کد خبر: ۲۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰

انفعال؛ پاسخ معتمدآریا به بوسه آتشین / فیلم

فاطمه معتمد آریا در مراسم اعطای جایزه «هانری لانگ لوا»فرانسه بار دیگر نشان داد که چگونه از فرهنگ صلح دوستی ایرانیان دفاع می کند!!

هنوز چند وقتی از رفتار مغایر با شئونات ایرانی- اسلامی گلشیفته فراهانی نگذشته بود که فاطمه معتمد آریا دست به یک اقدام تامل برانگیز دیگر در عرصه سینما زد.
فاطمه معتمد آریا که پیش تر نیز با کشف حجاب، نشان داده بود پتانسیل بروز رفتارهای ناهنجار را دارد، این بار اما پا را فراتر نهاده و تسلیم بوسه مجری مرد یک جشنواره فرانسوی شد.
البته غربی ها در کار خود حرفه ای رفتار می کنند و می دانند از چه کسانی چهره بسازند؛ از افرادی کاملا منفعل و دست و پا بسته که اگر در این جشنواره ها حرفی هم می زنند خنثی است و به جایی هم بر نمی خورد، اینکه معتمد آریا از صلح، دوستی، آزادی و مشترکات انسانی می گوید از همه بر می آید، آیا معنای زندگی مسالمت آمیز در کنار دیگران دست کشیدن از فرهنگ و دین و آئین است، چرا غربی ها این کار را نمی کنند؟ و نه تنها چنین نیستند، بلکه همواره به بهانه این گونه جشنواره ها به دنبال سلطه فرهنگی خود هستند؟
اگر مجری مرد چنین رفتاری از خود بروز می دهد در واقع به فرهنگ خود عمل و آن را تبلیغ کرده است، اما اینکه این کار را با یک زن ایرانی مسلمان انجام می دهد، ریشه اش تنها به انفعالی بر می گردد که این بازیگران از ابتدا از خود نشان داده اند، چگونه؟ با حضور سراسر حقارت آمیز، خود کوچک بینانه و غیرمسئولانه در مقابل فرهنگ برخواسته از طغیان، ضد انسانی و تهاجمی غرب. آیا واقعا مجری مرد نمی داند چنین حرکتی در بین جامعه ایران عرف نیست، او به دنبال چیست؟ آیا نمی خواهد رفتار و فرهنگ خود را دیکته کند؟ او با این رفتار خود می خواهد به امثال معتمد آریا بفهماند اگر می خواهی در چشم غرب عزیز باشی باید آنگونه باشی که ما می خواهیم، موجودی بی اراده که سر تسلیم خم می کند.
نفس حضور در چنین جشنواره هایی اگر بپذیریم که اشکال ندارد، به آن معنی نیست که ما از فرهنگ تمدن ساز خود دست بکشیم و حتی پیش خود تصور کنیم حالا یک لحظه است می گذرد، طوری نمی شود، کوتاه آمدن که هنر نیست، اگر می توانی این جشنواره ها را پلی کن برای عزت و شرف ایران زمین. اگر نگوئیم همه، غالب بازیگران ایرانی که به چنین جشنواره هایی دعوت می شوند تماما دم از جملاتی کلیشه ای درباره صلح و دوستی می زنند تا به خیال خود ملت ایران را صلح دوست نشان دهند، بسیار خوب؛ اما مگر آنها نمی دانند ایران و ایرانی اهل صلح است و دوستی، کدام اقدام شما توانسته از شرارت های دولت های غربی علیه جامعه ایرانی بکاهد؟ این همه کوتاه آمده اید چه نصیب تان شده است؟ جز اینکه تنها به آنها گرا داده اید که بله خروجی سینمای ایران چنین است و ما نماینده آن هستیم، بروید آسوده بخوابید، تا ما را دارید غم نداشته باشید.


دانلود فیلم

نظرات بینندگان