کد خبر: ۲۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

آماری تاسف بار از کودک آزاری در آمریکا

یک گزارش جدید به سرپرستی دکتر \"جان لاونتال\" از دانشگاه \"ییل\" نشان داد که تنها در سال 2006 بیش از 4 هزار و 569 کودک زیر 18 سال به دلیل بدرفتاری، سوء استفاده و آزار و اذیت توسط بزرگسالان در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر: آخرین گزارشها حکایت از افزایش کودک آزاری در آمریکا دارد، بطوری که بستری شدن کودکان در بیمارستان به دلیل شکستگی استخوان و جراحت های مغزی به دلیل بدرفتاری 73 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

یک گزارش جدید به سرپرستی دکتر "جان لاونتال" از دانشگاه "ییل" نشان داد که تنها در سال 2006 بیش از 4 هزار و 569 کودک زیر 18 سال به دلیل بدرفتاری، سوء استفاده و آزار و اذیت توسط بزرگسالان در بیمارستان بستری شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: از این 4 هزار و 569 کودکی که به دلیل شکستگی استخوان و جراحت های مغزی در بیمارستان بستری شدند، 300 نفر جان خود را از دست دادند.

همچنین بیشترین میزان کودک آزاری در میان کودکان آمریکایی در اولین سال زندگیشان گزارش شده و بر اساس آخرین آمار از هر 100 هزار کودک 58 نفر در بیمارستان بستری می شوند و این آمار بیشتر از میزان سندرم مرگ ناگهانی نوزادان است که از هر 100 هزار نفر 50 نفر از آن رنج می برند.

جان لاونتال کودک آزاری را مسئله ای مهم و پیچیده خواند و تاکید کرد باید به راه حلی دست یابیم که به پدر و مادرها در زمینه رفتار با کودکان و جلوگیری از چنین رفتارهایی کمک می کند.

وی تاکید کرد: بستری شدن کودکان در بیمارستان به دلیل شکستگی استخوان و جراحت های مغزی بر اثر کودک آزاری 73.8 میلیون دلار هزینه در بر داشته و باید تدابیری برای کاهش این آمار اندیشیده شود.

همچنین همزمان با رکود اقتصادی در آمریکا، افزایش شکاف طبقاتی موجود میان اغنیا و فقرا و اوضاع نابسامان اقتصادی مردم، نهادهای دولتی آمریکا سال گذشته از افزایش کودک آزاری و میزان آسیب های مغزی به کودکان در سال 2007 خبر دادند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان