کد خبر: ۲۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۰

گاف بزرگ شبکه دولتی جمهوری آذربایجان در تبلیغات منفی علیه ایران

در پی انتشار گزارشی از شبکه دولتی آذ.تی.وی جمهوری آذربایجان مبنی بر به اصطلاح کشف سازمان خرابکاری مرتبط با سپاه پاسداران ایران در این کشور، مشخص شد که این گزارش جعلی چهار سال پیش تولید شده است.

در پی انتشار گزارشی از شبکه دولتی آذ.تی.وی جمهوری آذربایجان مبنی بر به اصطلاح کشف سازمان خرابکاری مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله در جنوب جمهوری آذربایجان، مشخص شد که این گزارش جعلی چهار سال پیش از این تولید شده است.

شبکه دولتی آذ.تی.وی. و به دنبال آن سایر رسانه‌های باکو و نیز شبکه ضدایرانی بی بی سی فارسی و خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس و دیگر رسانه‌های غربی این گزارش جعلی را سه شنبه گذشته به عنوان به اصطلاح یک گزارش مستند منتشر کردند.

در این گزارش جعلی ادعا می‌شد که یک گروه 15 نفره که در بین آنها شهروندان لبنانی نیز وجود دارند، قصد ترورهایی را علیه یهودیان در باکو داشته که در نتیجه عملیات ام.ت.ان. (وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان) از این ترورها جلوگیری شده و اعضای این گروه دستگیر شده‌اند!

روزنامه مساوات نوین چاپ باکو امروز در خصوص این جعل و گاف بزرگ شبکه دولتی آذ تی وی نوشته است: علت اینکه آذ.تی.وی فیلمی را که چهار سال قبل تهیه کرده بود، اکنون پخش کرده است، مشخص نیست. اما احتمال می‌رود که سعی داشته  فعالیت‌های تروریستی ایران در جمهوری آذربایجان را یادآوری و توجه محافل غربی را به مبارزه باکو با این فعالیت‌ها و به اصطلاح  رویارویی‌اش با ایران بخاطر منافع آمریکا و اسرائیل جلب کند.

این روزنامه افزوده است: ابتدا تصور می‌شد این گزارش در مورد یک عملیات مربوط به گذشته بوده و به تازگی تولید شده است، اما بعداً معلوم شد که ساخت این گزارش نیز چهار سال قبل انجام شده است!

در سال‌های گذشته دولت باکو ساخت این قبیل جعلیات علیه ایران را به شبکه‌هایی نظیر شبکه آ.ان.اس محول می‌کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان