کد خبر: ۲۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

مراقب شيادان باشيد

معاونت اجتماعي پليس فتا ناجا با اشاره به بالا رفتن حجم خريد مردم در روزهاي پاياني سال از مردم خواست تا در هنگام استفاده از سامانه پرداخت فروشگاهي مراقب سودجويان باشند.

سرهنگ سيد محسن ميربهرسي گفت: با توجه به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و استقبال هر ساله مردم از بازارهاي بهاري در سطح شهر جهت خريدهاي نوروزي، به دليل شلوغي جمعيت در فروشگاه ها و مغازه ها هموطنان عزيز در هنگام پرداخت هاي الكترونيكي خود و همچنين برداشت هاي بانكي حتما به نكات امنيتي توجه لازم را داشته باشند.
-در اين روزها عده اي در پي سوء استفاده از موقعيت هاي بوجود آمده در فروشگاه ها، در كمين بي احتياطي مردم هستند تا در فرصت مناسب فرد قرباني را مورد حمله قرار دهند. براي جلوگيري از اين گونه سودجويي ها، در هنگام پرداخت از طريق سامانه پرداخت فروشگاهي حتما از فروشنده درخواست شود تا دستگاه در نزديكي مشتري قرار داده شود تا فرد بتواند رمز كارت بانكي را وارد كند.
- در هنگام استفاده از عابر بانك ها در اين ايام حتما مردم دقت داشته باشند كه در هنگام استفاده بر روي عابر بانك تجهيزات مشكوك و اضافي نصب نشده باشد و همچنين در هنگام كار با آن به افرادي كه سعي دارند به فرد استفاده كننده از عابر بانك نزديك شوند تا با ديد كافي اقدام به سرقت رمز كنند توجه شود. متاسفانه با پيشرفت تكنولوژي عده اي به جاي كاربرد مناسب از آن اقدام به سوء استفاده از اين فناوري ها مي كنند.
- به دليل خريدهاي نوروزي هموطنان و شلوغي اماكن عمومي در هنگام اين گونه خريدها، مردم از تلفن همراه خود در مكان هاي شلوغ استفاده نكنند و همانطور كه بارها در هشدارهاي قبلي نيز بيان شده بود از قرار دادن عكس هاي خانوادگي، شماره حساب ها و رمزهاي بانكي بر روي تلفن همراه جداً خودداري كنند تا در صورت سرقت اين اطلاعات زمينه سوء استفاده هاي بعدي فراهم نيايد.
- همچنين با قرار دادن رمز PIN كد گوشي در هنگام روشن كردن آن و همچنين رمزگذاري بر روي فايل هاي شخصي بر روي گوشي همراه افراد مي توانند مانع از دستيابي سودجويان به آنها شويد.
وي اذعان داشت: عليرغم هشدارها و آگاهي هاي امنيتي در فضاي مجازي و اطلاعات شخصي كه بارها توسط روزنامه ها و سايت ها و همچنين شبكه هاي خبري به مردم اعلام شده است باز متاسفانه شاهد جرايمي در حوزه فضاي مجازي هستيم، به همين منظور، از هموطنان تقاضا مي شود براي شروع يك سال خوب به همراه آرامش در كنار خانواده و دوستان خود حتما به نكات امنيتي فضاي مجازي توجه ويژه داشته باشند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان