کد خبر: ۲۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

همایش آشنایی بااخلاق و قوانین انتخاباتی درشیراز برگزار میشود

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس گفت :همایش آشنایی با اخلاق و قوانین انتخاباتی با حضور داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود

محمود عالیشوندی در حاشیه برگزرای پنجاه و یکمین  جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس در جمع خبرنگاران افزود : این همایش روز سوم اسفند ماه جاری و با هدف آشنایی داوطلبان نمایندگی مجلس باقوانین  و اخلاق انتخاباتی برگزار میشود.

وی ادامه داد: این جلسه به تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان فارس برگزار میشود و در آن مطالب کاربردی  مرتبط با انتخابات برای داوطلبین این دوره از انتخابات مجلس ارائه خواهد شد.

او گفت :از آنجا كه مجلس شوراي اسلامي از اركان نظام ما محسوب مي‌شود بنابراين انتخابات مجلس نيز از اهميت والايي برخوردار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  ادامه داد: از جمله مواردي كه مي‌توان از آن زاويه به انتخابات نظر  داشت  جايگاه اخلاق در انتخابات است که با توجه به اين كه انتخابات يك مجموعه وسيع عملياتي است كه داراي ابعاد گوناگون مي‌باشد و به وسعت كشور پهناور ايران اسلامی  گسترش دارد و از نظر زماني نيز مدت قابل توجهي از يك دوره زماني را به خود اختصاص مي‌دهد لذا ملاك‌هاي اخلاقي و ارزشي در آن نقش بسزايي دارد.
عالیشوندی اضافه  کرد :به اين لحاظ اخلاق به معناي وسيع كلمه مي‌تواند در انتخابات نقش جامع و كليدي را ايفا كند و به لحاظ اين كه شاخص اصلي انقلاب ما فرهنگي و عقيدتي بوده و مردم جامعه ما از اعتقادات والاي اسلامي برخوردارند لذا تاثير اخلاقيات در هريك از اركان نظام از جمله انتخابات تضمين سلامت آن و موجب تداوم انقلاب خواهد بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد :با توجه به اين كه پيامبر اكرم(ص) هدف بعثت خود را تكميل مكارم اخلاقي مي‌نامد (اني بعثت لا تمم مكارم اخلاق) اخلاق و ارزش‌هاي اخلاقي در تمامي امور و همه زيرساخت‌هاي اجتماعي بايد حاكميت پيدا كند.
او افزود :به اين ترتيب انتخابات نيز بايد نه‌تنها به‌طور كامل توأم با اخلاق باشد بلكه هدف انتخابات نيز باید  معطوف به اخلاق و ارزش‌ها باشد.

 وی خاطر نشان کرد :در این همایش حضرت آیت ا... ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز و مهندس حسین صادق عابدین استاندار فارس سخنرانی خواهند داشت و مباحثی در این زمینه مطرح می شود .

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان