کد خبر: ۲۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۰

نگه داشتن باغات شیراز نیازمند تامین بودجه است

شهردار شیراز گفت: برای نگه داشتن باغات شهر شیراز به ویژه باغات قصردشت نیازمند کمک و تامین بودجه هستیم.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز علیرضا پاک فطرت پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد هوای پاک استان فارس اظهار داشت: کار فضای سبز کمربندی شهر شیراز مدتی متوقف شده که لازم است دوباره راه‌اندازی شود و در این راستا برای آبیاری باغات نیازمند بودجه هستیم که باید از طرف دولت اعتباری در این زمینه اختصاص پیدا کند در غیر این صورت با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر باغات همیشه سرسبز قصردشت شیراز با فاجعه مواجه می‌شوند.
وی افزود: کلان‌شهر شیراز تنها کلان‌شهری است که یک درصد مبلغ اختصاص یافته از طرف کارخانه‌های آلاینده‌ را در اختیار ندارد در حالی که دیگر کلان‌شهرهای کشور این مبلغ را در اختیار شهرداری‌ها قرار داده‌اند.
شهردار شیراز اضافه کرد: سازمان محیط زیست برای احداث ایستگاه‌های سنجش هوا تلاش و بودجه مورد نیاز را دریافت کند و شهرداری نیز در این راستا زمین مورد نظر را در اختیار قرار می‌دهد.
پاک فطرت بیان کرد: در حال حاضر چند ایستگاه دوچرخه سواری در شهر شیراز داریم که در حال افزایش آنها هستیم و امیدواریم از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه امن استفاده شود.
وی تصریح کرد: در گذشته بزرگان ما برای ترددهای خود از دوچرخه استفاده می‌کردند که این امر نزدیک به دو دهه است کنار گذاشته شده است که در این راستا برای حفظ محیط زیست و پاکی هوا باید هرچه سریع‌تر نسبت به انتقال کارخانه‌های آلاینده از جمله سیمان، روغن نباتی و پشم شیشه اقدام شود.
پاک فطرت ابراز داشت: امیدواریم تمام ادارات و ارگان‌ها برای حفظ محیط زیست و پاکی هوا و عدم آلودگی کلان‌شهر شیراز تلاش کنند.
انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان