کد خبر: ۲۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

ممنوعیت پخش اذان توسط دادگاه صهیونیستی

یک دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در ادامه رویکرد تجاوزکارانه خود نسبت به مسلمانان و شهروندان فلسطینی در یک حکم موقتی مسجد روستان بورین در شمال نوار غزه از پخش صدای اذان و حتی روشن کردن نورافکنهای مناره مسجد منع کرد.

به گزارش شیرازه ، مهر به نقل از مسلم نیوز نوشت: به دنبال آنکه یک گروه از شهرک نشینان افراط گرا تصاویری از نوسازی این مسجد فراهم کردند که در این تصاویر نصب نورافکنهای رنگی و بلندگوها بر بالای مناره مشاهده می شود این درحالی است که گفته می شود یک حکم دادگاهی 18 ماه پیش کار نوسازی این مسجد را نیز ممنوع کرده بود.

علی عید رئیس شورای روستای بورین اظهار داشت که این شورا هرگز هیچ حکم دادگاهی مبنی بر ممنوعیت نوسازی مسجد دریافت نکرده است و اگر هم چنین حکمی وجود داشته باشد هیچ انگیزه ای چون انگیزه های نژادپرستانه درکار نبوده است.

عید یادآور شد که گروه هایی از شهرک نشینان افراگرای تلاش کرده اند که این مسجد را تعطیل و حتی آن را تخریب کنند چرا که مدعی شده اند که این مسجد درداخل روستا واقع نشده است.

پیش از ای نیز برخی از ساکنان سرزمین اشغال شده فلسطین مدعی شده اند که پخش سنتی اذان که پنج بار در روز بانگ آن از گلدسته های مساجد به گوش می رسد برای آنها  ایجاد مزاحمت می کند.

آناستازیا میکائیل از اعضای این پارلمان صهیونیست نیز با ادعای این که صدای اذان در زندگی دیگران ایجاد اختلال می کند اعلام کرده که لایحه ممنوع کردن اذان با استفاده از بلندگوها را به پارلمان رژیم صهیونیستی ارائه می کند.

مساجد سرزمینهای فلسطینی سالهای متمادی است که برای پخش صدای اذان، از بلندگوهای مساجد استفاده می کنند اما مسئله اصلی این است که چرا این موضوع اکنون مورد توجه قرار گرفته است.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان