کد خبر: ۲۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

اشتراكات زيادي بين جبهه پايداري و متحد است

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينكه در انتخاب فهرست جبهه پايداري توجه ما اين نبوده كه افراد حتماً عضو جبهه پايداري باشند گفت: اشتراكات زيادي بين نامزدهاي جبهه پايداري و متحد وجود دارد.

كامران باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در يك نشست خبري با بيان اينكه كارآمدي نامزدهاي جبهه پايداري از جمله معيارهاي لازم براي انتخاب افراد بود گفت: اگر نماينده اي تعبد به اسلام داشته باشد و به انقلاب اسلامي تعهد داشته باشد اما كارآمد نباشد مورد نظر ما نيست. ما معتقديم كه بايد كارآمدي نمايندگان همراه با تعبد آنها به اسلام و تعهد آنها به انقلاب وجود داشته باشد.
لنكراني ادامه داد: در انتخاب فهرست جبهه پايداري توجه ما اين نبوده كه افراد حتماً عضو جبهه پايداري باشند چرا كه صلاحيت افراد براي ما مهم بوده است و بر همين اساس برخي افراد را كه عضو جبهه پايداري نبودند در ليست خود قرار داديم؛ در برخي حوزه هاي انتخابيه، افراد اصلح را بر اعضاي شوراي استاني خود ترجيح داده ايم و اين اقدام را از افتخارات خود مي دانيم.
وي گفت: ما دنبال طرفداران خود نگشته ايم تا آنها را پيدا كنيم و براساس نظرسنجي آنها را در ليست قرار بدهيم چرا كه براي ما صلاحيت و شايستگي افراد مهم بوده است نه ميزان رأي آوري آنها.
لنكراني با بيان اينكه جبهه پايداري براي انتخاب فهرست خود بر جوان گرايي تلاش كرده است، تأكيد كرد: ما به ليست جبهه متحد اصولگرايان نقد داريم و معتقديم كه پيش بيني ما مبني بر اقناع نكردن همه سلايق اصولگرايي توسط جبهه متحد درست بوده است.
سخنگوي جبهه پايداري با تأكيد بر اينكه جبهه پايداري انتخابات را رقابتي تلقي مي كند اما از ورود به تنازع و دعواهاي سياسي پرهيز دارد، گفت: ما به جاي افراد بر گفتمان و اصول تأكيد داريم و بر همين اساس با هيچ كدام از نامزدهاي مورد تأييد شوراي نگهبان مشكلي نداريم اما مجبور بوديم از بين نامزدها اصلح را انتخاب كنيم.
لنكراني با انتقاد از برخي اظهارنظرهاي افراد نزديك به جبهه متحد گفت: برخي ها كه تصور مي كردند قطعاً در ليست جبهه متحد حضور خواهند داشت، مي گفتند هركس در ليستي غير از ليست جبهه متحد باشد خلاف كرده است اما امروز كه در ليست جبهه متحد قرار نگرفتند خودشان ليست جداگانه مي دهند. ما معناي اين رفتارها را نمي دانيم و در ذهن مان اين سؤال تداعي شده است كه اين افراد چرا در گذشته چنين حرف هايي مي زدند اما امروز خودشان عكس آن حرف ها عمل مي كنند.
وي تصريح كرد: ما اعلام مي كنيم كه اگر انتخابات سال 88 دوباره برگزار شود و همان چهار كانديد به ميدان بيايند، باز هم به احمدي نژاد رأي مي دهيم اما اين به معناي حمايت از جريان انحرافي نيست و از تمام كارهايي كه در اين شش سال انجام داديم، حمايت مي كنيم و از آن برنمي گرديم.
سخنگوي جبهه پايداري يادآور شد: افتخار مي كنم كه در دولت نهم توفيق خدمت داشتيم و باز هم افتخار مي كنيم كه خدا توفيق داد كه بين جريان حاشيه ساز و جريان خدمتگزار فرق قائل شديم و به تكليف عمل كرديم.
وي خاطرنشان كرد: ريشه اصلي جريان انحرافي را در اين مي دانيم و با اين جريان مخالفيم كه كسي نمي تواند جداي از روحانيت و حوزه هاي علميه نظريه پردازي ديني داشته باشد اما اين اجازه را هم به خود نمي دهيم كه از پشتيباني دولت كنار بكشيم.
باقري لنكراني همچنين گفت كه ليست تهران جبهه پايداري با سرليستي حجت الاسلام آقا تهراني نهايي شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان