کد خبر: ۲۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

حاشیه های وب از سراسر دنیا

\"شرح خطبه فدكيه\" مخصوص گوشی‌های همراه/ نرم‌افزار \"شناسايي چشمان دروغگو\" طراحي شد/ کاغذ الکترونیک انعطاف‌پذیر/ عرضه دانشنامه \"انقلاب اسلامی\" در فضای مجازی/ لپ‌تاپی در ابعاد یک سکه/ خانه‌های هوشمند در راهند و...

 حاشیه‌های وب از سراسر دنیا با برخی از هزاران خبر جالب و جذاب از گوشه و کنار دنیای فناوری، تقدیم حضور خوانندگان بسته‌ خبری پنج‌شنبه‌ها می‌شود؛ گوارای وجود!

نرم‌افزار چينش قرآن كريم توليد می‌شود

توليد نرم‌افزار چينش قرآن از سوي "مركز چاپ و نشر قرآن كريم" مراحل تحقيقاتی را پشت سر گذاشته و به‌زودی منتشر خواهد شد.
اين نرم‌افزار شامل امكانات حروف‌چينی، صفحه‌آرايی و سطرآرايی، اضافه كردن المان‌های هنری مثل گل‌آيه، تذهيب و حواشی هنری است.
در حال حاضر هيچ نرم‌افزاری برای حروف‌چينی و صفحه‌بندی قرآن وجود ندارد و اميد است بتوان با توليد نرم‌افزار چينش قرآن كريم كمبودها در اين عرصه را مرتفع كرد.

با چارچوب انگشتان خود عكس بگيريد!
يك تيم ژاپني دست به ساخت دوربيني زده‌ كه از حالت مربع شكل گرفته با انگشتان به عنوان نمایاب براي ثبت تصوير الهام گرفته است.
اين دوربين به شكل يك جعبه بر روي انگشت قرار گرفته و مربع ساخته شده از انگشتان در بالاي آن به عنوان يك نماياب عمل مي‌كند.
يك زوم حساس به حركت به فرد اجازه مي‌دهد تا با نزديك كردن آن به صورت خود، اين گزينه را فعال كند.


نرم‌افزار "شرح خطبه فدكيه" مخصوص گوشی‌های همراه منتشر شد
مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان، مجموعه 55 سخنرانی آيت‌الله مصباح يزدی در شرح خطبه فدكيه را در قالب كتابی موبايلي و در چهار فرمت كتابخانه‌ای، جاوا، اندرويد و pdf توليد و منتشر كرده است.
"بانوی محدثه"، "اهداف آفرينش در سخن فاطمه زهرا"، "فاطمه‌سلام‌الله‌عليها خود را معرفی می‌كند"، "فدك بهانه بيان حقايق"، "فرياد هل من ناصر فاطمه" از جمله عناوين اين كتاب موبايلی هستند.
لينك مربوطه را اينجا ببينيد!

ورود کاغذ الکترونیک انعطاف‌پذیر از ماه آینده
شرکت ال‌جی می‌گوید صفحه نمایش پلاستیکی و انعطاف‌پذیر خود را ماه آینده در اروپا به نمایش می‌گذارد.
این نمایشگر تا 40 درجه قابل خم شدن است و 1024 در 768 اینچ رزولوشن دارد. این صفحه نمایش سیاه و سفید، اولین نمایشگر کاغذ دیجیتال پلاستیکی دنیا است؛ محصولی که به طور حتم بازار کتاب الکترونیک و کتابخوان‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و راه را برای ورود تلفن‌های همراه قابل انعطاف باز می‌کند.


"تیم کوک" محبوب‌تر از "استیو جابز"
تیم کوک نه تنها نسبت به مدیر قبلی اپل، محبوبیت بیشتری دارد بلکه نسبت به مدیران موفق سایر شرکت‌ها نیز در بین کارمندانش محبوب‌تر است. تیم کوک بین کل کارمندان اپل 97% محبوبیت دارد؛ یعنی 2 درصد بیشتر از محبوبیت استیو جابز. البته نمی‌توان به دلیل 2 درصد محبوبیت بیشتر تیم کوک، او را برنده در رقابت بین وی و استیو جابز دانست. باید ببینیم در سال‌های آتی نیز این مدیر، محبوبیت خود را حفظ خواهد کرد یا خیر.


افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات تا خرداد 91
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین اولویت این وزارتخانه را در سال جدید افتتاح شبکه ملی اطلاعات دانست و از افتتاح فاز اول آن تا خرداد 91 خبر داد.
تقی‌پور گفت: «ایجاد مراکز داده داخلی، توسعه نرم‌افزارها مانند موتور جستجوی بومی، سیستم عامل بومی و پست الکترونیک به وسیله بخش خصوصی در حال انجام است که امیدواریم فاز اول به زودی افتتاح شود و فاز دوم هم تا پایان سال 91 به خوبی آغاز شود.»

نوار کاستهای خود را دیجیتال کنید
Cassette Mate مي‌تواند از طریق اتصال با پورت "یو.اس.بی 2.0" به رایانه وصل شود و در زمان پخش محتویات صوتی داخل نوار، این صوت را به نرم‌افزاری که بر روی رایانه نصب شده است ارسال کند. این نرم افزار می تواند محتوای صوتی را ضبط کرده و سیگنالهای آن را به فرمت دیجیتال رمزگذاری کند و به این ترتیب یک فایل صوتی در فرمتهای WAV، MP3و یا WMAبا سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه را به دست آورد.


تحقق رؤياي خانه‌هاي هوشمند تا دهه آينده

با عملي شدن ساخت خانه‌هاي هوشمند، افراد بدون نگراني از منزل خارج شده و همه امور از جمله آب دادن به گياهان، غذا دادن به حيوانات، خاموش يا روشن كردن سيستم روشنايي و تهويه، بستن درب و پنجره‌ها، با اعلام هشدار در زمان بروز خرابي، به سيستم رايانه‌اي واگذار مي‌شود.
سيستم رايانه‌اي خانه‌هاي هوشمند به تلفن همراه، لپ تاپ يا فناوريهاي هوشمند خودرو متصل شده و دستورالعمل‌هاي لازم را از صاحبخانه دريافت مي‌كند.

مجموعه‌ای از نرم‌افزارها با موضوع معاد توليد می‌شود
اين مجموعه كه به دست موسسه فرهنگی ديجيتال فلق رايانه اصفهان توليد شده، شامل شش نرم‌افزار با عنوان‌های "مرگ"، "برزخ"، "عالم قبر"، "قيامت"، "بهشت" و "جهنم" است.
تاكنون توليد دو نرم‌افزار "برزخ" و "مرگ" به پايان رسيده و پيش‌بينی می‌شود ظرف چهار ماه آينده نرم‌افزارهای مربوط به ساير موضوعات نيز تكميل شود.
علاقه‌مندان به تهيه محصولات اين موسسه می‌توانند با شماره 7800803-0311 تماس حاصل كرده يا به پايگاه اينترنتی Falaghsoft.ir مراجعه كنند.

به جای ولت‌سنج از "آی‌ فن" استفاده کنید
شرکت ThinkGeekگجتی به نام  iPhone Digital Voltage Meter را عرضه کرده است. این دستگاه همانند یک ولت‌سنج واقعی است که می‌تواند شدت جریان و مقاومت یک مدار الکترویکی را اندازه‌گیری کند و نتایج دقیق را بر روی نمایشگرهای "آی‌فن" و "آی‌پد" ارائه دهد.
اندازه‌گیریهای انجام شده می‌توانند به صورت گفتاری ارائه شوند و یا به صورت طرحهای گرافیکی دسته‌بندی شده و از راه میل و یا وب- سرور منتقل شوند.


 شرح حال مشاهیر ایران در تلفن همراه شما
اپلیکیشن مشاهیر با جمع‌آوری شرح حال بیش از ۲۲ هزار نفر از مشاهیر ایران زمین، مجموعه‌ای ارزشمند را در تلفن شما قرار می‌دهد. شما در این اپلیکیشن می‌توانید قهرمان خود را بر اساس رشته فعالیتش مانند شعر، سیاست، ورزش، عرفان و... پیدا کرده و راجع به وی به مطالعه بپردازید.
این برنامه که برای آی‌فون تهیه شده، دارای رابط کاربری آی‌پد نیز هست و علاقه‌مندان می‌توانند آ‌‌ن‌را به قیمت 2.99 دلار از اپ استور دانلود کنند.

دانشنامه "انقلاب اسلامی" در فضای مجازی عرضه شد
به مناسبت روز جمهوری اسلامی، دانشنامه "انقلاب اسلامی" با 2 هزار و 851 مطلب خواندنی پيرامون انقلاب اسلامی، امام خمينی‌رحمت‌الله‌عليه، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب، با برخورداری از 1500 نمايه در قالب 29 نمايه اصلی و 100 نمايه فرعی  در پايگاه اينترنتی حوزه قرار گرفت.
برای دسترسی به دانشنامه اينجا كليك كنيد!

طراحی لباس‌های هوشمند با قابلیت انتقال الکتریسته و داده‌های الکترونیکی
این لباس علاوه بر انتقال الکتریسیته قابلیت انتقال داده‌های الکترونیکی را دارد و می‌توان از آن به عنوان نوعی رایانه پوشیدنی استفاده کرد. شرکت Intelligent Textiles  از این الیاف در ساخت چند جلیقه، پیراهن، کلاه ایمنی، کوله پشتی و دستکش استفاده کرده و آنها را در معرض دید عموم قرار داده است.
این شرکت هم اکنون در حال طراحی یک صفحه کلید پارچه‌ای است که قرار است بر روی این لباس نصب شود.


لپ‌تاپی در ابعاد یک سکه
سبک‌ترین لپ‌تاپ سونی وایوی جهان تنها به اندازه یک سکه وزن دارد، اما ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که باعث تعجب دنیای فناوری شده است.اول از همه این که این اولترابوک، پردازنده i9 و با 3.66 گیگاهرتز سرعت دارد. 8 گیگ رم داشته و گرافیک برتر رادئون با یک گیگ رم جداگانه  را در خود جای داده است.
وای.فای و 256 گیگ هارد سولید نیز از دیگر امکانات این سیستم است.

نرم افزار اطلاعات پاک‌سازی میادین مین رونمایی شد
صبح روز سه‌شنبه نرم‌افزار مدیریت پایش اطلاعات پاک‌سازی میادین مین و تمبر یاد بود شهدای پاک‌سازی میادین مین با حضور سردار" احمد وحیدی"، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مین‌زدایی رونمایی شد.

ساخت چسب الكترونيكي با قابليت كنترل علائم حياتي بدن
چسب‌هاي الكتريكي شبيه ريزتراشه تلفن همراه يا لپ‌تاپ هستند كه از غشاي سيليكوني بسيار نازك ساخته شده‌اند كه به راحتي روي پوست بدن چسبيده و از آن جدا شده و قادرند ضربان قلب و ساير علائم حياتي بدن را كنترل كنند.
قابليت انتقال اطلاعات به تلفن همراه يا رايانه از ديگر مزيت‌هاي چسب الكترونيكي است كه مي‌تواند به پزشك براي تشخيص به موقع بيماري و تجويز داروي مناسب كمك كند.

مجرمان دروغگو در برابر بازپرسان هوشمند!
گروهي از محققان با استفاده از تحقيقات روانشناختي قبلي، نرم‌افزاري طراحي كرده‌اند كه رايانه را قادر مي‌سازد حركات چشمان افراد را شناسايي و دروغگويي آنها را مشخص كند.
محققان اعلام كرده‌اند كه صحت دقت سيستم رايانه‌اي در تشخيص دروغگويي افراد از روي حركات چشم 82.5 درصد است، درحالي كه قدرت تشخيص دروغگويي به وسيله يك بازپرس آموزش ديده تنها 65 درصد است.

برگزاری همایش تکنولوژی و آموزش مدرن مبتنی بر فناوری اطلاعات
دانشگاه شیراز واحد امارات عربی متحده با همکاری کالج بین‌المللی کانادایی دبی و شرکت فن‌آوران ارتباط مفید در نظر دارد همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه آموزش دبی، همایش تکنولوژی و آموزش مدرن را برگزار کند.
مدارس هوشمند بایدها و نبایدها، تکنولوژی‌های جدید و تعلیم و تربیت، شبکه‌های اجتماعی و تعلیم و تربیت، آموزش‌های مجازی بایدها و نبایدها، آموزش و پرورش در جامعه اطلاعاتی از جمله موضوعات سخنرانی همایش است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.tmeuae.com مراجعه کنند.


ارائه مجموعه نرم‌افزاری "دروس حوزوی"
بخش فروشگاه اينترنتی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبيان، مجموعه كامل دورس حوزوی را به صورت صوتی و تصويری ارائه می‌كند.
اين محصول در قالب 10 DVD تهيه شده و دروس پايه اول و دوم است و هر DVD شامل دو پايه درسی است.
ارائه ‌دروس متداول حوزه‌های علميه، متن كامل كتب درسی 10 پايه تحصيلی، تدريس دروس اصلی با صدای اساتيد معروف به همراه قابليت انتخاب استاد از خصوصيات و قابليت‌های اين محصول است.

قاشقی که قهوه سرد شده شما را گرم می‌کند
دسته این گجت محتوی چند میلیمتر آب و بخش پایین آن دارای یک مخزن کلرید کلسیم است. با بالا بردن لبه قرمز قاشق، نوعی میله محرک باز می‌شود و اجازه می‌دهد که آب وارد مخزن کلرید کلسیم شود.
این قاشق در حال حاضر در سطح یک طرح مفهومی است اما در آینده می تواند به یک محصول واقعی تبدیل شود و به کسانی که تا سرد شدن کامل چای و قهوه خود نوشیدن آن را فراموش می‌کنند کمک کند.


گوگل تبلت خود را آن‌لاین عرضه می‌کند
از چند ماه گذشته شايع شد كه تبلت اندرویدی  گوگل قصد دارد به جنگ کیندل فایر آمازون برود.
گفته مي‌شد که اين تبلت 7 اینچی قیمتی بین 149 تا 199 دلار خواهد داشت و این یعنی نشانه رفتن کیندل. تبلت مذكور با نام تجاری گوگل عرضه خواهد شد و این کمپانی سامسونگ و Asus را برای تولید سخت‌افزار این دستگاه به خدمت گرفته است و حالا شایعه شده که Asus این تبلت را تا آخر امسال از طریق فروشگاه آن‌لاین گوگل عرضه مي‌كند.

نمونه اوليه و محرمانه آي‌فون 5 افشا شد
قبل از اينكه فكر كردن درباره خريد تلفن هوشمند بعدي خود را آغاز كنيد، مي‌توانيد به نمونه اوليه فوق‌العاده محرمانه آي‌فون 5 نگاهي بياندازيد.
آي‌فون جديد داراي صفحه نمايش بزرگ‌تر 6 اينچي بوده و شبيه به آن چيزي نيست كه بيش‌تر صاحب نظران صنعت پيش‌بيني كرده‌اند، اما در اين صفحه نمايش 600 پيكسل در هر اينچ وجود دارد كه بدون شك چشمگير است.

مایکروسافت، کامپیوتر سه بعدی شگفت‌انگیزی را به نمایش درآورد
لابراتور تحقیقاتی مایکروسافت یک کامپیوتر شفاف سه بعدی را خلق کرده که کاربر می‌تواند دستان خود را از میان صفحه نمایشگر عبور داده و موارد و اشیاء نمایش داده شده در فضای خالی نمایشگر را به صورت مجازی لمس کرده و حرکت دهد. کاربر می‌تواند به جستجوی مورد خاصی بپردازد و یا ترکیب و چیدمان پنجره‌ها برروی صفحه را با حرکت دست خود تغییر دهد.
آیا باور دارید که چنین کامپیوتری در آینده جایگزین کامپیوترهای رومیزی فعلی شود؟


سقوط کامپیوترهای ویندوزی و صعود اندروید و اپل تا سال ۲۰۱۶
از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ در حکمفرمایی بازار تکنولوژی تغییر مهیجی اتفاق می‌افتد و کامپیوترهای ویندوز با شیب تندی حکومت خود بر بازار را از دست خواهند داد و به جای آن ابزارهای قابل حملی، همچون تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی و آی‌پد و آی‌فون اپل، صعود کرده و بر بازار چیره خواهند شد.
به نظر مي‌رسد کم‌کم کامپیوترهای رومیزی، سرنوشتی مانند فلاپی‌دیسک و کمودور پیدا می‌کنند.
شما تا چه میزان این پیش‌بینی‌ها را قرین واقعیت می‌دانید؟

 

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان