کد خبر: ۲۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

در مناظره های دانشگاه شیراز چه گذشت؟

در سلسه میزگردهای انتخاباتی نامزدهای نهمین دوره مجلس که در سه شب متوالی با عنوان «صندلی داغ» در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد، کاندیداها به بیان دیدگاه های خود در تدوین قوانین اساسی و کاربردی در مجلس آینده پرداختند.

در سلسه میزگردهای انتخاباتی نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در سه شب متوالی با عنوان «صندلی داغ» در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزارشد، دکتر احمدرضا دستغیب، دکتر ضرغام صادقی، دکتر کریم زارع و حجت الاسلام مکارم بر خلاف قرار قبلی برای حضور در این میزگرها در جلسات حاضر نشدند و مشغله کاری و بازدید از بخش هایی از استان فارس را دلیل غیبت خود دانستند.

نوع انتقادات علی احمدی از هاشمی رفسنجانی ریشه در خاستگاه های انقلاب دارد

دکتر علی احمدی، کاندیدای جبهه ایستادگی شیراز، با بیان اینکه در کشور هنوز یک بند درباره چگونگی تامین منابع مالی و هزینه های انتخاباتی وجود ندارد، بیان داشت: همین امر سبب شده که افراد حد و حصری را برای هزینه های انتخاباتی خود نداشته باشند.

وی بنرها، پوسترهای بزرگ و گسترده را خلاف قانون برشمرد و گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان فعلی شیراز نیز همین کار را کرده اند که این امر بیانگر اینست که یا این دوستان قانون را می دانند و عمدا تخلف می کنند و یا هنوز با ساز و کار آن آشنا نیستند.

نماینده سابق شهرستان ممسنی در مجلس، خود را از منتقدین دولت هاشمی رفسنجانی دانست و خاطرنشان کرد: نوع این انتقادات ریشه در خاستگاه های انقلاب و ارزش های آن دارد و اجازه نخواهیم داد کسانی که گرین کارت آمریکایی دارند، نیروهای انقلاب را تخریب کنند.

وی اذعان داشت: رویکرد مبتنی بر مقاومت بر عرصه بین المللی عملکردی مثبت در دستگاه دیپلماسی است و این دستگاه از تحولات عرصه بین المللی عقب مانده است؛ چراکه درک درستی از مناسبات بین المللی نداشته و نتوانسته همگام با منویات مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی عمل کند.

اردبیلی انتصاب به مسئولیت های مختلف خود را بی ارتباط با خویشاوندی آیت الله حائری دانست

دکتر مریم اردبیلی یکی از کاندیدای جبهه حامیان ولایت شیراز، انتصاب به مسئولیت های مختلف خود را بی ارتباط با خویشاوندی آیت الله حائری دانست.

وی با اشاره به نگاه جامع نگر اصولی و تعادلی به مسائل زنان، بیان داشت: در حوادث تلخ پس از انتخابات سال ۸۸ ایراد مردم به قضایا جوگیری سیاسی، ایراد برخی دیگر بی اخلاقی سیاسی، ایراد برخی توهم و بی قانونی، ایراد وزیر کشور و رسانه ها عدم اطلاع رسانی شفاف و ایراد همه فصل الخطاب قرار ندادن رهبری بود.

اردبیلی در پاسخ به یکی از حاضرین در جلسه مبنی بر انتصاب او در پست های مختلف به دلیل خویشاوندی با آیت الله حائری بیان داشت: قبل از اینکه عروس آقای حائری باشم دانشجوی پزشکی ترم اول بودم و با رتبه ۱۰۸ قبول شدم اما افتخار می کنم که عروس ایشان هستم.

مشفق انتخابات را دکانی برای بسیاری از گروه ها و روزنامه ها دانست

سردار عباس مشفق، یکی دیگر کاندیدای جبهه اصولگرای شیراز نیز بیان داشت: روزنامه ها باید در انتخابات مجانی کار کنند اما پول می گیرند و انتخابات، دکانی برای بسیاری از گروه ها شده است.

وی با بیان اینکه نمایندگانی هستند که هنوز تمام نقاط حوزه انتخابیه خود را ندیده اند، ساز و کار مجمع نمایندگان فارس و تمام استان ها را بسیار ضعیف و ابتدایی دانست و گفت: نماینده مجلس خودش با یک دستیار، یک دفتر است اما این ساز وکار باید دارای یک ستاد متشکل از نخبگان شهر و حوزه های انتخابیه باشد.

کاندیدای جبهه اصولگرای شیراز با بیان اینکه مردم در مقاطع بحرانی بهتر از مسئولان عمل کردند عنوان داشت: ۳۳ سال از انقلاب می گذرد و موارد گوناگون فتنه و خطر نظام، جمهوری اسلامی و اسلام را لب پرتگاه برده است.

ابراهیم کرامت فر، دیگر نامزد اصولگرای شیراز با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۸۸ مردم با حضور میلیونی خود اقتدار نظام را نشان دادند اما عده ای می خواستند آن را به کام مردم تلخ کنند، گفت: اوباما در ساعات اولیه بعد از انتخابات مبهوت شده بود و عملا حرفی برای گفتن نداشت اما سیگنال ها و کدهایی را دیدند که حرف اوباما را تغییر دادند.

کرامت فر: عقد اخوت با کسی نبسته ام خواه احمدی نژاد باشد خواه هاشمی

وی با بیان اینکه از ابتدای کار دولت نهم حمایت کردم اما عقد اخوت با کسی نبسته ام خواه احمدی نژاد باشد خواه هاشمی، افزود: نماینده ای که در اختیار ابزار قدرت باشد در اختیار مردم نیست.

این کاندیدای اصولگرای شیراز اذعان داشت: قبل از انقلاب در اوج مبارزه انقلابی انجمن حجتیه جهت مبارزه را عوض کردند و امروز نیز در اتفاقات مشابهی در حال رخ دادن است. در حالی که کانون های قدرت و ثروت جهت مبارزه هستند اما برخی افراد علاقمند هستند که جهت مبارزه را به سمت جریان بی خاصیتی چون مشایی عوض کنند.

پاک فطرت: پروژه برج دو قلو هیچ مجوز و مصوبه ای از شورای شهر نداشته و دستور و نقشه ای نیز ندارد

سیروس پاک فطرت عضو سابق شورای شهر شیراز و کاندیدای اصولگرای نهمین دوره انتخابات مجلس، در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مورد پروژه برج دوقلو گفت: این پروژه هیچ مجوز و مصوبه ای ازشورای شهر نداشته و دستور و نقشه ای نیز ندارد.

وی افزود: بر اساس کمیسیون ماده پنج به این فضای تجاری دو سطح تجاری و پنج سطح مسکونی مجوز داده شده و بیش از آن خلاف کرده است.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ به جهت تخلف آن تشکیل جلسه داد و حکم تخریب آن نیز صادر شد و بخشی نیز اجرا و عملیاتی شده است.

شیخی: برخی نزدیک به نیم میلیارد تومان خرج می کنند و رای مردم را با پول می خرند

سردار محمدعلی شیخی یکی از کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان شیراز گفت: امروز در بین نمایندگان کسانی هستند که نزدیک به نیم میلیارد تومان خرج می کنند و رای مردم را با پول می خرند. وی عنوان کرد: برخی افراد برای مبادله حتی ۳۰ هزار رای به کاندیداها مراجعه کرده و آن را نیز تضمن می کنند.

لازم به ذکر است؛ در اولین شب از برگزاری این میزگردها، دکتر احمدرضا دستغیب، در شب دوم دکتر ضرغام صادقی، در شب سوم دکتر کریم زارع و حجت الاسلام مکارم بر خلاف قرار قبلی برای حضور در این میزگرها در جلسات حاضر نشدند و مشغله کاری و بازدید از بخش هایی از استان فارس را دلیل غیبت خود دانستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات بینندگان