کد خبر: ۲۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰

امسال جشنواره شعر فجر فارس شاهد بخش ویژه «قند پارسی» می باشد

آرامگاه های سعدی و حافظ شیراز پذیرای ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر به همراه اجرای بخش ویژه ای با نام «قندپارسی» است

محمود عالیشوندی دبیر جشنواره شعر فجر  فارس و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نخستین نشست شعر فجر با اعلام این خبر گفت: حضور شاعرانی از اقصی نقاط کشور و بزرگان شعر و ادب کشور و فارس در ششمین جشنواره شعر فجر فارس گواهی بر این است  که  شیراز  شهری  است که به عنوان مرکز هنر و فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی کشور عزیزمان هموار مطرح است .
وی با اشاره به اینکه اسطوره هایی همچون لسان الغیب ،حافظ غزل سرا و شیخ اجل ، سعدی شیرین گفتار، باعث مباهات و افتخار این شهر و دیار هستند، اظهار داشت: جشنواره امسال می تواند راه گشای تعالی شعر و ادب گردد زیرا هم این استان و هم ایران اسلامی میزبان شعرا و ادبای ممالک و سرزمین های خارجی می باشند تا از این طریق تبادل افکار و اندیشه های ناب و جهانی این اندیشمندان با هنر و فن شعر عجین گشته و بهره لازم را نصیب مشتاقان آن نماید و فرهنگ و ادب ناب و اصیل ما را در سراسر جهان نمایان سازد.
در ادامه دکتر خسرو قاسمیان به عنوان دبیر علمی شعر فجر فارس بیان داشت:شاید نتوان برای شعر تعریف واحدی قائل شد، زیرا شعر در واقع نمی تواند تعریف پذیر باشد اما توصیف پذیر است ولی برای جدایی شعر از غیر شعر می شود ویژگیهایی را در نظر گرفت.
وی افزود: بر این اساس اینگونه جشنواره ها از جمله شعر فجر فارس می تواند در روند شعر بویژه در جهت تشویق و ترویج این مهم در بین جوانترها مؤثر واقع گردد.
دکتر قاسمیان گفت:حضور و شعر خوانی شاعران سراسر کشور و شاعران دعوت شده از گوشه و کنار جهان و کشورهای اروپایی و اسلامی بیانگر پایگاه بلند فرهنگی کشور ما ایران و بویژه شیراز به عنوان مهد و ادب فرهنگ است.
دبیر علمی جشنواره شعر فجر اظهار داشت:این جشنواره فرصتی را برای رایزنی های فرهنگی بین شاعران و فرهنگوران به همراه دارد و امیدواریم تا با همت برگزار کنندگان ، تأثیرات خود را بر جای گذارد تا با یاری خدای مهربان برنامه ای در خور و شأن فارس و مردم شریف شیراز و میهمانان جشنواره، اجرا شود.
در پایان محمدهادی فخرایی، مدیر اجرایی جشنواره و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری بخش ویژه ای در جشنواره امسال با نام «قند پارسی« گفت: آرامگاههای سعدی و حافظ با حضور شاعران سه استان به ویژه خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و شاعران کشورهای جهان و کشور و فارس،از 27 تا 28 بهمن  پذیرای جشنواره می باشد.
فخرایی افزود: بخش ویژه «قندپارسی» با رویکرد شعر و ادب در حوزه فرهنگ کهن و اصیل ایران اسلامی برگزار می شود و سعی بر آن شده تا قداست اشعار پارسی را به ظهور رسانده تا از این طریق شاعران که از کشورهای دیگر جهان حضور دارند ، با این رویکرد آشنا و نتایج و آثار مفید آن را با خود برای مردم کشورشان به ارمغان برند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان