیز 8 آذر، نارضایتی شدید خود را از اقدام منفعلانه وزارت امور خارجه در اعطای مجوز به تعدادی از سفرا به منظور بازدید از باغ قلهک(به عنوان قطعه‌ای از خاک وطن که به ناحق از سوی لندن اشغال شده است) را ابراز می‌داریم.

جناب آقای دکتر صالحی و مجموعه دستگاه وزارت امور خارجه چگونه و با کدامین استدلال از نقش جنجال‌ساز بسیاری از این سفرا و دولت‌هایشان در حوادث چند روز اخیر و رویدادهای پس از انتخابات 88 به نفع روباه پیر به سادگی می‌گذرند؟ جناب دکتر صالحی آرزوی ملت ایران و جنبش دانشجویی قطع روابط کامل ایران با دولت خبیث انگلستان است و دولت باید اقدامات خود را در راستای این خواست عمومی قرار دهد.

3- از آنجایی که خباثت و شیطنت روباه پیر پایان‌پذیر نیست، این احتمال جدی است که علیرغم ترک خفت‌بار سفارت، از ساختمان و تجهیزات آن برای تداوم جاسوسی استفاده نمایند، لذا در ادامه این جنبش مردمی، می‌بایست وزارت خارجه با هماهنگی با دستگاه قضایی در اسرع وقت نسبت به بازپس‌گیری باغ قلهک و ساختمان لانه جاسوسی از چنگال انگلیسی‌ها اقدام عاجل نماید.

4- در چند روز اخیر برخی از دولت‌های همسو با رژیم لندن در اتحادیه اروپا به سرکردگی لهستان، آلمان، ایتالیا، هلند، فرانسه، سوئد و نروژ به دنبال جنجال‌سازی و زیر فشار قراردادن کشورمان با حربه‌هایی چون تحریم، فراخواندن سفرا و بیانیه شورای امنیت هستند، لذا دانشجویان ایرانی به تمامی این کشورها هشدار می‌دهند که در صورت هرگونه ماجراجویی و فتنه‌انگیزی جدید با سیلی ملت ایران مواجه خواهد شد. این دولت‌ها باید از سرنوشت خفت‌بار لندن درس عبرت گرفته و بیش از این منافع خود را قربانی شرارت‌های صهیونیست‌های لندن‌نشین نکنند. دولت‌های اروپایی بدانند که ما بدون نیاز به آنان مملکت خود را اداره خواهیم کرد و هیچ نیازی به آنها نداریم. این دولت‌ها باید از سرنوشت خفت‌بار سفرای خود در قضیه میکونوس درس عبرت گرفته؛ چرا که بیش از آنکه ما به آنان نیاز داشته باشیم آنان به تعامل با ایران در منطقه نیازمندند.

5- جنبش دانشجویی ایران از تمامی دولت‌مردان کشور در قوای سه‌گانه درخواست می‌نماید که با تمامی توان و بدون ذره‌ای مماشات در برابر گردن‌کشی‌های دول غربی از منافع ملی دفاع کنند. در این راستا گشودن پروندهای سیاه رژیم انگلستان و حامیان اروپایی و آمریکایش در مورد ایران، منطقه و جهان به منظور بی‌اعتبار کردن آنان در سطح افکارعمومی باید به گونه‌ای ضربتی مورد عنایت جدی قرار گیرد. در این مسیر می‌توان در اولین گام پرونده شهادت دو دیپلمات ایرانی در سال 1359 در سفارت کشورمان در لندن و به محاکمه کشاندن شرکت‌های اسلحه‌سازی انگستان و مقامات این کشور را به جرم کشتار بی‌گناهان در ایران، عراق و افغانستان را در دستور کار قرار داد.

براساس این گزارش، این بیانیه به امضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ذیل رسیده است:

1-دانشگاه بیرجند
2- دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند
3- دانشگاه آزاد واحد بیرجند
4- دانشگاه پیام‌نور واحد بیرجند
5- دانشگاه پیام‌نور واحد قائن
6- دانشگاه پیام‌نور واحد فردوسی
7- دانشگاه صنعتی بیرجند
8- دانشگاه شهید چمران اهواز
9- دانشگاه علوم دریایی خرمشهر
10- دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز
11- دانشگاه آزاد واحد اهواز
12- دانشگاه پیام‌نور واحد اهواز
13- دانشگاه صنعت نفت آبادان
14- دانشگاه آزاد واحد دزفول
15- دانشگاه آزاد واحد بهبهان
16- دانشگاه آزاد واحد آبادان
17- دانشگاه آزاد واحد شوشتر
18- دانشگاه آزاد واحد مسجدسلیمان
19- دانشگاه آزاد واحد خرمشهر
20- دانشگاه آزاد واحد اندیمشک
21- دانشگاه آزاد واحد ایذه
22- دانشگاه جندی شاپور دزفول
23- دانشگاه تبریز
24- دانشگاه آزاد واحد تبریز
25- دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز
26- دانشگاه سهند
27- دانشگاه تربیت‌معلم تبریز
28- مجتمع آموزشی مراغه
29- دانشگاه آزاد واحد مراغه
30- دانشگاه آزاد واحد میانه
31- دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز
32- دانشگاه آزاد واحد مرند
33- دانشگاه آزاد واحد بناب
34- دانشگاه پیام‌نور واحد اهر
35- دانشگاه ارومیه
36- دانشگاه آزاد واحد ارومیه
37- دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه
38- دانشگاه آزاد واحد مهاباد
39- دانشگاه پیام‌نور واحد ارومیه
40- دانشگاه آزاد واحد خوی
41- دانشگاه پیام‌نور واحد میان دوآب
42- دانشگاه پیام‌نور واحد نقده
43- دانشگاه آزاد واحد ماکو
44- دانشگاه آزاد واحد سلماس
45-دانشگاه اردبیل
46- دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل
47- دانشگاه آزاد واحد اردبیل
48- دانشگاه پیام‌نور واحد اردبیل
49- دانشگاه آزاد واحد خلخال
50-دانشگاه آزاد واحد پارس‌آباد
51-دانشگاه آزاد واحد مشکین‌شهر
52- دانشگاه آزاد تهران جنوب
53- دانشگاه آزاد داروسازی تهران
54- دانشگاه آزاد دندانپزشکی
55- دانشگاه آزاد تهران شمال
56- دانشگاه آزاد علوم‌پزشکی
57- دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات
58- دانشگاه آزاد تهران غرب
59-دانشگاه آزاد تهران مرکز
60- دانشگاه آزاد الزهرا واحد خواهران
61- دانشگاه تربیت‌معلم تهران
62- دانشگاه امام صادق(ع) واحد برادران
63- دانشگاه امور اقتصادی
64- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
65- دانشگاه انقلاب اسلامی
66- پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی
67- پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک
68- دانشگاه پیام‌نور تهران
69- دانشگاه تربیت‌مدرس
70- تهران و ع.پ تهران
71- دانشگاه خواجه‌نصیرالدین‌طوسی
72- دانشگاه روابط بین‌الملل
73- دانشگاه سوره
74- دانشگاه شریعتی خواهران
75- دانشگاه شریف
76- دانشگاه شهید بهشتی
77- دانشگاه شهید رجایی
78- دانشگاه شهید شمسی‌پور
79- دانشگاه شهید عباسپور
80- دانشگاه صدا و سیما
81- دانشگاه صدرالمتالهین
82- دانشگاه صنعت نفت
83- دانشگاه علامه‌طباطبایی
84- دانشگاه علم‌و‌صنعت
85- دانشگاه علم‌و‌فرهنگ(جهاد دانشگاهی)
86- دانشگاه علوم‌پزشکی(بقیه‌الله)
87- دانشگاه علوم‌پزشکی(شهید بهشتی)
88- دانشگاه علوم بهزیستی
89- دانشگاه علوم قرآنی
90- دانشگاه علوم قضایی
91- دانشگاه فنی سماء خواهران
92- مدرسه عالی شهید مطهری واحد برادران
93- مدرسه عالی شهید مطهری واحد خواهران
94- مذاهب اسلامی واحد برادران
95- مذاهب اسلامی واحد خواهران
96- نقشه‌برداری
97- ولیعصر(عج الله) واحد خواهران
98- دانشگاه هنر
99- دانشگاه هواپیمایی
100- دانشگاه علمی- کاربردی مرکز
101- دانشگاه جامع امام حسین(ع)
102- دانشکده اصول دین
103- دانشگاه امام صادق(ع) واحد خواهران
104- دانشگاه ابرار
105- دانشکده خبر
106- دانشگاه اصفهان
107- دانشکده صنعتی اصفهان
108- دانشگاه کاشان
109- دانشگاه آزاد واحد خوراسگان
110- دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد
111- علوم‌پزشکی اصفهان
112- علوم‌پزشکی کاشان
113- دانشگاه پیام‌نور اصفهان
114- دانشگاه مالک‌اشتر اصفهان
115- دانشگاه آزاد واحد کاشان
116- دانشگاه آزاد واحد شهررضا
117- دانشگاه آزاد واحد فلاورجان
118- دانشگاه آزاد واحد دهاقان
119- دانشگاه آزاد واحد مبارکه
120- دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر
121- دانشگاه پیام‌نور نجف‌آباد
122- دانشگاه ایلام
123- دانشگاه آزاد واحد ایلام
124- دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام
125- دانشگاه پیام‌نور واحد ایلام
126- دانشگاه آزاد واحد کرج
127- دانشگاه تربیت‌معلم تهران
128- دانشگاه آزاد واحد ورامین
129- دانشگاه آزاد واحد رودهن
130- دانشگاه پیام‌نور کرج
131- دانشگاه پیام‌نور ورامین
132- دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه
133- کشاورزی تهران(کرج)
134- دانشگاه پردیس ابوریحان
135- دانشگاه خلیج‌فارس
136- علوم‌پزشکی بوشهر
137- دانشگاه آزاد واحد بوشهر
138- دانشگاه پیام‌نور واحد بوشهر
139- دانشگاه آزاد واحد برازجان
140- دانشگاه آزاد واحد گناوه
141- دانشگاه پیام‌نور واحد کنگان
142- دانشگاه شهرکرد
143- دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد
144- دانشگاه آزاد شهرکرد
145- دانشگاه پیام‌نور واحد چهار محال و بختیاری
146- دانشگاه پیام‌نور واحد بروجن
147- دانشگاه آزاد واحد فارسان
148- دانشگاه بجنورد
150- دانشگاه علوم‌پزشکی بجنورد
151- دانشگاه آزاد شیروان
152- دانشگاه آزاد واحد بجنورد
153- دانشگاه پیام‌نور واحد بجنورد
154- دانشگاه پیام‌نور واحد اسفراین
155- دانشگاه فردوسی مشهد
156- دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد
157- دانشگاه آزاد مشهد
158- دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار
159- دانشگاه تربیت‌معلم سبزوار
160- دانشگاه آزاد واحد تربت‌جام
161- دانشگاه پیام‌نور مشهد
162- دانشگاه آزاد سبزوار
163- دانشگاه پیام‌نور فریمان
164- دانشگاه آزاد واحد نیشابور
165- دانشگاه آزاد واحد قوچان
166- دانشگاه آزاد واحد تربیت‌حیدریه
167- دانشگاه تربت‌حیدریه
168- دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد
169- دانشگاه آزاد واحد گناباد
170- دانشگاه شهید محمد منتظری
171- دانشگاه سجاد
172- دانشگاه زاهدان
173- دانشگاه زابل
174- دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان
175- دانشگاه آزاد واحد زاهدان
176- دانشگاه آزاد واحد زابل
177- دانشگاه علوم‌پزشکی زابل
178- دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
179- دانشگاه آزاد واحد ایرانشهر
180- دانشگاه پیام‌نور واحد زاهدان
181- دانشگاه زنجان
182- دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان
183- دانشگاه آزاد زنجان
184- دانشگاه آزاد واحد ابهر
185- دانشگاه پیام‌نور واحد زنجان
186- دانشگاه سمنان
187- دانشگاه صنعتی شاهد
188- دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان
189- دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود
190- دانشگاه آزاد واحد سمنان
191- دانشگاه آزاد واحد شاهرود
192- دانشگاه آزاد واحد گرمسار
193- دانشگاه دامغان
194- دانشگاه آزاد واحد دامغان
195- دانشگاه شیراز
196- دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز
197- دانشگاه آزاد واحد شیراز
198- دانشگاه پیام‌نور واحد شیراز
199- دانشگاه آزاد واحد مرودشت
200- دانشگاه آزاد واحد فسا
201- دانشگاه آزاد واحد کازرون
202- دانشگاه آزاد واحد آبادی
203- دانشگاه علوم‌پزشکی جهرم
204- دانشگاه علوم‌پزشکی فسا
205- دانشگاه شهید باهنر شیراز
206- دانشگاه صنعتی شیراز
207- دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)
208- دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین
209- دانشگاه آزاد قزوین
210- دانشگاه پیام‌نور واحد قزوین
211- دانشگاه آزاد پاکستان
212- دانشگاه قم
213- دانشگاه علوم‌پزشکی قم
214- دانشگاه آزاد قم
215- دانشگاه پیام‌نور واحد قم
216- دانشگاه پردیس تهران
217-دانشگاه شهید باهنر کرمان
218- دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان
219- دانشگاه آزاد واحد کرمان
220- دانشگاه ولیعصر(عج الله) رفسنجان
221- دانشگاه پیام‌نور واحد کرمان
222- دانشگاه آزاد واحد رفسنجان
223- دانشگاه آزاد واحد جیرفت
224- دانشگاه آزاد واحد بم
225- دانشگاه آزاد واحد سیرجان
226- دانشگاه آزاد واحد زرند
227- دانشگاه آزاد واحد بافق
228- دانشگاه آزاد واحد کهنوج
229- مجتمع فنی شهید چمران
230- دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان
231- دانشگاه کردستان
232- دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان
233- دانشگاه آزاد کردستان
234- دانشگاه پیام‌نور واحد سنندج
235- دانشگاه آزاد واحد سقز
236- دانشگاه آزاد واحد مریوان
237- دانشگاه رازی کرمانشاه
238- دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه
239- دانشگاه آزاد کرمانشاه
240- دانشگاه پیام‌نور واحد کرمانشاه
241- دانشگاه آزاد واحد اسلام‌آباد
242- دانشگاه آزاد واحد کنگاور
243- دانشگاه یاسوج
244- دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج
245- دانشگاه آزاد گچساران
246- دانشگاه پیام‌نور واحد یاسوج
247- دانشگاه آزاد واحد یاسوج
248- دانشگاه آزاد واحد دهدشت
249- دانشگاه گلستان
250- دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان
251- دانشگاه آزاد گرگان
252- دانشگاه پیام‌نور واحد گرگان
253- دانشگاه منابع طبیعی گلستان
254- دانشگاه آزاد واحد گنبد
255- دانشگاه آزاد واحد علی‌آباد
256- دانشگاه گیلان
257- دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان
258- دانشگاه آزاد واحد رشت
259- دانشگاه آزاد واحد لاهیجان
260- دانشگاه پیام‌نور واحد رشت
261- دانشگاه آزاد واحد انزلی
262- دانشگاه فنی شهید چمران رشت
263- دانشگاه لرستان
264- دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان
265- دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد
266- دانشگاه پیام‌نور واحد خرم‌آباد
267- دانشگاه آزاد واحد بروجرد
268- دانشگاه آزاد واحد الیگودرز
269- دانشگاه آزاد واحد کوهدشت
270- دانشگاه مازندران
271- دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران
272- دانشگاه آزاد واحد ساری
273- دانشگاه صنعتی بابل
274- دانشگاه علوم‌پزشکی تنکابن
275- دانشگاه آزاد واحد قائمشهر
276- دانشگاه آزاد واحد بابل
277- دانشگاه پیام‌نور ساری
278- دانشگاه آمل
279- دانشگاه آزاد واحد چالوش
280- دانشگاه نوشیرانی بابل
281- دانشگاه اراک
282- دانشگاه علوم‌پزشکی اراک
283- دانشگاه آزاد واحد اراک
284- دانشگاه علم‌و‌صنعت اراک
285- دانشگاه آزاد واحد خمین
286- دانشگاه آزاد واحد زاق
287- دانشگاه پیام‌نور واحد اراک
288- دانشگاه آزاد واحد ساوه
289- دانشگاه امیرکبیر تفرش
290- دانشگاه بوعلی همدان
291- دانشگاه علوم‌پزشکی همدان
292- دانشگاه آزاد واحد همدان
293- دانشگاه صنعتی همدان
294- دانشگاه ملایر
295- دانشگاه آزاد واحد ملایر
296- دانشگاه پیام‌نور واحد همدان
297- دانشگاه آزاد واحد توسیرکان
298- دانشگاه هرمزگان
299- دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان
300- دانشگاه آزاد واحد هرمزگان
301- دانشگاه پیام‌نور واحد هرمزگان
302- دانشگاه آزاد واحد میناب
303- دانشگاه آزاد واحد قشم
304- دانشگاه یزد
305- دانشگاه علوم‌پزشکی یزد
306- دانشگاه آزاد واحد یزد
307- دانشگاه آزاد واحد میبد
308- دانشگاه آزاد واحد اردکان
309- دانشگاه پیام‌نور واحد یزد
310- دانشگاه آزاد واحد بافق
311- دانشگاه آزاد واحد مهریز
312- دانشگاه آزاد واحد طبس
انتهای پیام/

نظرات بینندگان