کد خبر: ۱۹۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

تاخت و تاز ايران در ميدان جنگ سايبري و ضد اطلاعاتي

دستگيري 12 جاسوس سيا از سوي عوامل اطلاعاتي ايران و سرنگوني يك فروند پهپاد پيشرفته آمريكا با كمترين خسارت طي يك عمليات سايبري از سوي نيروي مسلح كشورمان در كمتر از يك ماه گذشته، ضربه سنگيني به بخش اطلاعاتي و سايبري آمريكا وارد كرد و برتري كشورمان در اين حوزه را به رخ استكبار جهاني كشيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، در آخرين هفته ماه نوامبر اولين هفته آذرماه بود كه مأموران وزارت اطلاعات كشورمان موفق شدند 12 عامل سيا را كه مشغول گردآوري اطلاعات از كشورمان براي سرويس جاسوسي آمريكا بودند، شناسايي و دستگير كنند. از سوي ديگر در ماه خرداد حزب الله لبنان نيز طي عمليات ضد اطلاعاتي توانسته بود دو جاسوس سيا را در خاك لبنان دستگير كند.

گزارش هاي منتشر شده حاكي از آن است كه حزب الله در اين عمليات از كمك هاي ويژه ايران بهره برده است. ضمن آن كه در ارديبهشت امسال ماه مي سال جاري ميلادي نيز 30 نفر از جاسوسان سيا در ايران به جنگ نيروهاي وزارت اطلاعات ايران افتاده بودند.

پس از انتشار خبر دستگيري جاسوسان سيا در ايران، رسانه ها و مطبوعات سراسر جهان به ويژه در آمريكا و اروپا به توانايي هاي ايران در عرصه جنگ ضد اطلاعاتي اذعان كرده و آن ضربه اي به سازمان جاسوسي آمريكا قلمداد كردند.

پس از اين حوادث بود كه واشنگتن نگراني هاي خود را از پيشرفت ايران در حوزه ضد اطلاعات ابراز كرد. جاسوسان سيا كه زماني بهترين سازمان جاسوسي جهان محسوب مي شد، اكنون در گروه هاي چند نفري به دام وزارت اطلاعات ايران مي‌افتند؛ مسئله اي كه از سوي كارشناسان و مقامات سازمان جاسوسي آمريكا با نگراني مورد پيگيري قرار گرفته و آنها به سيا توصيه كرده اند روش كار خود در ايران را تغيير دهد.

"باب پير" يكي از مقامات سابق سيا ضمن اذعان به اين نكته كه ايراني ها از بهترين نيروهاي ضد اطلاعات جهان هستند، از سيا خواسته روش كار خود را در اين كشور تغيير دهد.

پايگاه اينترنتي يديعوت آحارنوت اسرائيل دستگيري عوامل سيا از سوي نيروهاي ايراني را يك "آبروريزي و افتضاح" براي آمريكا توصيف كرده بود.

پايگاه اينترنتي آسيا تايمز، نيز طي يادداشتي دستگيري 12 جاسوسي سيا از سوي ايران را نشانه دو چيز دانسته بود: اول آن كه كيفيت كار نيروهاي سيا بسيار تنزل پيدا كرده و دوم آن كه ايران به سمتي حركت مي كند كه فضاي كشور را براي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه نا امن مي سازد.

گفته مي شود، واشنگتن پس از آن كه در تحريم اقتصادي ايران موفقيتي به دست نياورد و شاهد دور زدن تحريم ها از سوي ايران بود، قصد داشت با اطلاعاتي كه از جاسوسان خود در ايران مي گيرد به اين موضوع پي ببرد كه ايران چطور تحريم هاي بين المللي و تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اروپا را مي شكند.

اما وزارت اطلاعات ايران موفق شد طي يك رشته تحقيقات و انجام كارهاي تخصصي حلقه جاسوسان سيا را بشكند و در 6 ماه گذشته طي دو نوبت 42 نفر از آنها را بازداشت كند.

واشنگتن هنوز شوك دستگيري 12 جاسوس خود در ايران خارج نشده بود كه خبر رسيده يك فروند پهپاد فوق پيشرفته اين كشور به دست نيروهاي مسلح ايران افتاد. طبق گزارش ها اين پهپاد كه از نوع كيو آر 170 است طي يك عمليات سايبري و جنگ الكترونيك از كنترل آمريكايي ها خارج شده و با توجه به اين كه حريم هوايي كشورمان را نقض كرده بود، توسط نيروهاي مسلح به غنيمت گرفته شده است.

گزارش ها حاكي از آن است كه از اين نوع پهپاد براي گردآوري اطلاعات در كشورهاي پاكستان و افغانستان استفاده مي شود. اوج كار نيروهاي مسلح كشورمان در آن است كه پهپاد كيو آر 170، از نوع پهپادهاي رادار گريز بوده و به سختي قابل رويت است. گفته مي شود اين پرنده پيشرفته حاوي اطلاعات حساسي بوده كه واشنگتن حتی حاضر شده برای باز گرداندن آن به گزینه احتمالی از جمله ورود به خاک ایران فکر کند. اما آنچه که بیش از هر چیزی مقامات واشنگتن را نگران کرده، دستیابی ایران به فناوری پدافندی است که می تواند چنین پهپادی را با کمترین خسارت به زمین بنشاند. کسانی که هیچ گاه نتوانسته اند پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف از جمله حوزه نظامی را ببینند، در مورد این ماجرا نیز "شبهه افکنی" کرده و در حالی که خود آمریکایی ها هرگز گزارشی از هدف قرار گرفتن پهپاد مذکور ارائه نکرده اند، مدعی شده اند نیروهای مسلح ایران نه در جنگ سایبری و الکترونیکی، بلکه با هدف قرار دادن کیو آر 170 آن را ساقط کرده اند؛ هرچند این ادعا کاملا بی اساس است، اما بر فرض صحت ادعای این گروه، باز هم چیزی از بزرگی و ارزش نیروهای مسلح کشورمان کاسته نمی شود، زیرا توانسته اند پهپادی رادار گریز را هدف قرار داده و سرنگون کنند.

بازتاب گسترده جهاني غنیمت گرفته شدن این پهپاد توسط ایران، نشان از بزرگی کار نیروهای مسلح کشور جمهوری اسلامی ایران و شکست آمریکا در عرصه جنگ سایبری است.

قبل از این نیز، آمریکا و اسرائیل با همدستی یکدیگر سعی کرده بودند با بهره گیری از فضای سایبری به تاسیسات هسته ای ایران ضربه وارد کنند و در روند پیشرفت برنامه هسته ای کشورمان اختلال ایجاد کنند. آنها با وارد کردن کرم استاکس نت به تاسیسات هسته ای نطنز باعث شدند اختلال بسيار جزئي در عملکرد سانتریفوژها بوجود آيد، اما کارشناسان سایبری کشورمان موفق شدند کنترل اوضاع را به دست گیرند و مانع تحقق آرزوهای رژیم صهیونیستی و آمریکا شوند.

با در کنار هم گذاشتن این اتفاقات می توان نتیجه گیری کرد که ایران در حوزه ضد اطلاعات و جنگ الکترونیک به پیشرفتهاي بزرگی دست یافته و از این پس بدخواهان و دشمنان ایران به راحتی قادر نخواهند بود چه از طریق جاسوسی سنتی و چه از طریق الکترونیکی علیه کشورمان دست به عملیات های خرابکارانه بزنند.

فضای زمینی، هوایی و سایبری ایران دیگر برای نیروهای متخاصم امن نیست؛ اتفاقی که واشنگتن و دیگر دنباله های آن را به وحشت انداخته است. حالا دیگر متوسل شدن آمریکا به پهپادهای فوق مدرن برای جاسوسی هم موفقیت اطلاعاتی آمریکا را تضمین نمی کند این در حالی است که آمریکا با بهره گیری از همین پهپاد محل اختفای بن لادن را پیدا کرده و عملیات های سری مختلفی با بهره گیری از آن انجام داده است.

انتهای خبر/ص

 



     

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهزاد
Canada
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰
1
هیچ احدی نمتواند فکر وارد شدن به خاک کشور مارا در سر ب÷روراند چون همه وهمه مثل کوه از مادر خود که وطن نام دارد تا ÷ای جان دفاع میکنیم