کد خبر: ۲۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

جملات کمتر دیده شده از رهبر انقلاب در خصوص انتخابات(2)

مبادا كساني وارد مجلس شوند كه آنتن‌هايشان را به آن سمت تنظيم كرده باشند؛ هر چه از آن‌جا مي‌آيد، بگيرند و در داخل به زبان ديگري منتشر و منعكس كنند! همه نگراني من از اين است.

مشروعيت مجلس به داشتن تفکر اسلامي

مشروعيت اين نظام به تفكّر اسلامي و به استواري بر پايه ي اسلام است؛ مشروعيت مجلس و رهبري هم بر همين اساس است. امام يك وقت فرمود: «اگر من هم از اسلام روي برگردانم، مردم مرا كنار مي گذارند.» راست هم مي گفت. مردم امام را به اسلام شناختند؛ به خاطر فداكاري و عظمت او در راه اسلام دنبالش راه افتادند، كه همه ي ما، بنده و شما هم همين طور هستيم. اگر ما از اين راه منصرف و منحرف شويم، خودمان ضرر مي كنيم؛ اما اين حركت و جريان راه افتاده و متوقّف شدني نيست. حقيقتاً نظام اسلامي به ما و امثال من و شما وابسته نيست.

(بيانات در ديدار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي 7/3/82)

 

اگر مسئولي آرمانهاي نظام جمهوري اسلامي را قبول ندارد اشغال آن پست براي او حرام است

اگر كسى در نظام جمهورى اسلامى در مسئوليتى مشغول كار است، ولى آرمان‏هاى نظام جمهورى اسلامى را آن‏گونه كه امام بزرگوار ترسيم كرده است و در قانون‏ اساسى تجسّم پيدا كرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست براى او حرام شرعى است. آنجايى كه صحبت از مسائل اساسى نظام اسلامى است، آنجايى كه وحدت دين و سياست مطرح است، آنجايى كه اصول قانون‏ اساسى مورد نظر است، آنجايى كه الزام به تبعيّت از دين و شريعت مطرح است، اگر يك مسئول عقيده‏اى غير از اين دارد، مى‏تواند شهروند جمهورى اسلامى باشد- مانعى ندارد- اما نمى‏تواند مسئول باشد؛ بخصوص در مسئوليتهاى بالا. مديران ارشد، نمايندگان مجلس و مسئولان عالى‏مقام قوّه‏ى قضائي، درعين‏حال كه مسئوليت مهمّى در نظام جمهورى اسلامى دارند، نمى‏توانند به آرمان‏هاى نظام جمهورى اسلامى و اصول قانون‏ اساسى اعتقادى نداشته باشند؛ چون اعتقاد انسان در عمل و گفتار او اثر مى‏گذارد.

(بيانات در اجتماع بزرگ مردم اصفهان‏ 08/08/1380)


 

قانونى كه پول‏داران را پول‏دارتر كند، قانون‏ مملكت اسلامى نيست

نماينده بايد شجاع و باشرف و امين و طرف‏دار ضعفا و قشر ضعيف باشد. قانون‏ بايد بتواند از حقوق ضعفا دفاع كند، و الّا قانونى كه پول‏داران را پول‏دارتر كند، قانون‏ مملكت اسلامى نيست. قانون‏ بايد بتواند گره‏ها را باز كند و به دردِ دل قشرهاى محروم برسد.

(بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار اقشار مختلف مردم‏13/ 11/ 1378)



مبادا کسي به مجلس برود که گيرنده اش به سمت غرب باشد
و اما اين روزها مسائل «انتخابات» هم مطرح است. من راجع به انتخابات، مكرّر صحبت كرده‌ام و آنچه را كه بايد گفت، گفته‌ام. همه‌ي تأكيدي كه بنده در قضيه‌ي انتخابات و براي انتخاب اصلح و غيره دارم براي همين است كه اين كشور، آسان استقلال خود را به دست نياورده است. مبادا كساني به مجلس بروند كه گيرنده‌ي آنها، منتظر فرستنده‌ي قوي امريكا و غرب باشد! مبادا كساني وارد مجلس شوند كه آنتنهايشان را به آن سمت تنظيم كرده باشند؛ هر چه از آن‌جا مي‌آيد، بگيرند و در داخل به زبان ديگري منتشر و منعكس كنند! همه نگراني من از اين است.
يانات در ديدار پرسنل و فرماندهان ارتش 28/1/75



در دوز قيامت از هر نشست و برخاست نماينده مجلس سوال خواهد شد
عزيزان من! خداي متعال از هر ساعتِ عمر شما در مجلس، از هر تصميم‌گيري شما، از هر نشست و برخاست شما - كه اكنون مهم شده است - سؤال خواهد كرد. تا چندي پيش، شما مي‌نشستيد، برمي‌خاستيد؛ حركت و گفتار شما تأثيري نمي‌گذاشت؛ اما امروز شما يك كلمه حرفتان، يك نشست و برخاستتان، يك دست بلند كردن و موضعگيريتان مؤثّر است. اين يك امكان است و اين امكان با خودش مسؤوليت سنگيني را مي‌آرود. در درجه‌ي اوّل هم خداي متعال از ما سؤال مي‌كند.
بيانات در ديدار با نمايندگان دوره‌ي ششم مجلس شوراي اسلامي 29/3/79



 

جملات کمتر دیده شده از رهبری در خصوص انتخابات مجلس(1)


نظرات بینندگان