کد خبر: ۲۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

اگر اوباما از قرآن سوزی متأسف بود دستور دستگیری عوامل این حادثه را می داد

عباس جعفری عذرخواهی اوباما در مورد این حادثه را نیز تاکتیکی و یک بازی سیاسی دانست و گفت: اگر او واقعاً از این اقدام متأسف بود دستور دستگیری عوامل این حادثه را صادر می‌کرد.

"راجا ناصر عباس جعفری" دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهور، با محکوم کردن حادثه بی احترامی به قرآن توسط نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان گفت: این واقعه خشم و انزجار مردم بر ضد آمریکا و قدرت‌های غربی را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در مقابله با این توطئه‌های آمریکا و غرب با یکدیگر متحد هستند گفت: حالا زمان آن است که کشورهای مسلمان اختلافات خود را کنار گذاشته و با تدوین یک استراتژی مشترک با این توطئه‌های آمریکا و غرب مقابله کنند.

عباس جعفری عذرخواهی اوباما در مورد این حادثه را نیز تاکتیکی و یک بازی سیاسی دانست و گفت: اگر او واقعاً از این اقدام متأسف بود دستور دستگیری عوامل این حادثه را صادر می‌کرد.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان همچنین از رهبران کشورهای اسلامی خواست تا برای بررسی این موضوع، جلسه اضطراری "سازمان کنفرانس اسلامی" را برگزار کنند.

وی  همچنین خواهان دستگیری و مجازات عاملان این جنایت شد و افزود: این اقدام آمریکایی‌ها احساسات مردم پاکستان را جریحه‌دار کرده است و مردم تا زمان دستگیری این افراد آرام نخوهند شد.

این فعال سیاسی و مذهبی پاکستان تأکید کرد که برای تدوین یک استراتژی مشترک برای مقابله با چنین حوادثی به زودی با سایر نیروهای مذهبی پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد.

وی با اشاره به عمدی بودن این اقدامات، هدف از انجام آن را تحریک احساسات مسلمانان دانست و گفت: دولت پاکستان باید با قدرت صدای اعتراض خود را بلند کند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین تصریح کرد که انجام چنین اقداماتی باعث افزایش افراط‌گرایی در بین جوانان می‌شود.

به دنبال هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه بگرام افغانستان، از روز سه شنبه گذشته تظاهرات گسترده‌ای در بسیاری از ولایت‌های این کشور در محکومیت این اقدام آغاز شده است.

بیش از 10 ولایت افغانستان صحنه تظاهرات گسترده مردمی علیه نظامیان آمریکایی بوده و همچنین در برخی از ولایت‌ها پایگاه‌های نظامیان خارجی هدف حمله تظاهرات کنندگان قرار گرفته است.

در پاکستان نیز مردم این کشور بنا به دعوت برخی گروه‌های مذهبی از هفته گذشته به خیابان‌ها آمده و علیه این اقدام توهین‌آمیز نظامیان آمریکایی شعار سردادند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان