کد خبر: ۲۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۰

کنگره ملی شهیده نسرین افضل در شیراز برگزار می‌شود

کنگره ملی «شهیده نسرین افضل» با گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار و 600 شهید ولایتمدار فارس به صورت دو اجلاسیه با حضور وزیر ارشاد و سردار نقدی؛ با موضوع نقش عفاف و حجاب در فرهنگ عاشورا برگزار می‌شود.
راضیه علیمحمدی، امروز در نشست رسانه ای کنگره سراسری «شهیده نسرین افضل» با گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار و 600 شهید ولایتمدار فارس اظهار داشت: 146 شهیده زن در استان فارس در بین 14 هزار و 600 شهید فارس می باشند.
 
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری دانشجو٬ وی بیان کرد: امسال با پیگیری هایی که توسط فرماندهی سپاه فجر فارس انجام شد، شهیده نسرین افضل شاخص زنان شهیده از شهر شیراز، به عنوان زن شهید سال و نماد عفاف و حجاب زن ایرانی معرفی شدند.
 
مسئول جامعه زنان سپاه فجر فارس با اشاره به بیوگرافی شهیده افضل گفت: وی در 26 بهمن ماه 1338در خانواده ای مذهبی، ولایی و انقلابی متولد شد، در زمان تحصیل از دانش آموزان ممتاز محسوب می شد و اتمام دوران متوسطه وی با پیروزی انقلاب همراه بود.
 
علیمحمدی افزود: از همان دوران پیروزی انقلاب به عنوان فردی فعال و مهربانانه حضور پیدا کرد؛ در مهاباد که سخت ترین نقطه جنگی محسوب می شد. با حضور در جهاد سازندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه مشغول فعالیت شد و با رضایت خانواده راهی مهاباد شد.
 
وی تصریح کرد: هدف از معرفی این کنگره معرفی زنان شهیده به عنوان عفاف و حجاب ایرانی است که آموزه های تربیتی و قرآنی را به نسل جوان به خصوص دختران شناسانده شود و یک ارتباط دینی با نسل جوان برقرار سود.
 
مسئول جامعه زنان سپاه فجر فارس ادامه داد: برنامه های جانبی متعددی در حوزه های مختلف و در سطح شهر و یادواره مختلف شهیده های زن استان برگزار شد.
 
علیمحمدی بیان کرد: در 13 مردادماه امسال که روز بسیج خواهران نامگذاری شده یادواره شهید افضل توسط حوزه چهار بسیج خواهران برگزار شد.
 
وی گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سراسر کشور، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، این کرسی را با موضوع شهیده نسرین افضل نماد حجاب و عفاف ایرانی در دانشگاه شیراز برگزار کرد.
 
مسئول جامعه زنان سپاه فجر فارس افزود: برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در حاشیه برگزاری این کنگره، پخش مستندی از شهید افضل با افراد مرتبط با ایشان در زمان حیات، رونمایی از تندیس شهید افضل با حضور خانوده های شهیده زن استان، از دیگر برنامه های جانبی این کنگره خواهد بود.
 
وی بیان کرد: این کنگره به صورت دو اجلاسیه در صبح و عصر یکشنبه چهارم دی ماه در سالن امام علی(ع) سپاه فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار نقدی، مسئول بسیج مستضعفین؛ با موضوع نقش عفاف و حجاب در فرهنگ عاشورا برگزار می شود.
 
علیمحمدی گفت: این اجلاسیه با همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به همراه بسیج جامعه زنان سپاه فجر برگزار می شود که در راستای برگزاری این کنگره کمیته های روابط عمومی، کمیته علمی، آماد و فرهنگی به وجود آمده است.
 
مسئول جامعه زنان سپاه فجر فارس عنوان کرد: بیش از 1100 نفر از اقشار مختلف بسیج در این دو اجلاسیه دعوت شده اند که بیش از 200 نفر از مدعوین از خارج از استان می باشند.
 
وی بیان داشت: قرائت شعر برتر از اشعار رسیده به دبیرخانه کنگره شهید افضل و اجرای نمایش با موضوع « آخرین توسل» نیز از دیگر برنامه های این اجلاسیه است.
نظرات بینندگان