کد خبر: ۲۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۰

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه مبارزه با قاچاق عملکرد خوبی داشته

سمینار آموزش قوانین مرتبط با قاچاق دارو ، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی در سالن 22 بهمن  ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، معاون غذا و داروی  دانشگاه در این زمینه گفت : وجود قاچاق تجهیزات پزشکی ، لوازم آرایشی و بهداشتی و دارو ، امنیت سلامت مردم جامعه را تهدید می کند.

دکتر هاشم منتصری افزود : با برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط با قوانین و مقررات قاچاق دارو ، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین انجام نظارت ها باید شرایطی را فراهم کنیم تا این کالاها به شکل مطمئن به دست مصرف کنندگان برسد و از این طریق بتوان امنیت سلامت جامعه را تضمین نمود.

وی اظهار داشت : برخی از کالاهای قاچاق با توجه به آنالیزهای انجام شده و استانداردهای کشور مبدا نیز قابلیت مصرف ندارند که توسط سودجویان به صورت قاچاق به سایر کشورها صادر می شوند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس نیز گفت : سلامتی یکی از مباحث ویژه برای جامعه محسوب می شود و مسوولان جامعه امروز به این نتیجه رسیده اند که قاچاق ، سلامت جامعه را هدف قرار داده است و باید با انجام فعالیت های آموزشی و اقدامات موثر ، این باور را در بین مسوولان ، دست اندرکاران ، سیاست گذاران و شهروندان ایجاد نماییم.

زارع پور افزود : قاچاق کالا، بحث اشتغال ، سرمایه گذاری و تجارت قانونی را تهدید می کند.

وی بیان داشت : دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص مبارزه عرضه محصولات قاچاق گام های خوبی برداشته و به خوبی عمل کرده است.

مدیر اداره نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت : با توجه به تفاهم انجام شده بین معاونت غذا و دارو و واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی ، دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان وارد مقوله برخورد با عرضه محصولات قاچاق شامل دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی شده است.

دکتر درستی خاطرنشان کرد : جامعه هدف در زمینه قاچاق دارو و  لوازم آرایشی و بهداشتی ، جوانان کشور می باشند.

وی اظهار داشت : مکمل های تغذیه ، داروهای چاق کننده و لاغر کننده ، داروهای سقط جنین ، داروهای تقویت کننده جنسی و شیرخشک بیشترین سهم داروهای قاچاق را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است در این سمینار آموزش مدیریت نظارت بر امور غذایی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی نیز مورد بحث قرار گرفت.

 

پایان خبر/

نظرات بینندگان