کد خبر: ۲۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

تحصیل هشت هزار دانش آموز استثنایی در فارس

رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان فارس گفت: هشت هزار و 700 دانش آموز استثنایی در این استان مشغول به تحصیل است.

حسینعلی اتحادنژاد  در رابطه با اقدامات این اداره کل برای تحصیل دانش آموزان استثنایی بیان کرد: هشت هزار و 700 دانش آموز استثنایی در هفت گروه آسیب دیده شنوایی، جسمی - حرکتی، بینایی، چند معلولیتی، کم توان ذهنی و دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در این استان وجود دارند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان در مقاطع مختلف از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی مشغول به تحصیلند زیرا از بدو تشخیص معلولیت این افراد در دوره های پیش دبستانی و ... مشغول به تحصیل می شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان فارس در خصوص کتابهای درسی این دانش آموزان گفت: کتابهایی که به این دانش آموزان تدریس می شود بستگی به معلولیت افراد دارد اما بیشتر این کتابها، کتابهای عادی است.

وی اظهار داشت: همچنین آن دسته از دانش آموزانی که مشکل یادگیری نداشته باشند به غیر از کتابهای عادی خدمات ویژه و تخصصی نیز ارائه می شود و به عنوان نمونه می توان به موفقیتهای این دانش آموزان در دانشگاه اشاره کرد که در سالهای گذشته از فارس رتبه تک رقمی نیز در کنکور داشته ایم.

اتحادنژاد با بیان اینکه در بین این دانش آموزان به غیر از گروه های دچار مشکلات ذهنی، افراد تیزهوش نیز وجود دارد، بیان کرد: برای تحصیلات این دانش آموزان اقدامات مناسبی انجام می شود و برخی از آنها نیز مدرک فنی و حرفه ای نیز اخذ می کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی یک کلینیک برای این دانش آموزان خبر داد و اظهار داشت: در این کلینیک مشاوره که در مرکز استان فعال شده تمام خدمات مورد نیاز از جمله گفتار درمانی، شنوایی، سنجش هوش، مشاوره تحصیلی، مشاوره خانوادگی، خدمات پزشکی مانند دندانپزشکی، جرم گیری و... ارائه مب شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی استان فارس در جشنواره های مختلف مقامهایی را کسب کرده اند، گفت: در جشنواره مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و... همواره این دانش آموزان رتبه های برتر را از آن خود کرده که به عنوان نمونه می توان به کسب 16 مقام اول در جشنواره ای و... اشاره کرد.

اتحاد نژاد افزود: برای حمایت از این دانش آموزان استثنایی در استان فارس برنامه های زیادی در دست اجراست که می توان به پرداخت 50درصد از هزینه ایاب و ذهاب برخی از دانش آموزان و... اشاره کرد.

مهر

نظرات بینندگان