کد خبر: ۲۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۰

شیراز میزبان نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس : نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل کشور امسال در شیراز برگزار می شود

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس /محمود عالیشوندی با اعلام این خبر گفت : با توجه به امضاء تفاهم نامه فی مابین موسسه خانه کتاب تهران  و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزاری نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل در شهر شیراز  قطعی شده است .

وی افزود : این رویداد فرهنگی روز یکشنبه 20 اسفند ماه جاری و با حضور بیش از  80 میهمان  از نویسندگان و اهالی قلم کشوردر شیراز انجام می شود که در این مراسم برترین های کتاب فصل ایران نیز معرفی می شودند.

عالیشوندی گفت :این میهمانان تا روز 22 اسفند ماه در شیراز حضور دارند و با  هنرمندان ، صاحبان  قلم در استان و با دست آور های ادبی و فرهنگی شیراز آشنا می شوند.

این مقام فرهنگی اضافه کرد : همه فرهنگ ها با کتاب آغاز می شوند، با کتاب میبالند و تجربه های خود را به کتاب میسپارندو این افتخاری ارزشمند دیگری برای فرهنگ فارس و شیراز است که میزبان چنین برنامه ای باشد .

او ادامه داد: استان هاي ايران هر کدام سابقه تمدني و فرهنگي به اندازه يک کشور دارند و می توانند میزبانان خوبی برای برگزاری بسیاری از برنامه های کلان فرهنگی باشند .

وی در اینباره گفت :تمرکز زدایی از برنامه های فرهنگی هنری از تهران به شهرستان های کشور  و تقویت گروه ها و نهاد فرهنگی از سیاست های  تمرکز زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که  می تواند منجر به عدالت فرهنگی شود .

شایان ذکر است :بر اساس آیین‌نامه جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، این جایزه به منظور حمایت از کتاب‌های برتر و حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و مصححان متعهد و شایسته کشور و نیز برای ارتقای فرهنگ و دانش جامعه اسلامی و پیشبرد فرهنگ کتابخوانی در کشور برای هر فصل از سال برگزار می‌شود که تاکنون 18 دوره این جایزه برگزار شده است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان