کد خبر: ۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

تمام مردم باید به شبکه فارس دسترسی داشته باشند

استاندار فارس گفت: شبکه فارس باید به سمتی برود که تمام مردم به شبکه استانی فارس امکان دسترسی داشته باشند.

 به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین در آیین افتتاح سامانه دیجیتال صدا و سیمای مرکز فارس اظهار داشت: شبکه فارس باید به سمتی برود که تمام مردم به شبکه استانی امکان دسترسی داشته باشند و کسی در این استان نباشد که نتواند برنامه‌های این شبکه را تماشا کند.

استاندار فارس با بیان اینکه برای تقویت پوشش رسانه ملی در فارس آماده همکاری هستیم گفت: آمادگی داریم با همکاری و مشارکت رسانه ملی در کشور و صدا و سیمای مرکز فارس، گستره پوشش و خدمات‌دهی شبکه فارس را تقویت کنیم.

وی افزود: در گذشته به دلیل موقعیت جغرافیایی استان فارس، امکان بهره‌برداری از شبکه استانی در تمام مناطق این استان وجود نداشت اما با پیگیری‌های انجام شده و راه‌اندازی این سامانه دیجیتالی، شهرستان‌های فارس زیر پوشش این سامانه قرار گرفتند.

استاندار فارس سپس با اشاره به نقش رسانه در توسعه فرهنگی و اجتماعی همگان را موظف به تقویت آن کرد و ادامه داد: نقش رسانه در دنیایی که هر چیز برگرفته از اطلاعات شده، بسیار مهم، تاثیرگذار و ارزشمند است و از این رو نقش رسانه ملی والاست و همگان موظف به تقویت آن هستند.

وی گفت: اگر قرار است مقتدرانه از فرهنگ، تاریخ، تمدن، دین، دیانت و انقلابمان دفاع کنیم، همگی باید اهمیت صدا و سیما را بدانیم و برای تقویت آن تلاش کنیم.

صادق عابدین افزود: شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، فصل‌الخطاب و کانون تمام فعالیت‌های این استان باشد و این فرصتی است که همگان و به ویژه رسانه ملی باید به آن بپردازند.

در ادامه محمد باقر کشفی مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: با راه‌اندازی سامانه دیجیتال در صداوسیمای مرکز فارس، 16 شبکه تلویزیونی و 11 شبکه رادیویی به صورت دیجیتال برای حدود 40 درصد از جمعیت این استان قابل دریافت است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی فارس و شهر شیراز، در زمینه فرستنده‌ها، این شهر یکی از مناطق دشوار و پیچیده است و با افتتاح این سامانه، کار سیگنال‌رسانی با کیفیت بسیار بالا تسهیل می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس ادامه داد: در فاز نخست این سامانه در شهرستان‌های شیراز، کوار و سروستان راه‌اندازی شده است و تجهیز سایر شهرستان‌های استان فارس به این سامانه به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد و برای تحقق آن باید با سرعت بیشتری در این زمینه سرمایه‌گذاری و فعالیت شود.

کشفی، راه‌اندازی این سامانه را برای مرکز فارس بسیار ضروری دانست و ادامه داد: این سامانه دیجیتال به پیشرفته‌ترین تجهیزات و آخرین فناوری موجود در این بخش مجهز شده است.

وی بیان کرد: برای راه‌اندازی این سامانه 5.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که 1.5 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات صدا و سیما تامین شده است.

کشفی در پایان گفت: اگر این سامانه توسعه یابد، جمهوری اسلامی و رسانه ملی گام بزرگی در راه مبارزه با ماهواره، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم برمی‌دارد.

به گزارش فارس، در نهمین روز از ایام بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، سامانه دیجیتال صدا و سیمای مرکز فارس در سه شهرستان شیراز، کوار و سروستان افتتاح شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان