کد خبر: ۲۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۰

چالنگی : صدای آمریکا مثل کمونیست است

يك عضو اخراجي صداي آمريكا فضاي اين شبكه را مانند دوران شوروي استالين دانست.

چالنگي كه جمعه هفته گذشته حكم اخراج خود را از مسئولان شبكه صداي آمريكا دريافت كرده بود در صفحه فيس بوك خود مديران اين شبكه را تهديد به افشاگري كرد تا اينكه در يك مقاله تمامي پشت پرده اخراج خود از صداي آمريكا را برملا كرد.
چالنگي در اين مقاله با اشاره به برنامه تفسير خبر كه زماني اجراي آن را بر عهده داشت عنوان مي كند: يكي از دلايل تعليق و سپس اخراج من ازVOA سوال از مديران اين شبكه به خاطر كم كردن زمان برنامه و سپس گرفتن اين برنامه از من بوده است.
فضاي حاكم بر شبكه صداي آمريكا آكنده از تبعيض و فساد اداري بود و من در يك جلسه كه با مسئولان ارشد صداي آمريكا داشتم اين مورد را به آنها گفتم. سوءمديريت در بخش فارسي صداي آمريكا سبب شده است تا وضعيت كنوني اين شبكه مانند فضاي حاكم بر ادارات شوروي سابق شود.
چالنگي در ادامه به كيفيت پايين برنامه هاي صداي آمريكا اشاره مي كند و دليل ديگر اخراج خود از اين شبكه را انتقال انتقادات خود به سطوح بالاي مديريتي در شبكه صداي آمريكا عنوان مي كند و مي گويد: مديران سطوح بالاي مديريتي در صداي آمريكا به من قول دادند كه به خاطر اظهارات من هيچ انتقام جويي از من صورت نگيرد اما مديران بخش فارسي از جمله رامين عسگرد تحمل اين انتقادات را نداشتند.
مجري با سابقه و اخراجي صداي آمريكا در مقاله خود چندين بار به تامين منابع مالي شبكه وابسته به سازمان سيا توسط ماليات دهندگان آمريكايي نيز اشاره كرده و معتقد است بخش فارسي شبكه صداي آمريكا پول ماليات دهندگان را حيف و ميل مي كند.
در همين حال موسسه بين المللي هريتيج آمريكا نيز با انتشار يك گزارش تفصيلي تاكيد كرد اگر دولت آمريكا مي خواهد بفهمد چرا در ارتباط با ايرانيان دچار مشكل است بايد به وضعيت شكست خورده و ورشكسته صداي آمريكا نگاهي بيندازد.
هريتيج دراين گزارش با اشاره به اينكه «اختلافات فراواني درون كاركنان شبكه صداي آمريكا وجود دارد» مي نويسد كه تبعيض هاي مالي فراواني در بين كاركنان اين شبكه وجود دارد.
گفتني است كه مديريت صداي آمريكا علت اصلي ناكامي اين رسانه در جلب مخاطب را وجود افراد كم سواد و فاقد ابتكار و مهارت در حرفه رسانه و خبر مي داند و به افرادي نظير چالنگي به عنوان نمونه هاي اينگونه افراد كه باعث افت مخاطب در صداي آمريكا شده اند اشاره مي كند.
موسسه آمريكايي هريتيج در گزارش خود پيرامون ناكامي صداي آمريكا علاوه بر حضور افراد ناآشنا با كار رسانه كه اخيرا اخراج شده اند از بي اعتمادي مردم ايران به دولت آمريكا نيز به عنوان يكي از عوامل اصلي ياد مي كند.

نظرات بینندگان