کد خبر: ۲۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۰

سخنرانی امام خامنه ای در سه شنبه بهاری مشهد

هرساله در آستانه سال جدید، مشهد میزبان قدوم یکی از همشهریان پرافتخار خود است. کسی که نه فقط مشهد که ایران و نه فقط ایران که بسیاری از ملت‌های جهان نیز به او افتخار می‌کنند.

دعوت مسئولان استان خراسان رضوی برای بیعتی دوباره با مقام معظم رهبری
براین اساس آن‌چنان‌که در بیانیه‌های جداگانه نماینده ولی‌فقیه در خراسان، امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی آمده است، رهبر معظم انقلاب در نخستین روز از سال 1391 با حضور در مشهد مقدس و سخنرانی در رواق امام‌خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اولویت‌های سال جدید را تبیین خواهند فرمود.
همایش پرشور و با شکوه عاشقان ولایت در روز سه شنبه اول فروردین ماه سال 91 ساعت 15 و 30 دقیقه با حضور میلیونی زائران و مجاورانی که سال نو خود را در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) آغاز کرده اند شروع خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان، امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی هرکدام در بیانیه های جداگانه‌ای از مردم مشهد و زائران جهت حضور در این مراسم دعوت شده است.
آیت الله واعظ طبسی در بیانه خود آورده است: بسیار خرسندیم که همه‌ساله آغاز بهار این سرزمین با حضور شیرین و خاطره‌انگیز رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی‌امر مسلمین جهان، کانون توجه دلدادگان به ساحت مقدس امامت و ولایت و شیفتگان انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) می‌شود تا با طواف گرد حریم منور رضوی، روح و جان را صفا و جلا بخشند و فرمایشات امام جامعه اسلامی را که نقشه راه امت در سال جدید در آن متجلی است به گوش جان شنیده و نصب‌العین خود قرار دهند. پس با حمد و سپاس خداوند متعال و شادکامی‌فراوان از پیروزی‌های امت اسلامی و درک حلاوت حضور با طراوت امام جامعه اسلامی، پیشانی‌ بندگی بر درگاه احدیث می‌ساییم و بدین مناسبت از امت مسلمان و مردم مومن و انقلابی مشهد مقدس، به‌ویژه حضرات آیات عظام، روحانیت معظم، خانواده معزز شهدا و ایثاگران، دانشگاهیان، اصناف و یکایک برادران و خواهران دینی و عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی دعوت می‌کنیم روز سه‌شنبه اول فروردین‌ماه 1391، ساعت 15 و 30 دقیقه برای دیدار با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضور یابند.
همچنین آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو خبرگان رهبری نیز در بیانیه ای مردم مشهد و زائران حرم رضوی را جهت استماع سخنان مقام معظم رهبری دعوت کرده است. در بیانیه امام جمعه مشهد آمده است: در بحبوحه تبلور عزت و عظمت انقلاب مقدس اسلامی در بیدارسازی امت اسلام و شکست طنطنه قدرت استکبار در منطقه و جهان که مولود مدیریت داهیانه این انقلاب با سرانگشت معجزه‌آفرین مقام معظم رهبری است. در روز اول فروردین‌ماه ساعت 15 و 30 دقیقه در رواق امام خمینی(ره) در پای رهنمودهای پیامبرگونه رهبر حکیم خود زانو می‌زنیم.
محمود صلاحی، نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی نیز در بیانیه خود گفته است: امام جامعه اسلامی در این لحظات ناب، نقشه راه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تبیین خواهند کرد و تداوم عزت و سربلندی ایران اسلامی را رقم خواهند زد.
با تبریک فرا رسیدن سال جدید و عرض خیر مقدم به محضر رهبر فرزانه انقلاب از قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و بیداردل استان و زائران شریف آستان قدس رضوی دعوت می‌شود تا در مراسم دیدار با سکان‌دار انقلاب اسلامی و جرعه نوشی از کلام دلنشین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، شرکت فرمایند.
مشهد آماده میزبانی از قدوم پر برکت بهار است
در همین راستا شهرداری مشهد و دیگر دستگاه های اجرایی با همکاری مردم خود را آماده میزبانی از رهبر معظم انقلاب می کنند. کاشت شش میلیون شاخه گل در سطح شهر از جمله کارهایی است که در این راستا توسط شهرداری مشهد انجام شده و همچنین دستگاه های خدماتی شهر همانند سازمان اتوبوس رانی، تاکسیرانی و قطار شهری از آمادگی لازم جهت خدمت به زائران و مجاوران در این روز برخوردار هستند.
با این حال، رستاخیز طبیعت در راه است و با آمدن بهار پرطراوت، خراسان رضوی از عطر گل محمدی آکنده می‌شود. این روزها پایتخت معنوی ایران سرشار از حس دلنشین دیدار، دیدگان منتظرش را به قدوم میهمان گرانقدری دوخته و مشتاقانه آماده می‌شود تا حلاوت میزبانی و پیوند باشکوه امام و امت را بار دیگر تجربه کند.
پایان پیام/

نظرات بینندگان