کد خبر: ۲۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۰

رزمایش دریایی سپاه بعد از رزمایش ولایت 90

رزمایش ولایت ۹۰ تنها بخشی از توانمندی‌های فوق مدرن جمهوری اسلامی ایران بود که تنها در چارچوب نیروی دریایی ارتش به نمایش درآمد و به همین میزان، اقتدار نیروهای مسلح در آینده‌ای نزدیک در قالب رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه اقتدار نیروهای مسلح در آینده‌ای نزدیک در قالب رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: خلیج‌فارس و دریای عمان نیازمند قیّم نیست که آمریکا بخواهد برای این منطقه امنیت ایجاد کند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در رابطه با سخنان اخیر فرمانده کل ارتش گفت: رزمایش ولایت ۹۰ اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در گستره عظیمی که شامل خلیج فارس و دریای عمان بود را به نمایش گذاشت.

وی افزود: رزمایش ولایت ۹۰ تنها بخشی از توانمندی‌های فوق مدرن جمهوری اسلامی ایران بود که تنها در چارچوب نیروی دریایی ارتش به نمایش درآمد و به همین میزان، اقتدار نیروهای مسلح در آینده‌ای نزدیک در قالب رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند که هشدار ایران نسبت به عدم بازگشت ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس از ضعف ایرانی‌ها نشأت می‌گیرد، موضعی کاملاً غیرمنطقی است چراکه آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که وقتی مستشاران آمریکایی از ایران خارج شدند، هیچ‌گاه آنها فکر نمی‌کردند که ایران روزی بتواند تجهیزات دفاعی فوق پیشرفته‌ای را تولید و توانمندی‌های نظامی خود را با توجه به همه تهدیدات و تحریم‌ها پیش ببرد.

بروجردی اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و دریای عمان توسط کشورهای منطقه است لذا خلیج‌فارس و دریای عمان نیازمند قیّم نیست که آمریکا بخواهد برای این منطقه امنیت ایجاد کند.
 
وی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: تجربه جنگ‌های عراق و افغانستان و حضور نظامیان آمریکا و غرب در منطقه نشان داد که آنها فقط منشأ ناامنی در منطقه هستند؛ کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان خودشان به خوبی می‌توانند امنیت منطقه را حفظ کنند و علاقه‌مند به حضور بیگانگان در این منطقه نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه رزمایش ولایت ۹۰ بخشی از توانمندی نیروهای مسلح کشورمان در راستای اجرای تدابیر برنامه‌ریزی شده بود، تأکید کرد: آمریکایی‌ها سخن از تحریم نفت ایران می‌زنند اما باید بدانند که اگر قرار باشد نفت صادراتی ایران از خلیج‌فارس تحریم شود، هیچ‌کس هم حق ندارد که از تنگه هرمز نفت صادر کند.

بروجردی در پایان با اعلام اینکه سیاست ایران، سیاست جنگ نیست بلکه کشورمان پیام‌آور صلح است، اظهار داشت: آمریکا با به‌بازی‌گرفتن صدام، ۸ سال جنگ به ایران تحمیل کرد و ما در آن دوران نشان دادیم که می‌توانیم از خود و امنیت منطقه دفاع کنیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان