کد خبر: ۲۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۱

کاهش 20 درصدی تخلفات جاده‌ای در کشور

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با پایان یافتن مرحله نخست از سفرهای نوروزی با میزان 20 درصدی کاهش در تخلفات جاده‌ای رو‌به‌رو هستیم. 

به گزارش شیرازه به نقل ازخبرگزاری فارس سردار احمدرضا رادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها تصادفات منجر به فوت 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نوروزی یکی از رزمایش‌های بزرگ و سنگین پلیس در سال است خاطرنشان کرد: امسال در حوزه راهنمایی و رانندگی با بهره‌گیری از 500 هزار نیروی کمکی، نیروی انتظامی حضور موفقی در جاده‌ها دارد و با توجه به شرایط جوی نوروز امسال وظیفه سنگین کنترل جاده‌ها به خوبی انجام شده است.

رادان از افزایش سفرها به استان فارس نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان داشت: با توجه به شرایط جوی بسیاری از استان‌ها و به دلیل جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای مناسب، نوروز امسال فارس میزبان بیشترین مسافران نوروزی بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه کاهش میزان تخلفات رانندگی در نوروز نشان دهنده بلوغ فرهنگی رانندگان است تصریح کرد: با بهره‌گیری از تجربیات تلخ تصادفات و 20 هزار کشته در سال‌های گذشته در نوروز، امسال با کمک مردم شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای منجر به فوت بوده‌ایم که باید برای این کاهش تلفات جشن افتخار گرفت.

وی در ادامه گفت: مردم با همراهی بیشتر با پلیس و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توانند میزان حوادث جاده‌ای را کاهش دهند.

رادان استان فارس را پیشرو در کاهش تصادفات جاده‌ای دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه در نظر است 2 هزار کیلومتر از جاده‌های این استان به دوربین مجهز شوند فارس می‌تواند شاخص کشوری در کاهش تصادفات جاده‌ای را جابه‌جا کند.

این مسئول از کاهش جرایم خشن در فارس خبر داد و عنوان کرد: در پایان سال 90 جرایم خشن در فارس 42 درصد کاهش یافت و آمار نیز نشان می‌دهد که در مدت زمان اجرای طرح نوروزی پلیس، این نوع جرایم باز نیز با کاهش رو به رو بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در سال 90 پلیس فارس با استفاده از عملیات اطلاعاتی وسیع باندهای شرارت بسیاری را متلاشی کرده که در سال 91 باید مابقی این باندها در این استان از بین بروند.

وی در پایان با اشاره به آمادگی پلیس برای حفظ امنیت در 13 فروردین اذعان داشت: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و اقدامات امنیتی و انتظامی مشکلی در آخرین روز از تعطیلات نوروزی سال 91 نداریم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان