کد خبر: ۲۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

حاشيه‌نگاري‌هايی از حماسه ‌‌٢٢ بهمن

با توجه به موج بيداري اسلامي در منطقه و خاورميانه؛ مراسم راهپيمايي 22 بهمن با شعار «انقلاب اسلامي، سرآغاز بيداري اسلامي» برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از ايسنا، امسال يوم الله 22 بهمن پرشكوه‌تر از سال‌هاي قبل برگزار شد.

حضور ميليوني مردم پاسخ دندان‌شكني به دشمنان قسم خورده اين سرزمين به ويژه آمريكا و اروپاست كه عليه ايران اقدام مي‌كنند.

22 بهمن امسال روز ايستادگي و دفاع از آرمان‌هاي شهداي سال‌هاي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي و تجديد بيعت دوباره ملت با آرمان‌هاي امام و رهبري بود.

فرياد استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي و شكست هيمنه ابرقدرت‌ها در روز 22 بهمن شنيده شد.

پس از هشت سال، امسال 22 بهمن از فضاي محرم و صفر خارج شد و با ولادت رسول(ص) و امام جعفر صادق (ع) مقارن گشت، از اين رو برنامه‌هاي ويژه و نشاط‌آوري را در مسيرهاي راهپيمايي شاهد بوديم.

ملت بزرگ ايران در پايان امسال امتحان مهمي مانند انتخابات مجلس شوراي اسلامي را پيش رو دارند و در روز 22 بهمن با حضور حماسي خود آمادگي و عزم‌شان را براي ثبت حماسه‌اي ماندگار و حداكثري در انتخابات مجلس فرياد زدند.

در شب 22 بهمن نيز ساعت 9 مراسم گلبانگ تكبير برگزار شد، اين مراسم از شبكه‌هاي صدا و سيما و مساجد پخش شد. هم‌چنين آسمان چهار هزار و 300 شهر و روستا و 22 نقطه از شهر تهران به شكرانه سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي نورباران ‌شد.

راهپيمايي 22 بهمن از ساعت 9 صبح روز شنبه از مسيرهاي ده‌گانه كه از پيش اعلام شده بود، آغاز ‌شد. حضور جانبازان ويلچري و قطع نخاعي در حمايت از آرمان‌هاي امام و شهدا به همراه نسل سومي‌ها بر شور و نشاط راهپيمايي 22 بهمن ‌افزود.

500 غرفه خبري، امدادي، تفريحي و غيره در مسيرهاي راهپيمايي در نظر گرفته شده بود.

هم‌چنين سرويس‌دهي رايگان مترو و اتوبوسراني و بخش‌هايي از تاكسيراني از شش صبح به سمت مسيرهاي راهپيمايي صورت ‌گرفت.

برگزاري نمايش‌هاي خياباني و 33 غرفه عكاسي در مسيرهاي راهپيمايي كه به فرهنگ اقوام و آداب مردم ايران اختصاص يافته است از ديگر حاشيه‌هاي راهپيمايي 22 بهمن بود.

هم‌چنين غرفه‌اي به نام بيداري اسلامي در نظر گرفته شده بود.

استقرار گروه‌هاي سرود و رزم نواز و استقرار گروه‌هاي كودك و نوجوان صدا و سيما و اجراي برنامه زنده از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در راهپيمايي 22 بهمن بود.

خبرنگاران داخلي و خارجي براي پوشش مراسم 22 بهمن حضوري گسترده داشتند.

بيش از 200 خبرنگار خارجي و هزار و 500 خبرنگار و عكاس داخلي در تهران اين مراسم را پوشش خبري داند.

ماكت پهباد جاسوسي آمريكا در راهپيمايي 22 بهمن در ضلع شمال غربي ميدان آزادي به نمايش درآمد.

مراسم رسمي گراميداشت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ميدان آزادي ساعت 10 صبح روز شنبه با تلاوت قرآن كريم و اجراي سرود رسمي كشورمان آغاز ‌شد.

هم‌چنين مقامات لشگري و كشوري و سفراي خارجي مقيم ايران و جوانان كشورهاي انقلابي منطقه در اين مراسم شركت داشتند.

محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان در اين مراسيم سخنراني كرد و پس از آن قطعنامه سراسري راهپيمايان 22 بهمن قرائت ‌شد.

مردم در راهپيمايي با سر دادن شعارهاي "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسرائيل" پلاكاردهايي در دست داشتند كه بر روي آن نوشته شده بود "تا آخر ايستاده‌ايم، لبيك يا خامنه‌اي"، "حزب فقط حزب علي رهبر فقط سيدعلي"، "ما هسته‌يي شديم آمريكا از ما عصباني باش"، "انقلاب ما انفجار نور بود"، "من يك دانشمند هسته‌يي هستم"، "انقلاب فروغ ميراث معنوي"، "استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي"، "اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده".

بسياري از جوانان شركت كننده در راهپيمايي كاورهايي بر تن داشتند كه بر روي آن نوشته شده بود "من يك دانشمند هسته‌يي" هستم.

همچنين تصاويري از امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در دستان ملت خروشان ايران بود. به همراه اين تصاوير گزيده‌هايي از سخنان امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري و همچنين برخي شهدا ديده مي‌شد.

كاريكاتورهايي از اوباما و هيلاري كلينتون و همچنين پرچم‌هاي چندين متري از ايران و بحرين نيز در دست مردم بود.

اسماعيل هنيه، نخست وزير منتخب مردم فلسطين در غزه نيز به عنوان ميهمان ويژه در مراسم راهپيمايي 22 بهمن حضور يافت. اسماعيل هنيه در راس هياتي سياسي به ايران سفر كرده است.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان