کد خبر: ۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

چگونه آمریکا به داد آۀ خلیفه می رسد.

در حالي كه اعتراض اكثريت مردم بحرين به تداوم حاكميت آل خليفه دراين كشور وارد فاز جديدي شده، آمريكا تصميم گرفته است با توپ و تانك به كمك حاكمان اين كشور بيايد.

منابع خبري نزديك به دولت آمريكا ديروز اعلام كردند رزمايش نيروي هوايي آمريكا و 9 كشور خاورميانه از 8 تا 18 آوريل برابر با 20 تا 30 فروردين با مشاركت 22 هواپيماي نظامي در بحرين برگزار مي شود.
اين منابع گفته اند كه آمريكا، بحرين، عربستان سعودي، عمان، امارات عربي متحده، كويت، اردن، مصر، تركيه و پاكستان در اين رزمايش شركت دارند. اين رزمايش در حالي قرار است در بحرين برگزار شود كه اوضاع سياسي داخلي اين كشور متشنج است.
شيعيان بحرين كه 75 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند از فوريه گذشته اعتراضات خود را برضد سياست هاي حاكمان آل خليفه آغاز كردند.
گروهي از نظاميان شوراي همكاري خليج فارس كه شامل بيش از 1000 سرباز سعودي است به درخواست پادشاه بحرين و براي برقراري نظم از 14 مارس در اين كشور مستقر شده است. اين واحدها بخشي از نيروي مشترك «سپر شبه جزيره« است كه شش كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس تشكيل داده اند. با اين حال روز به روز بر دامنه اعتراضات مردم بحرين افزوده شده است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان