کد خبر: ۲۳۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

پركارترين و كم كارترين نمايندگان مردم فارس چه كساني هستند؟

جعفر قادري با ارائه 10 نطق بيشترين و سيد حسين ذوالانوار بدون ارائه هيچ نطقي كمترين آمارها را به خود اختصاص داده اند. / جعفر قادري نماينده مردم شهر شيراز باتعداد 76 تذكر بيشترين و سيد احمدرضا دستغيب (‌فرزند علي اصغر ) نماينده مردم شيراز با 10 تذكر كمترين آمار را به خود اختصاص داده اند.

در چهارسالي كه گذشت 17 نماينده از فارس كرسي هاي مجلس هشتم را به خود اختصاص دادندتا به نمايندگي از مردم شهر و استانشان تصميم بگيرند و درجهت رشد و پيشرفت وتوسعه حوزه انتخابيه خود بكوشدتا  بتوانند اندكي از مشكلاتي كه گريبانگير مردم است را حل و فصل نمايند.

اين روزها در حال و هواي انتخابات دور نهم مجلس شوراي اسلامي  آمار و ارقام هاي بسياري از عملكرد نمايندگان مجلس هشتم منتشر مي شود كه گوياي ميزان تلاش و فعاليت آنها در زمينه هاي مختلف همچون حضور در جلسات ، ارائه طرح ، نظر و پيشنهاد، تعداد تذكرات به مسوولان اجرايي ، حضور در حوزه هاي انتخابيه و... است.

با نگاهي گذرا به آمار و ارقام منتشر شده به سادگي ميزان عملكرد نمايندگان را در خواهيم يافت تا ما را در تصميم گيري براي مجلس آينده آماده نمايد.

آمارها حاكي از آن است كه برخي از نمايندگان در طول دوره خدمت خود در مجلس ازهيچ تلاشي فرو گذار نكرده اند و تا آنجا كه در توانشان بوده برا ي خدمت به مردم كوشيده اند ؛ اما در كنار آنها نيز نمايندگاني بوه اند كه انگار مجلس را همچون مكاني براي خدمت به مردم ندانسته و اين چهارسال را به فعاليتهاي ديگري گذرانده اند .

يكي از وظايف اصلي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نظارت  صحيح قوانين مصوب است .

اين وظيفه از طرق و ابزار مختلفي به انجام مي رسدو يكي از آنها تذكراتي است كه نمايندگان مجلس درخواست عدم رعايت قوانين در امور اجرايي به مسوولان مربوطه داده و خواهان رعايت موضوع مورد تذكر مي شوند.

كه در اين موضوع دكتر جعفر قادري نماينده مردم شهر شيراز باتعداد 76 تذكر بيشترين و سيد احمدرضا دستغيب (‌فرزند علي اصغر ) نماينده مردم شيراز با 10 تذكر كمترين آمار را به خود اختصاص داده اند.

همچنين نطق هاي پيش از دستور وميان دستور نيز اهميت بالايي دارد كه اهميت آنها را مي توان در واكنش هاي مسوولين ملي و محلي و حتي رسانه هاي داخلي و بيگانه مشاهده كرد كه در ميان نمايندگان فارس ، جعفر قادري با ارائه 10 نطق بيشترين و سيد حسين ذوالانوار بدون ارائه هيچ نطقي كمترين آمارها را به خود اختصاص داده اند.

نگاهي به ميزان غيبت و تأخير نمايندگان فارس در جلسات علني مجلس هشتم نشان مي دهد كه ابوالقاسم رحماني نمايده مردم اقليد بدون هيچ تأخيري حاضرترين نماينده فارس در مجلس هشتم بوده و نصر الله كوهي باغ اناري نماينده مردم كوار،خرامه و سروستان با 24 جلسه غيبت بيشترين آمار غيبت را به خود اختصاص داده است.

دكتر قادري با عضويت در پنج كميسيون بيشترين آمار را از آن خود كرده است.

نمايندگان مجلس علاوه بر پيگيري امور حوزه انتخابيه خود، وظيفه قانون گذاري و نظارت بر اجراي قوانين مصوب را نيز برعهده دارند و يكي از مواردي كه با آن مي توان وظيفه قانون گذاري نماينده را مورد سنجش قرار داد  بررسي نقش نماينده و پيشنهاد و يا مشاركت در ارائه طرح توسط نماينده است .

كه در اين ميان جعفر قادري با پيشنهاد 18 طرح و مشاركت در ارائه 68 طرح بيشترين آمار و سيد احمدرضا دستغيب (فخر الدين) بدون پيشنهاد هيچ طرحي و تنها مشاركت در ارائه 24 طرح كمترين آمار را به خود اختصاص داده اند.

اميد است كه اين آمارها بتواند كمكي بر تصميم گيري مردم شريف فارس و شيراز در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي باشد.


منبع: عصرفارس

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مخاطب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
0
لطفا آمار دیگر نمایندگان استان را هم نمایش دهید