کد خبر: ۲۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

پيام مراجع عظام تقليد بعد از دادن راي

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رای گیری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در محل صندوق سیار مستقر در حسینیه امام خمینی(ره)، رای خود را به صندوق انداختند.
به گزارش شیرازه ، رسا نوشت:


امیدواریم همه به عنوان وظیفه شرعی و ذخیره یوم المعاد در این انتخابات شرکت کنند

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در نخستین دقایق آغاز انتخابات، رای خود را به صندوق سیار شماره 409 انداخت و اظهار داشت: در تاریخ ملت ها همیشه روزهای سرنوشت ساز بوده و هست و ملت ها در این روزهای سرنوشت ساز بیدار بودند که یکی از این روزها همین انتخابات است.
وی با اشاره به حساسیت شرایط کنونی تصریح کرد: امیدواریم همه مردم بیدار به وظیفه شرعی خود عمل کنند و پای صندوق های رای بیایند.

این مرجع تقلید افزود: ممکن است گلایه هایی وجود داشته باشد اما زمانی که دشمن به کل سرمایه ما حمله می کند ما باید در مقابل دشمن بایستیم و بیدار باشیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم همه به عنوان وظیفه شرعی و ذخیره یوم المعاد در این انتخابات شرکت کنند.
وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رای گفت: در برخی روایات داریم کسانی که از همدیگر قهر هستند زمانی که با هم آشتی کنند کسی که سبقت بگیرند از ثواب برخوردار می شود که این روایت شامل کسانی که در انتخابات هم سبقت بگیرند می شود.
 
هر رای مردم سیلی محکمی به چهره استکبار و آمریکا است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، دقایقی پیش رای خود را به صندوق سیار شماره 408 انداخت و در سخنانی اظهار داشت: مردم متعهد، برومند و شریف ایران اسلامی امروز به عنوان ادای وظیفه شرعی و دینی در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و با هر رای خود سیلی محکمی به چهره استکبار جهانی، امریکا و صهیونیسم و هم پیمانان آنان خواهند زد.

حضرت آیت الله نوری همدانی رای دادن را مبارزه در راه خدا و مقابله با رژیم آمریکا و حامیان این رژیم دانست و افزود: همه مردم برای نشان دادن اتحاد، صلابت و عظمت خود و نظام اسلامی باید در پای صندوق های رای حاضر شوند و بدانند که رای آنها پاسداری از نظام و خون شهدا به حساب می آید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز نظام اسلامی در کل جهان تاثیر گذار است خاطر نشان کرد: همانگونه که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تاکید داشته اند این نظام زمینه ساز ظهور امام عصر است و ما نیز که در این کشور هستیم و وظیفه شرعی و اخلاقی داریم که در انتخابات شرکت کنیم و افراد اصلح را برگزینیم.

این مرجع تقلید یاد آور شد: به افرادی هم که در انتخابات رای نیاوردند توصیه می کنیم اخلاق انتخاباتی را مراعات کنند و همواره مصالح و منافع نظام را مد نظر داشته باشند و باید توجه داشت که بدگویی نباید در میان باشد.

حضور حداکثری مردم باعث تثبیت نظام و خنثی شدن توطئه دشمنان می شود

آیت الله محمد یزدی رییس شورای عالی حوزه و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نخستین ساعات اخذ رای، رای خود را به صندوق سیار شماره 408 انداخت.

آیت الله یزدی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه امیدواریم ملت شریف ایران در این روز حماسه ای خلق و چشم دشمنان نظام را کور کنند گفت: تصور می کنم یک وظیفه شرعی و ملی را انجام دادم و از اینکه رای خود را در نخستین ساعات به صندوق انداختم بسیار خرسندم و مطمئن هستم ملت ایران در این روز همچون روزهای دیگر برای تثبیت نظام در پای صندوق های رای حاضر شده و حماسه خلق خواهند کرد.

رییس جامعه مدرسین تصریح کرد: در روایات دینی ما آمده است یدالله مع الجماعه ، هرچه اجتماع مردم در این روز با شکوه تر باشد برکت الهی بیشتر خواهد بود و به مردم توصیه می کنیم تحت هر شرایطی و در هر صورت پای صندوق های رای حاضر شوند چرا که نفس حضور سبب تثبیت نظام و خنثی شدن توطئه بدخواهان و دشمنان نظام می شود.

وی با تاکید بر انتخاب افراد اصلح از سوی مردم یاد آور شد: انتخاب اصلح خیلی مهم است چرا که ما باید مجلسی در خور شأن نظام اسلامی داشته باشیم، نمایندگان به قانون اساسی توجه داشته باشند و بدانند نماینده کل کشور هستند و باید منافع ملی را در نظر بگیرند و البته نسبت به حل مشکلات حوزه انتخابیه خود نیز باید توجه داشته باشند.

آیت الله یزدی افزود: من گاهی می بینم نصاب مجلس کم است، نمایندگان باید اعتبار مجلس را حفظ کنند و توجه بیشتری داشته باشند به ویژه کسانی که دارای تخصص بیشتر هستند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قدردانی از بصیرت، هوشیاری و زمان شناسی مردم خاطر نشان کرد: بحمدلله مردم ما روشن و بیدار هستند و در هیچ کجای دنیا این گونه مردمی وجود ندارد، مردم به مسائل و امورات مجلس توجه دارند از این رو توصیه می شود کسانی انتخاب شوند که تخصص و تعهد لازم را داشته باشند و من مطمئنم در آینده مجلس خوبی خواهیم داشت.

وی در پایان از تلاش های دست اندرکاران ستاد برگزاری انتخابات قم قدردانی کرد و گفت: هر رای مردم امانت است و احکام امانت را باید در این خصوص مراعات کرد تا هیچ شک و شبهه ای پیش نیاید.

مردم با حضور در صحنه به یاوه گویی های دشمنان پاسخ محکمی خواهند داد


 آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با انداختن رای خود به صندوق سیار شماره 409 گفت: امیدواریم همه مردم پای صندوق های رای حضوری پر شور داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم ما در صحنه های مختلف حضوری جدی داشته اند و امروز این حضورشان را بار دیگر به اثبات خواهند رساند و به یاوه گویی های دشمنان پاسخ محکمی خواهند داد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدواریم مردم نسبت به سایر انتخابات ها، در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضورشان پر رنگ تر باشد زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب این انتخابات از جهات مختلف حساس و با اهمیت است.

وی از انتخابات جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد مردم سالاری دینی یاد کرد و افزود: امروز در دنیا انتخابات ملت ما به عنوان نماد مردم سالاری دینی شناخته می شود و مردم منطقه از این بیداری الهام می گیرند و سبب دلگرمی مسلمان منطقه می شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی یادآور شد: حضور مردم در پای صندوق های رای سد محکمی در برابر شایعه پراکنی های دشمنان خواهد بود و هر چقدر انتخابات ما دقیق تر انجام گیرد نشان از بالا بودن کیفیت مردم سالاری دینی است.

وی تاکید کرد: دشمنان در تلاشند با بنگاه های تبلیغاتی دینی خود مردم سالاری دینی ایران را نادرست جلوه دهند در حالی که این مردم سالاری دینی امتیازات بسیار خوبی نسبت به سایر کشورها دارد و الگویی برای کشورهای اسلامی شده است.

وی توصیه هایی به نامزدهای انتخاباتی کرد و گفت: مجلس از جایگاه حساسی برخوردار است و نمایندگانی که انتخاب می شوند باید احساس مسئولیت کنند زیرا مجلس مهم ترین نهاد در کشور به شمار می آید و امیدواریم که نمایندگانی که منتخب می شوند به وجه احسن انجام وظیفه کنند و مجلس ما از تمام جهات برای ملت های جهان الگو باشد.

کشور با حضور افراد کاردان در مجلس پیشرفت می کند

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در دقایق اولیه شروع رای گیری در موسسه امام صادق (ع) رای خود را به صندوق سیار شماره 408 انداخت.

وی در سخنانی اظهار داشت: یکی از ارکان مهم نظام مقدس اسلامی قوه مقننه است، در حقیقت اساس جمهوری اسلامی قائم به مجلس است.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کرد: اگر مجلس قوی باشد و افرادی کاردان در آن حضور داشته باشند مملکت پیشرفت می کند، اما اگر نتوانیم افراد کاردان و سالم به مجلس بفرستیم دچار مشکل می شویم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بر هر مسلمانی تکلیف است که در خصوص افراد معتقد به قانون اساسی تحقیق کند و سپس رای دهد، یاد آور شد: ان شاء الله این کشور از هر مساله ناگواری مصون بماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی اساس همه اصلاحات است تاکید کرد: مجلس باید قوی باشد چرا که همه کارها از طریق مجلس سرچشمه می گیرد و حضرت امام (ره) نیز تاکید دارند که مجلس در راس امور است.

حضور فعال و پرشور مردم در انتخابات پشتوانه محکمی برای اقتدار و صلابت نظام است

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، صبحا امروز رای خود را به صندوق سیار شماره 408 انداخت و در سخنانی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارای اهمیت و حساسیت به مراتب بیش از دوره های گذشته ارزیابی کرد.

رییس دستگاه قضا با اشاره به موج بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات مجلس در این مقطع از زمان آثار بلند سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج از کشور خواهد داشت.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه انتخابات در بهبود وضعیت سیاسی کشور و ارتقای توانمندی ها در همه ابعاد نقش مهمی دارد و در اقتدار علمی و سیاسی کشور موثر است خاطر نشان کرد: وقتی کشور ثبات داشته باشد و مجلس مقتدر باشد به یقین در پیشرفت آینده کشور نقش مهمی خواهد داشت.

رییس قوه قضاییه شرکت پرشور، با نشاط و فعال در پای صندوق های رای را پشتوانه ای عظیم در اقتدار و صلابت نظام دانست و با بیان اینکه حضور در انتخابات تکلیفی شرعی و عقلی است گفت: بحمدلله مردم ما بصیرت خود را در تمامی عرصه ها نشان داده اند و امروز نیز با نشاط خاصی در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: آرای میلیونی کشور از جمع شدن رای ها در کنار هم حاصل می شود و نباید این گونه تصور کرد که یک رای تاثیری در سرنوشت انتخابات ندارد، همه باید متحد، همدل، همگام و با نشاط در پای صندوق های رای حاضر شوند و من مطمئنم مردم به وظیفه الهی خود عمل خواهند کرد.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: البته مردم باید این حضور را با نیت الهی انجام دهند و با این نیت در پای صندوق های رای حاضر شوند.

رییس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود تخریب کاندیدا را بر خلاف قانون و جرم دانست و با بیان این که ما مسئولیم در این باره برخورد کنیم یاد آور شد: در نص و صریح قانون انتخابات این مساله موجود است که کاندیداها نباید تخریب کنند و دادگستری ها نیز باید خارج از نوبت به این گونه تخلفات رسیدگی کنند و ما نیز در دستگاه قضایی از چهارماه قبل ستادهای ویژه ای را در این راستا تشکیل داده ایم.

منتخبین امروز ملت مسئولیت سنگینی در مجلس به عهده دارند

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، صبح امروز با انداختن رای خود به صندوق شماره 409 گفت: امیدواریم این انتخابات تحت عنایت حضرت ولیعصر (عج) با موفقیت برگزار شود.

وی افزود: مردم افراد متعهد، مومن و غمخوار جامعه و متوجه به امور داخلی و خارجی را انتخاب کنند تا سبب عظمت، شکوه ، استقلال، انقلاب اسلامی شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: نمایندگی تکلیفی بسیار سنگین است و نباید آن را آسان دانست کسی که این مسئولیت را قبول می کند باید در امور مختلف مسئولیت پذیر باشد به فکر مردم، فقرا، محرومان و به دنبال رفع نواقص و نقاط ضعف همچون گرانی و گرفتاری های مردم باشند. همه جهات را ببینند و به نظام و انقلاب و مردم خدمت کنند.

این مرجع تقلید گفت: کسانی که این مسئولیت بسیار خطیر را به عهده می گیرند باید به اهمیت این جایگاه توجه ویژه ای داشته باشند و از امروز که آنها انتخاب می شوند مسئولیت سنگینی بر دوش آنها نهاده می شود.

وی یاد آور شد: باید این افراد به دنبال ترویج اسلام و مکتب اهل بیت باشند و بدانند که پسوند اسلامی که برای این کشور انتخاب شده است عنوانی بسیار حساس و با معنا و مفهوم است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: پسوند اسلامی معنای مقدسی دارد که برای آن عنوان شده است و همچنین برای سایر عناوین همچون مجلس شورای اسلامی پیام فراوانی با خود دارد.

وی افزود: تا این عنوان اسلامی برای کشور ما وجود دارد با همه مشکلات و سختی هایی که مردم پیش روی دارند مردم پای صندوق های رای می آیند و حتی در 22 بهمن حضور می یابند و از نظام و انقلاب دفاع می کنند و اینها همه به خاطر عنوان اسلامی است که مردم اینگونه حضور پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که متعهد به این عنوان اسلامی باشیم مردم پشتیبانی می کنند زیرا اگر عنوان ملی و وطن را برمی گزیدیم کسی در جبهه ها حضور نمی یافت. همین عنوان اسلامی است که جامعه ما را در جهان با شکوه نشان می دهد.

این مرجع تقلید یاد آور شد: همه باید به سنت های اسلامی پایبند باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم تا در گوشه ای خدشه ای وارد نشود امیدواریم امور به گونه ای پیش رود که موجب خشنودی حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کند.

وی گفت: امروز باید مجلسی مستقل و شجاع داشته باشیم که به فکر مردم باشند نه به فکر دنیا طلبی و امیدواریم در همه جهات فرهنگی و اقتصادی نمایندگان برنامه ریزی داشته باشند تا همیشه در ترقی باشیم و رضایت حضرت ولی عصر (عج) را مد نظر قرار دهیم.

ملت ما در همه عرصه ها در صحنه حضور داشته اند


آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، صبح امروز رای خود را به صندوق سیار شماره 409 انداخت و اظهار داشت: ملت شریف ایران می دانند یکی از امانات الهی مجلس است که باید مواظب باشیم این امانت را به چه افرادی بسپاریم.

وی افزود: مجلس خانه ملت است خانه ای که هر گونه تصمیمی در آن گرفته می شود و در سراسر کشور به اجرا در می آید. باید در انتخابات دقت کنیم کسانی که خانه ملت را به دست آنها می سپاریم افرادی نجیب متدین دلسوز و خداپسند باشند.

استاد حوزه علمیه قم گقت: افرادی انتخاب کنیم که دلشان برای ملت بسوزد و شجاع و مستقل باشند برای اینکه مجلس مایه افتخار ملت است.

وی یاد آور شد: ملت ما در همه عرصه ها در صحنه حضور داشته اند و از همین جا از این ملت نجیب ایران قدردانی می کنم که در تمام موارد همکاری لازم را با مراجع تقلید و رهبری عزیز داشته اند.

آیت الله علوی گرگانی ضمن مهم شمردن حضور مردم در پای صندوق های رای گفت: هر چقدر مردم زودتر پای صندوق های رای بیایند از اجر و ثواب بیشتری برخوردار خواهند شد و بدانند که این حضور به موقع آنها بی پاسخ نخواهد ماند.

وی به منتخبین مردم خطاب کرد و گفت: کسانی که انتخاب می شوند توجه داشته باشند این صندلی های مجلس، صندلی های مسئولیت است زیرا مقدرات مملکت به دست این افراد است و از آنها تقاضا داریم آنچه رضای خداوند است در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان