کد خبر: ۱۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰

خبر هواشناسی درباره آغاز بارش‌ها در کشور

بر اساس اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی از اواخر روز جمعه از شمال غرب وارد کشور می‌شود که سبب آغاز بارش برف و باران از هفته آینده در کشور و کاهش 10 درجه‌ای دما طی روز شنبه در شمال غرب، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، بر اساس اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی از اواخر روز جمعه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و طی روزهای شنبه و یکشنبه ابتدا استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و در ادامه دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بر این اساس در روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش متناوب برف و باران و در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط از عصر روز شنبه و طی صبح یکشنبه به مناطق شرق مازندان و استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان محدود می‌شود.

شدت فعالیت بارش این سامانه طی روز شنبه در استان‌های گیلان و مازندران رخ خواهد داد که سبب اختلال در تردد جاده‌ای منتهی به این استان‌ها و استان اردبیل خواهد شد.

همچنین طی روز شنبه در شمال غرب، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز دمای هوا بین 5 تا 10 درجه و طی روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور بین 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و صبح شنبه به سبب پایداری جو، پتانسیل آلودگی هوا بالا خواهد بود و سبب افزایش چگالی آلاینده‌ها به ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت نیمه شمالی کشور می‌شود.

انتهای خبر/ک

برچسب ها: هواشناسی
نظرات بینندگان