کد خبر: ۲۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

مصدومیت 7 دانشجوی دختر در یورش نیروهای امنیتی سعودی به دانشگاه

به نقل از رسانه های سعودی، در حمله نیروهای امنیتی عربستان سعودی به فضای داخلی دانشکده علوم تربیتی در منطقه عسیر و درگیر شدن آنها با دانشجوبان دختر در این دانشگاه بیش از 7 دانشجو زخمی شدند.

نیروهای امنیتی رژیم آل سعود با یورش به این دانشگاه، دانشجویانی که در تحصنی در اعتراض به تجاوز نیروهای امنیتی به دانشگاه أبها شرکت کرده بودند را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان "حسم" تاکید کرده است که ده‌ها فعال عربستانی اعلام کرده‌اند جهت اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی عربستانی امروز و فردا دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

همچنین کمیته اطلاع‌رسانی "انقلاب بلاد الحرمین" درعربستان با دادن فراخونی از عموم مردم این کشور دعوت کرد، روز 17 مارس (شنبه هفته آینده) بعد از نماز ظهر در دانشگاه‌ها و مدارس سراسر کشور تجمع‌های مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

گسترش دامنه اعتراض‌های مردمی و دانشجویی در عربستان و ورود آن به مرحله‌ای جدید جهت مقابله با ظلم و ستم روا داشته شده بر مردم عربستان توسط خاندان سعودی مقامات رژیم سعودی را به شدت به وحشت انداخته است.

در این راستا "فیصل بن خالد"، حاکم منطقه عسیر در شمال عربستان معترضان این منطقه را به دلیل اینکه درپی احقاق حقوق خود هستند، به مجازات تهدید کرد.

هنوز 24 ساعت از این تهدیدها نگذشته بود که شاهزاده "متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز"، رئیس گارد ملی رژیم سعودی در سخنانی تلاش کرد، اعتراض‌های مردمی را به عوامل خارجی و فتنه‌انگیزی این عوامل ارتباط دهد.

شاهزاده متعب از دست داشتن طرف‌های خارجی برای برهم زدن امنیت و ثبات عربستان هستندسخن گفت و به ظن خویش به این طرف‌ها هشدار داد، اما نامی از این طرف‌ها به میان نیاورد.

انتهای پیام/80

نظرات بینندگان