کد خبر: ۳۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۱

بازداشت 20 انقلابی دیگر در بحرین/انصراف پورشه از مسابقات فرمول یک بحرین

در ادامه تشدید سرکوبگری رژیم آل‌خلیفه 20 معارض بحرینی دیگر بازداشت شدند؛ این درحالی است که مردم بحرین خواستار حمایت جامعه بین المللی از انقلابشان شدند و تیم پورشه به دلیل ناامنی در بحرین از حضور در مسابقات قهرمانی فرمول یک جهان انصراف داد.

رژیم آل‌خلیفه برای میزبانی مسابقات جایزه بزرگ در روزهای اول تا سوم اردیبهشت خود را آماده می‌کند، این مسابقات که در سال گذشته به دلیل ناآرامی‌های بحرین لغو شد، یکی از امیدهای آل‌خلیفه برای بهبود وجه بین المللی خود و نشان دادن جدیت مقامات آن برای اجرای اصلاحات است.

به گفته شاهدان عینی نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش آل‌خیلفه برای نخستین بار از زمان آغاز انقلاب مردمی بحرین در 14 فوریه 2011 تاکنون از مهمات و تجهیزات جنگی استفاده کرده است.

آنان تاکید می‌کنند که طی روزهای گذشته نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل‌‌خلیفه 60 رهبر معارض را بازداشت و راهی زندان کرده‌اند که با بازداشت این 20 معارض تعداد معارضان بازداشت شده طی روزهای اخیر به 80 نفر رسیده است.

در پی ناامنی‌های به وجود آمده در بحرین و سرکوب تظاهرکنندگان بحرینی از سوی دولت آل خلیفه تیم پورشه از حضور در بحرین و شرکت در مسابقات فرمول یک و سوپرکاپ انصراف داد.

مقامات پورشه به صراحت اعلام کردند که این کشور برای برگزاری مسابقات ناامن است و ناآرامی‌های بحرین نمی‌تواند تضمینی برای جان رانندگان این تیم باشد. این برای اولین‌بار در تاریخ مسابقات فرمول یک است که پورشه از حضور در آن انصراف می‌دهد.

انتهای پیام/20


نظرات بینندگان