کد خبر: ۳۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱

تاریكی های زندگی را با نور قرآن روشن سازید

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: نوجوانان و دانش آموزانی كه با قرآن آشنا می شوند با چراغ راهی آشنا می شوند كه می توانند در كور راه ها و تاریكی ها با این چراغ نورانی و مشعل فروزان راه خود را انتخاب كنند.

آیت الله اسدالله ایمانی عصر چهارشنبه در آیین آغاز سی و سومین مسابقات مرحله ده گانه قرآن پسران در شیراز افزود: چه سعادتی بالاتر از این كه این دانش همیشه همرا خود روشنایی داشته باشند و تاریكی های زندگی را با نور این مشعل روشن سازند و مسیرحركت خود را بدون افت و خیز دنبال كنند.

وی بیان كرد: دانش آموزان شركت كننده در مسابقات قران گل سرسبد گروه دانش آموزی هستند كه نور قرآن در كردار، گفتار و جبین شان درخشش خاصی دارد و بدانید آنچه بدست آورده اند بهترین سرمایه است.

ایمانی خطاب به دانش آموزان قرآنی اظهارداشت: این سرمایه را نگه دارید و اجازه ندهید كه دوستان ناباب و دشمنان آگاه این سرمایه را از شما بگیرند و این آمادگی و آشنایی با قرآن را كه خدا به شما ارزانی داشته برای خود نگه دارید.

وی اضافه كرد: دانش آموزان شركت كننده در مسابقات قرآن برخوردار از نور و سرور هستند و این در حالی است كه دانش آموزان شركت كننده در این مرحله از مسابقات قرآن می توانند انس، علاقه و آشنایی خود را به قرآن در عرصه مسابقات قرآن بازگو كنند.

ایمانی خطاب به دانش آموزان به عداوت دنیای كفر، غرب و آمریكا و دشمنان انسانیت نسبت به قرآن اشاره كرد و ادامه داد: این دشمنی و كینه حاكی از این است كه قرآن در هدایت و تربیت انسان ها و ابنای بشر اثرگذار بوده است.

وی گفت: علی رغم موضع خصمانه و زمانی كه سربازان آمریكایی در قالب لشكركشی ناتو به افغانستان آمدند و به قرآن بی ادبی كردند، ولی ملاحظه می شود كه همان مسیحیان، رغبت و علاقه اشان به قرآن بیش از پیش است.

امام جمعه شیراز افزود: به بركت قرآن است كه پاپ اعظم اعلام می كند كه شمار مسلمانان از مسیحیان كاتولیك فراتر رفته و این موضوع را در كشورهای دیگر نیز می توان ملاحظه كرد.

وی به تبیین جایگاه قران در میان سایر كتب آسمانی در طول تاریخ بشر پرداخت و بیان كرد: خداوند متعال تنها كتابی را كه در میان فرزندان بشر به عنوان كلام خود و دست نخورده معرفی می كند، قرآن است.

ایمانی اضافه كرد: قرآن مجید كتابی است كه به همان شكل اولیه باقی مانده و دست نخورده است و جز معجزه الهی چه چیزی می تواند بعد از بیشتر از یك هزار و 400 سال از نزول قرآن، این كتاب بدون تغییر ماندگار شود.

وی ادامه داد: هم اكنون شاهد هستیم كه كتاب های موجود در میان انسان ها كه به نام كتاب خدا مطرح است با فراز و نشیب ها با تغییر، تحول و تحریف ها روبرو همراه بوده است و این در حالی است كه افتخار مسلمانان این است كه كتابی كه بر پیامبر نازل شده است به همان گونه كه بوده و با همان شكل و فرمی كه بر اساس دستورت رسول خدا تنظیم شده است در اختیار داشته باشند.

سی و سومین دوره مسابقات قرآن كریم(مراكز ده گانه) با حضور هزار دانش آموز از نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان های مرودشت، جهرم، فسا و كازرون در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) آغاز شد.

این مسابقات با حضور دانش آموزان پسر و به صورت كتبی و عملی و در بخش های قرائت، حفظ و خطابه برگزار می شود.

انتهایپام/20

برچسب ها: فارس ، امام جمعه ، شیراز ، قرآن
نظرات بینندگان