کد خبر: ۳۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

چرا روحانیت باید پیشگام مبارزه با مجتمع‌های تجاری باشد؟

بدنه روحانیت به عنوان کسانی که تریبون داشته و رو در رو با مردم و از روی منابر با آن‌ها سخن می گویند٬ در نقادی مراکز تجاری و مفاسد فرهنگی اقتصادی ناشی از آن‌ها تا حدودی ضعف داشته اند.

شیرازه - طی چند هفته گذشته٬ حجم مطالب تولید شده در وبلاگ ها و برخی از پایگاه‌های خبری تحلیلی استان فارس در مخالفت با فلسفه مجتمع‌های تجاری٬ تبعات وجود چنین مراکزی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام٬ مراسم افتتاحیه فاز یک مجتمع خلیج فارس٬ روند مشکوک اخذ مجوز برخی مراکز تجاری و ... باعث شده است که در شرایط فعلی یکی از اصلی ترین مباحث استانی در فضای سایبر در میان افرادی که دغدغه پیشرفت و توسعه اسلامی سومین حرم اهل بیت(ع) را دارند٬ بحث مراکز تجاری و مضرات آن باشد.

 

اما آن چه در شرایط کنونی به وضوح قابل مشاهده است٬ ضعف روحانیون در نشان دادن اعتراض خود به چنین پدیده مخربی در فضای اقتصادی - فرهنگی استان می باشد. البته در علمداری آیت الله ایمانی٬ نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در مبارزه با این مراکز تجاری قابل کتمان نبوده که انصافا بیش از پیش بر هرکسی مبرهن شده است٬ اما بدنه روحانیت به عنوان کسانی که تریبون داشته و رو در رو با مردم و از روی منابر سخن می گویند٬ در این ماجرا تا حدودی ضعف داشته اند.

 

این در حالی است که در شرایط کنونی یکی از اصلی ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان فارس و در حوزه اجتماعیات٬ نقد همه جانبه این مراکز تجاری با محوریت سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بودن شیراز می باشد.

 

ورود جدی‌تر روحانیون گرانقدر شیراز به چنین عرصه‌ای بی شک می تواند آثار مبارکی در جلوگیری از مجوز دادن‌های بی حساب نهادهای مسئول به برخی سرمایه گذاران کاذب باشد که سعی در ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی دارند. این ورود در صورت تحقق جدی‌تر و با اراده محکم تر می تواند این نتایج را درپی داشته باشد:

 

- لبیک گفتن به نماینده ولی فقیه در استان فارس٬ آیت الله ایمانی که علمدار این مبارزه اند.

- مردمی‌تر ساختن مبارزه با تبعات این مراکز تجاری و در نتیجه ممانعت از مجوزهای دیگر برای ایجاد مراکز مشابه

- مستحکم شدن پیوند نهاد مقدس روحانیت با مردم

- ترویج عملی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مسائل اجتماعی

- پیگیری مسئولین امر به دلیل ورود روحانیون در این مبارزه

 

 

نظرات بینندگان