کد خبر: ۲۳۲۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰

وقتی رهبر انقلاب به جای نمایندگان احساس شرمندگی کند ...

خيلي از اوقات كه در گذشته تلويزيون مجلس را نشان مي داد و من صندلي هاي خالي را مي ديدم، پاي تلويزيون از مردم خجالت مي كشيدم و احساس شرم مي كردم!

شیرازه - فضایی که از صحن مجلس به ذهن همه ما است٬ فضایی پر سروصداست. حتی وقتی رئیس جمهور هم برای دفاع از وزرا به مجلس می آید و یا هر مسئله مهم دیگری هم که در مجلس مطرح می شود٬ همیشه یک سروصدای حداقل خفیفی به گوش می رسد که این مساله نشان از بی انضباطی برخی نمایندگان است. اما مهمتر از این مساله٬ صندلی های خالی ای است که همیشه در مجلس وجود دارد! «غیب» و «تاخیر» های ناموجه از نشانه های نمایندگان بی نظم است. این بی نظمی نشان از عدم تعهد واقعی آنان و عدم فهم جایگاه رفیع و مسئولیت خطیر آنان است.

 

این بی نظمی تا حدی است که رهبر معظم انقلاب از آن احساس شرمندگی می کنند:

« من اين را عرض بكنم؛ خيلي از اوقات كه در گذشته تلويزيون مجلس را نشان مي داد و من صندلي هاي خالي را مي ديدم، پاي تلويزيون از مردم خجالت مي كشيدم و احساس شرم مي كردم! ما به اين مردم گفته ايم پاي صندوق بياييد؛ آنها هم آمده اند و نماينده معين كرده اند؛ حالا چه دارد مطرح مي شود؟ مطلب مهم. به مجلس نگاه مي كنيد، مي بينيد چهار تا صندلي خالي است؛ يكي نشسته، پنج تا صندلي خالي است. بنده اين جا پاي تلويزيون وقتي اين صحنه را مي ديدم، حقيقتاً احساس شرمندگي مي كردم. اين، بي انضباطي است و مطلقاً نبايد اين را براي مجلس برتافت. سر وقت حاضر شدن، در كميسيون حاضر شدن، در صحن علني حاضر شدن و كار كردن، خيلي مهم است.»

(بيانات در ديدار نمايندگان هفتمين دوره ي مجلس شوراياسلامي 27/3/83)

 

 

حال نمایندگان فعلی استان فارس در مجلس شورای اسلامی باید صریحا به این سوال پاسخ دهند که غیبت های آنان آیا موجه بوده است و یا نه؟ اگر موجه نبوده٬ چرا موجب کاری شده اند که رهبر عزیز انقلاب اسلامی از عمل زشت آنان باید ابراز شرمندگی کنند؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سید احسان اصنافی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
0
1 - این صحبت را آقا در شروع به کار مجلس هفتم و راجع به مجلس ششم فرمودند و تنها از باب تذکر بوده و ربطی به نمایندکان فعلی ندارد .

2 - با توجه به عکس نمایش داده شده ، در ساختمان جدید مجلس ( بهارستان ) تعداد صندلی ها حدود 800 عدد است که در صورت حضور تمامی نمایندگان باز هم صندلی خالی داریم .

3 - فرموده آقا در مورد مجلس ششم و با آن تعداد صندلی ساختمان قدیم که منطبق بر تعداد نمایندگان بود مصداق دارد.

4 - از صحبت آقا چنین برداشت نمی شود که نمایندگان فارس آن هم دوره هشتم خطاب باشند که شما غیبت های آن ها را از آن استخراج نموده اید .

سید احسان اصنافی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
0
مسئول محترم سایت شیرازه

انتشار اینگونه اخبار در موقعیت زمانی انتخاباتی کنونی ، علاوه بر شائبه تخریب نمایندگان فعلی مجلس ، نوعی بدبینی در اقشار عمومی راجع به اصل مجلس بدنبال خواهد داشت .