کد خبر: ۳۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱

رییس جمهور به شیراز آمد

رییس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز-پنجشنبه- به منظور شركت در مراسم بزرگداشت سعدی عازم شهرمان شد.

مراسم بزرگداشت شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی با حضور برخی مقامات كشوری، شاعران، نویسندگان، ادیبان و فیلسوفان ایران و جهان امشب - 31 فروردین ماه جاری - در محل آرامگاه این شاعر و ادیب پرآوازه قرن هفتم هجری قمری برگزار می شود.

رییس جمهوری ضمن سخنرانی در این مراسم از آثار خوشنویسی هنرمندان استان فارس و یك نسخه نفیس كلیات سعدی مربوط به دوره صفویه رونمایی می كند.

در آغاز مراسم امسال، ابتدا قرار است آرامگاه شیخ اجل سعدی، گلباران شود. این آرامگاه كه كار توسعه فضای آن در سه سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد، در ماه های اخیر برای برگزاری مراسم امشب مرمت و بهسازی شده است.

اول اردیبهشت ماه زاد روز شیج اجل سعدی شیرازی شاعر شیرین سخن پارسی گوی است. این روز از سال 1376 با عنوان روز بزرگداشت سعدی نامگذاری شده است تا فرهنگ دوستان و صاحبان اندیشه به تبیین افكار و اندیشه های این شاعر و ادیب گرانمایه ایران زمین بپردازند.

در این سفر\'مجتبی ثمره هاشمی\' مشاور و دستیار رییس جمهوری ،\' حمید بقایی\' معاون اجرایی رییس جمهوری و\' سید حسن موسوی\' رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ،احمدی نژاد را همراهی می كنند.

انتهای پیام/20

برچسب ها: شیراز ، رییس جمهور ، سعدی
نظرات بینندگان