کد خبر: ۲۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

دادستانها سریعا به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنند

معاون اول قوه قضائیه گفت: امیدواریم با توجه به برگزاری انتخابات مجلس کاندیداهای این انتخابات و طرفدارانشان به قانون و مبانی اخلاقی عمل کنند.دادستان‌های سراسر کشور بدون فوت وقت به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنند.

سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در حاشیه همایش پلیس و اقتدار نرم با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره تخلفات انتخاباتی و وظایف دستگاه قضایی افزود: بحث برگزاری انتخابات طبق قانون در بخش نظارت به عهده شورای نگهبان است و در بخش اجرا به عهده وزارت کشور.

وی گفت: البته بر اساس همان قانون برای قوه قضائیه نیز وظیفه‌ای در نظر گرفته شده که عبارت است از برخورد با تخلفات انتخاباتی و مقابله با بروز این گونه تخلفات.

سید‌ابراهیم رئیسی تصریح کرد: دستگاه قضایی با همکاری شورای نگهبان و سایر دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات می‌کوشد تا از وقوع تخلفات انتخاباتی پیشگیری شود و امیدواریم کاندیداها و طرفداران آنها نیز به قانون عمل کرده و اخلاقیات را فراموش نکنند.

وی گفت: کاندیداها باید از تخریب یکدیگر دست بردارند و برای عرضه خود به تواناییشان بسنده کنند و اجازه دهند فضای سالمی برای رقابت ایجاد شود.

معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: کاندیداهای نمایندگی مجلس نباید وعده‌هایی بدهند که خارج از عهده و توان یک نماینده مجلس است. زیرا همین امر باعث می‌شود که مردم نسبت به آنها بدبین شوند و قطعاً برایشان سؤال برانگیز خواهد بود.

وی به تفاوت اصلی برگزاری انتخابات در کشورمان با سایر کشورها اشاره کرد و گفت: در کشور ما انتخابات در یک فضایی رخ می‌دهد که کاندیدا و کسانی که رأی می‌دهند هر دو احساس وظیفه می‌کنند. کسی که کاندیدا می‌شود احساس وظیفه کمک به کشور را دارد و کسی که رأی می‌دهد احساس وظیفه نسبت به انتخاب فرد اصلح.

رئیسی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که آیا تاکنون پرونده‌ای در رابطه با تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضایی ارجاع داده شده یا خیر گفت: به دادستان‌های سراسر کشور اعلام شده است که این آمادگی را داشته باشند که گزارش‌هایی که از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به آنها می‌رسد را بدون فوت وقت مورد رسیدگی قرار دهند.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با ارتباط ترور شهید احمدی‌روشن با هدف غربی‌ها برای ناامن‌کردن انتخابات گفت: غرب یکی از اهدافش از ترور ایجاد ناامنی است و به طور قطع این هدف نیز در این ترور نهفته بوده است.

وی گفت: این ترور که بنا به تحلیل ما و خود غربی‌ها تروری از جنس اسرائیلی در جهت اخلال در پیشرفت هسته‌ای ما رخ داده اما غربی‌ها و اسرائیلی‌ها هنوز متوجه نشده‌اند که چنین حرکت‌هایی دیگر باعث رعب و وحشت ما نشده و آنها را از مسیر پیشرفت دور نخواهد کرد.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با حکم امیر‌ میرضا حکمتی جاسوس آمریکایی گفت: این حکم از سوی دادگاه صادر شده و باید مراحل بعدی را بگذراند و سپس اجرا شود.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان