کد خبر: ۲۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

مهار یک قطره آب در استان فارس ارزشمند است

معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب گفت: با احداث سدهای جدید، فارس به شرایط پایدار در بهره‌برداری از منابع آب دست می‌یابد.

محمدرضا عطارزاده امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث سد تنگ‌سرخ در گفت‌وگو با خبرنگاران در شیراز اظهار داشت: استان فارس از جمله استان‌هایی است که در سال‌های اخیر از خشکسالی آسیب بسیار دیده و حتی مهار یک قطره آب در این استان ارزشمند است.

وی با بیان اینکه حجم آب سدهای در دست احداث در این استان اکنون حدود یک میلیارد مترمکعب است، تصریح کرد: حجم سدهای در حال بهره‌برداری 3 میلیارد مترمکعب است که با احداث طرح‌های جدید امیدواریم فارس به شرایط پایدار در بهره‌برداری از منابع آب دست یابد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب گفت: سد تنگ‌سرخ در گذشته با مسائل و مشکلات فنی مواجه بود و متخصصان در وزارت نیرو تا اطمینان کامل از بر طرف شدن مسائل فنی اجازه احداث این سد را نمی‌دادند و امروز شاهد بر طرف شدن تمام مشکلات فنی این طرح هستیم.

عطارزاده گفت: امید است احداث سد تنگ‌سرخ، شیراز را به جایگاه شهر گل و بلبل نزدیک کند و طراوت و شادابی خاصی به این شهر بخشد و باعث رونق فرهنگی و اقتصادی و گردشگری در شیراز شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب گفت: در سال‌های اخیر با رسیدن به خودکفایی در احداث سدهای بزرگ با همت کارشناسان و مهندسان ایرانی بر خشکسالی‌های ممتد فائق آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه با همت کارشناسان و مهندسان ایرانی بر خشکسالی‌های ممتد فائق آمده‌ایم، ابراز داشت: بلندترین سد بتنی دو قوسی با نام کارون 4 در کشورمان با دستان طراحان و مهندسان ایرانی ساخته شد و به بهره‌برداری رسید که این سد از افتخارات مهندسی کشور است.

عطارزاده در پایان دستیابی کشورمان به رکورد ساخت 12 میلیارد مترمکعب حجم مخازن آب را از دیگر دستاوردهای بزرگ دانست.

به گزارش فارس، عملیات اجرایی سد تنگ‌سرخ شهر شیراز که از نوع خاکی سنگریزه‌ای با رویه بتنی با حجم 5،29 میلیون مترمکعب و آورد سالانه 26 میلیون مترمکعب است، با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان آغاز شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان