کد خبر: ۳۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

میوه ای برای جلوگیری از کم خونى

این میوه بسته به درجه رسیدگى و پختگى آن میزان انرژى بین ۴۵ تا ۶۸ کیلو کالرى در هر ۱۰۰ گرم دارد بنابراین به همین صورت میزان کربوهیدرات موجود در آن نیز متغییر است به طورى که در کیوى کاملا رسیده میزان کالرى به صورت ۱۴ گرم در هر ۱۰۰ گرم مى باشد.

یک کارشناس تغذیه گفت: وجود اسیدهاى آلى موجود در کیوى موجب افزایش جذب آهن و روى در افراد مى شود.

یوسف نقیایى گفت: این میوه بسته به درجه رسیدگى و پختگى آن میزان انرژى بین ۴۵ تا ۶۸ کیلو کالرى در هر ۱۰۰ گرم دارد بنابراین به همین صورت میزان کربوهیدرات موجود در آن نیز متغییر است به طورى که در کیوى کاملا رسیده میزان کالرى به صورت ۱۴ گرم در هر ۱۰۰ گرم مى باشد.



وى ادامه داد: این میوه آهن بسیار پایینى دارد اما به دلیل وجود اسیدهاى آلى به مقدار زیاد در آن موجب افزایش جذب آهن و روى در افراد مى شود. به طورى که مصرف آن در کودکان، زنان باردار و دختران نوجوان مى تواند به پیشگیرى از کم خونى و فقر آهن کمک کند. وى گفت: کیوى ویتامین C قابل توجهى به میزان ۹۶ میلى گرم دارد. این کارشناس تغذیه افزود: همچنین ویتامین C موجود در آن علاوه بر کمک به جذب آهن و روى مى تواند به عنوان آنتى اکسیدان در پیشگیرى از برخى سرطانها موثر باشد.


وى تصریح کرد: رنگ سبز موجود در این میوه که عمدتا لتئین مى باشد، اثر بسیار مفیدى در افزایش بینایى دارد و در صورتى که این میوه با پوست مصرف شود مى تواند موجب افزایش دریافت فیبرغذایى و کاهش بیشتر کلسترول و چربى خون شود.

انتهای پیام/20

برچسب ها: کم خونى ، میوه ، کیوى
نظرات بینندگان