کد خبر: ۲۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۱

تنش‌های مالی اروپا به بازارهای آمریکا سرایت کرده است

رئیس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد بروز بحران اقتصادی در منطقه یورو باعث شده است اقتصاد آمریکا در معرض شوک‌های اقتصادی قرار گیرد.

رئیس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد بروز بحران اقتصادی در منطقه یورو باعث شده است اقتصاد آمریکا از کانال‌های مالی و تجاری در معرض شوک‌های اقتصادی قرار گیرد.

به گزارش این شبکه، «بن برنانکی»، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت: «تقریباّ یک پنجم صادرات کالا و خدمات آمریکا به اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد. صادرات ما به اروپا ظرف دو سال گذشته باعث عملکرد ضعیف ما در حوزه صادرات به سایر نقاط دنیا شده است. »

«برنانکی» افزود: «تقاضای کمتر از سوی اروپا از سرعت رشد اقتصادهای دیگر کاسته است و باعث شده تقاضای خارجی برای محصولات ما نیز کاهش یابد.»

بر اساس این گزارش «بن‌برنانکی» خاطر نشان کرد: «علاوه بر تجارت، تنش‌های مالی در اروپا نیز به بازارهای مالی آمریکا سرایت کرده‌اند؛ با آنکه شرکت‌های مالی آمریکا و صندوق‌های پولی بازارهای ما از زمان کافی برای تعدیل کردن اثرات این سرایت‌پذیری و مصون ماندن از خطرات آنها برخوردار بوده اند، اما هنوز هم خطر سرایت این بحران‌ها جای نگرانی است.»

تلویزیون دولتی چین تصریح کرد رئیس بانک مرکزی آمریکا بر اقدامات موثر انجام شده از سوی سیاست‌گذراران اروپایی و اینکه چنین اقداماتی ضرب‌آهنگ بازارهای مالی در سرتاسر دنیا را بهبود داده‌اند تأکید کرد اما در ادامه گفت: «با این وجود، هنوز هم وضعیت مالی و اقتصادی در اروپا دشوار است و ضرورت دارد رهبران اروپا به تمام تعهداتشان پایبند بمانند تا از ثبات پایدار اروپا اطمینان حاصل شود.»

انتهای پیام/

نظرات بینندگان